خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 3.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آرتریت

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
284
تاریخ عضویت:
مرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 143


محل سکونت : مادر
ارسال: #1
آرتریت
[تصویر:  325px-Arthrite_rhumatoide.jpg]
آرتریت (به انگلیسی: Arthritis) به معنی التهاب مفصل است . این التهاب و درگیری می تواند عاملی عفونی داشته باشد مانند آرتریت عفونی توسط استافیلوکوک طلایی و تب حاد روماتیسمی (استرپتوکوک) یا عاملی مزمن مانند آرتروز . آرتریت غیر عفونی در آرتریت روماتوئید ( روماتیسم مفصلی) و نقرس، آرتریت ری اکتیو و استئوآرتریت نیز دیده می شود. آرتریت می تواند یک مفصل یا همزمان چند مفصل (پلی آرتریت) را درگیر کند . آرتریت می تواند در یک مفصل عودکننده (راجعه) باشد یا مرتب از مفصلی به مفصل دیگری تغییر مکان دهد (مهاجر) . گاهی آرتریت صبحگاهی است یعنی صبح‌ها موقع بیدارشدن از خواب مفصل خشک و دردناک است. معمولا مفصل درگیر دردناک، متورم و ملتهب است و محدودیت حرکتی دارد. در آرتریت اغلب سطح مفصلی و غضروف مفصلی درگیر هستند.
درمان [ویرایش]

درمان آرتریت بستگی به عامل ایجاد کننده دارد. معمولاً ورزشهای استقامتی سبک، فیزیوتراپی و رژیم غذایی غنی از کلسیم بخشی ازدرمان را تشکیل می دهند. برای ناراحتی خفیف، استفاده از داروهایی نظیر آسپیرین ممکن است کافی باشد. در موارد شدید برای کاهش التهاب مفصلی از داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی، گاهی‌تزریق کورتون به داخل مفاصل مبتلا و بندرت داروهای سرکوبگر دستگاه ایمنی نظیر متوترکسات ممکن است استفاده شود. برای تخفیف درد مفصلی از گرم کردن مفصل استفاده کنید. برای این منظور استفاده از آب داغ، جریان‌های گردابی، لامپ‌های گرمایی، امواج ماوراء صوت یا دیاترمی همگی مؤثرند.[/php]
۱۰-۴-۱۳۹۱, ۰۸:۵۴ صبح
یافتن سپاس نقل قول
مدیر بازنشسته

****
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
692
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۹۰
مدال ها
مدال برنده مسابقه عکاسی

اعتبار: 824


محل سکونت : تهران
ارسال: #2
RE: آرتریت
زمانی بود که به افراد مبتلا به برخی از بیماری های مزمن توصیه می شد از فعالیت های ورزشی اجتناب کنند تا مبادا بیماری آنها بدتر شود. اما تحقیقات نشان داده است که فعالیت بدنی در عمل باعث بهبود سلا متی این افراد می شود. برخی از بیماری های مزمن مثل التهاب مفصلی، آسم، دیابت و بیماری قلب و عروق را می توان با ورزش معالجه کرد. برخی دیگر را هم می توان با یک برنامه درست و حسابی، دارو و درمان های دیگر به شکل موثری کنترل کرد.پس اگر مبتلا به یک بیماری مزمن هستید برای تهیه و تنظیم یک برنامه ورزشی مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

هرچند درد و سفتی مفاصل ممکن است شما را از فعالیت کردن مایوس سازد، اما تنها راه بهبود عملکرد مفاصل، حرکت دادن و تقویت عضلا ت نگاه دارنده آنهاست. ورزش به کنترل وزن، کاهش درد و آسیب و افزایش انرژی و توانایی انجام کارهای روزمره کمک می کند. هرحرکتی، حتی اگر بسیار جزئی باشد، می تواند مفید واقع شود. در فعالیت هایی شرکت کنید که شدت کمی داشته و فشار کمتری را بر مفاصل تحمیل می کنند. ورزش هایی مثل شنا یا راه رفتن در آب، ایده آل تلقی می شوند زیرا شناور شدن روی آب فشار وزن را از روی مفاصل شما بر می دارد. سایر فعالیت های کم شدت عبارتند از: دوچرخه سواری و اسکی کوهستانی، ورزش های قدرتی هم بسیار حائز اهمیت اند: اگر قادر به بلند کردن وزنه نیستید سایر ورزش های ملا یم تر این خانواده مثل ورزش هایی که به کمک صندلی یا دیوار انجام می شوند را امتحان کنید. مانند همه فعالیت های ورزشی، اینجا هم کار را به آرامی آغاز کرده و به تدریج برزمان و شدت آن بیفزایید. و هرگاه احساس نیاز کردید دست از کار بکشید و کمی استراحت کنید.

● آسم

ورزش یک محرک واضح برای علا ئم آسم به شمار میآید که به این حالت آسم ورزشی می گویند. اگر به آسم آلرژیک (یعنی آسم حساسیتی) مبتلا هستید، احتمال حمله آسم به دنبال فعالیت ورزشی در شما بیشتر است. علا ئم و نشانه های آسم ورزشی عبارتند از: سرفه، خس خس صدا، تنگی نفس و احساس فشردگی قفسه سینه.

تنها به خاطر اینکه آسم دارید نباید خود را از فعالیت و ورزش محروم کنید. در واقع، بهتر است فعالیت داشته باشید. ورزش منظم باعث تقویت قلب و ریه شده و به شما کمک می کند وزن خود را کم کنید و طبیعتا راحت تر نفس بکشید. در زیر، به چند نکته ورزشی برای مبتلا یان به آسم اشاره می شود:

برای جلوگیری از علا ئم آسم، ۱۵الی ۳۰ دقیقه قبل از ورزش چند پاف اسپری سریع الا ثر از خانواده برونکو دیلا تورها (یا بازکننده راه های هوایی) بزنید.

پیش از شروع فعالیت شدید، ابتدا ۵ تا ۱۰ دقیقه با حرکات سبک و کششی بدن خود را گرم کنید، که این امر به بازشدن راه های هوایی کمک می کند.

ورزش هایی را انجام دهید که کمتر باعث ایجاد علا ئم آسم می شوند، مثلا شنا گزینه خوبی است، اما احتمال ایجاد علا ئم حین انجام ورزش هایی مثل دوی استقامت، فوتبال و بستکبال بیشتر است.

ورزش هایی را انتخاب کنید که مدت فعالیت بدنی در آنها کوتاه یا به شکل متناوب است مثل گلف، والیبال یا بیس بال سبک(سافت بال).

توجه داشته باشید که فعالیت در هوای سرد مثل اسکی یا هاکی روی یخ احتمال ایجاد خس خس را در فرد آسمی افزایش می دهند. پس چنانچه در هوای سرد ورزش می کنید، به منظور گرم کردن هوای تنفسی ماسک بزنید. هرگز در دمای زیر صفر ورزش نکنید.

سعی کنید در محیطی به فعالیت بدنی بپردازید که شرایط و بیماری شما را تشدید نکنند.
امضای noonoosh
همیشه اسم تو بوده اول و آخر حرفام
بس که اسم تورو خوندم بوی تو داره نفسهام
۱۰-۵-۱۳۹۱, ۰۴:۱۲ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد