خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنائی با ویتامین های محرک رشد مو، عامل تقویت موها

مدیر بازنشسته

****
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
1,228
تاریخ عضویت:
بهمن ۱۳۸۹
مدال ها

اعتبار: 1333


محل سکونت :
ارسال: #1
Restart-1 آشنائی با ویتامین های محرک رشد مو، عامل تقویت موها
سلامت نیوز : برای عملکرد بهینه، بدن نیاز به تامین کلیه مواد مورد نیاز خود دارد. تغذیه مناسب نه تنها برای بدن بلکه برای موهای شما هم بسیار ضروری است.

تغذیه مناسب نقشی اساسی در رشد موها ایفا میکند و ویتامین های زیادی برای رشد موها ضروری است. اگر برای رشد و تقویت موها از انواع ویتامین استفاده کنید، دو یا سه ماه طول خواهد کشید تا نتایج آن را مشاهده کنید. این به این معنی است که باید صبور باشید. قبل از استفاده از ویتامین برای رشد موها، باید با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه، ویتامین های مورد نیاز برای رشد موهای شما آمده است:

ویتامین A:

یکی از آنتی اکسیدان های ضروری بدن، ویتامین A است که مواد مورد نیاز پوست فرق سر شما را میسازد. منابع غذایی این ویتامین گوشت، تخم مرغ، کلم، روغن جگر ماهی، هویج، هلو، اسفناج، کلم بروکلی و زرد آلو است. مقدار دوز مورد نیاز بدن 5000IU است. هنگام مصرف این مقدار دوز، مراقب باشید، چرا که مصرف بیش از اندازه اثرات جانبی زیادی دارد. برای مثال، اگر بیشتر از 25000 IU مصرف شود، تبدیل به سمی خواهد شد که باعث ریزش مو و مشکلات حاد سلامتی خواهد شد.

ویتامین C:
یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مفید که باعث سامت پوست و مو میشود، ویتامین c است. ویتامین C در توت فرنگی، فلفل سبز، سبزیجات تیره رنگ، سیب زمینی، گرمک، مرکبات، کیوی و آناناس یافت میشود. قدار مصرف روزانه ویتامین C باید 6 میلیگرم باشد.

ویتامین E:
ویتامین E آنتی اکسیدانی است که به جریان خون پوست سر را متوازن نگه میدارد. منابع غذایی سرشار از ویتامینE عبارت اند از تخمه خام، روغن سبزیجات که از طریق کمپرس سرد به دست آمده باشد، سویا، آجیل، سبزیهایی که دارای برگ سبز روشن هستند و لوبیا.
قدار مورد نیاز ویتامین E برای بدن 400IU است. هنگام مصرف ویتامین E مراقب باشید چرا که این ویتامین گاهی فشار خود را بالا برده و لخته شدن خون را کاهش میدهد. افرادی که دارای فشار خون بالا هستند بل از مصرف این نوع ویتامین باید با پزشک خود مشورت کنند.

بیوتین:
یکی دیگر از ویتامنی های مورد نیاز بدن، بیوتین است. این ویتامین، عامل سازنده کرآتین در بدن است. کرآتین از ریزش و تغییر رنگ موها جلوگیری میکند. منابع غذایی مفید برای این ویتامین، حبوبات، برنج، جگر، شیر و زرده تخم مرغ هستند. مقدار مصرف روزانه این ویتامین، باید بین 150 ت 300 میکروگرم باشد.

اینوسیتول:
بدن از اینوسیتول برای نگه داری از فولیکول های مو در بافت سلولی استفاده میکنند. بهترین منابع غذایی برای این ویتامین، مرکبات، حبوبات و جگر است. مقدار مصرف روزانه باید 600 میلی گرم باشد.

نیاسین:
نیاسین، به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته میشود و جریان خون پوست سر را تقویت میکند. منابع غذایی این ویتامین، عبارت است از ماهی، مرغ و جوانه گندم. مقدار مصرف روزانه این ویتامین باید 15 میلی گرم باشد.

ویتامین B5:
این ویتامین، به نام اسید پانتوتنیک هم شناخته میشود و از ریزش مو و سفیدی آن جلوگیری میکند. غذاهایی که دارای ویتامین B5 هستند عبارت اند از: زرده تخم مرغ، غلات و گوشت لخم. مقدار مصرف روزانه این ویتامین باید 7 میلی گرم باشد.

ویتامین B6:
ویتامین B6 به ساخت ملانین در بدن کمک کرده و از ریزش و سفیدی مو جلوگیری میکند. بهترین منابع غذایی برای این ویتامین، غلات، گوشت لخم، زرده تخم مرغ، سبزیجات و جگر است. مقدار مصرف روزانه این ویتامین 1.6 میلی گرم است.

ویتامین B12:
ویتامین B12 از ریزش موها جلوگیری میکند. منابع غذایی این ویتامین، ماهی، تخم مرغ، شیر و گوشت مرغ است. مقدار مصرف روزانه این ویتامین باید 2 میلی گرم باشد.
اینها، ویتامین هایی هستند که برای رویش و تقویت موها بسیار مفیدند. هنگام مرف این ویتامین ها، باید میزان مصرف به دقت رعایت شود. مقدار زیاد مصرف، باعث مشکلات حاد سلامتی میشود.
امضای Darya
زندگی میکنم ...

حتی اگر بهترین هایم را از دست بدهم!!!

چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر را برایم میسازد

بگذار هر چه از دست میرود برود؛

من آن را میخواهم که به التماس آلوده نباشد...

حتی زندگی را !!!
۲-۴-۱۳۹۰, ۱۲:۴۵ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد