خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افزایش شادابی صبحگاهی

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
87
تاریخ عضویت:
خرداد ۱۳۹۱
مدال ها

اعتبار: 184


محل سکونت : شیراز
ارسال: #1
Package_favorite افزایش شادابی صبحگاهی
Wavesmile
وقتی شب ها دیر می خوابید، سحرخیزی برایتان دشوار می شود؛ این امر باعث ایجاد استرس و اضطراب و اختلال در سیستم دفاعی بدن می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ برای این که صبح خود را با شادابی آغاز کنید و یک روز ثمربخش داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به راهکارهایی که در ادامه مطلب به آن اشاره شده است، عمل کنید.
شب قبل از خواب، پرده ها را کمی کنار بزنید:

با این کار، نور طبیعی هنگام طلوع آفتاب به مغز علامت می دهد تا تولید ملاتونین را کاهش و آدرنالین را افزایش دهد. افزایش آدرنالین علامت بیدار شدن است. هنگامی که زنگ ساعت به صدا درمی آید، نیمه بیدارید.

ساعت را یک ربع زودتر کوک کنید:

با این روش، دیگر لازم نیست عجله کنید. صبح را به آرامی آغاز می کنید و آرام آرام بیدار می شوید. در این حالت کمی بدن خود را کش دهید. لازم است از لحاظ جسمی و ذهنی خود را آماده کنید.

اندام های انتهایی به ویژه دست و پا را برای ۱۵ ثانیه کش دهید:

این کار را می توانید حتی قبل از باز کردن چشم ها انجام دهید. دست خود را بالا بگیرید، انگشتان را بکشید، سپس مچ دست ها را بکشید و این کشش را برای دست دیگر، انگشتان پا، قوزک و… انجام دهید.

در انتها گردن و کمر خود را کشش دهید. با انجام دادن این کار، روند خون رسانی در بدن تقویت می شود و اکسیژن بیشتری به بافت ها می رسد.

زیر دوش بنشینید:

صندلی پلاستیکی را زیر دوش آب گرم قرار دهید و روی آن بنشینید، این روش بسیار آرام بخش و انرژی بخش است.

یک جمله انرژی بخش را هر روز صبح تکرار کنید:

با این کار، به انجام کارهای خوب ترغیب می شوید.

ویتامین مصرف کنید:

هر روز صبح ماده غذایی حاوی ویتامین مصرف کنید.

از گرفتن تصمیم جدی پرهیز کنید:


برای آغاز یک صبح دل انگیز، تعداد تصمیماتی را که باید بگیرید، به صفر برسانید. برای این کار دو روش را می توانید در پیش بگیرید، اول این که، شب قبل برنامه ریزی کنید. از جمله،انتخاب لباس، آن چه برای صبحانه می خورید، راهی که برای رفتن به محل کار انتخاب می کنیدو دیگر این که تا حد امکان یک برنامه معمول داشته باشید. واقعاً لازم نیست صبحانه روزهای هفته از هم متفاوت باشد، ساعت رفتن به حمام تغییر پیدا کند و…

فرزندان را در آغوش بگیرید:Consoling

بیدار کردن یک دانش آموز از خواب امری پراسترس است اما این بهترین زمان از روز است که بتوانید ارتباط عاطفی خود را با فرزندتان قوی تر کنید. کنار تخت او بنشینید، در حالی که روی سرش دست می کشید او را از خواب بیدار کنید یا این که کنار او دراز بکشید و در حالی که او را در آغوش گرفته اید، او را از خواب بیدار کنید. این لحظه، باعث شادمانی شما در طول روز خواهد شد.

به موسیقی آرام گوش دهید:angelic

برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به موسیقی گوش دهید یا این که فقط تمرکز کنید.

زبان خود را مسواک بزنید:burp

هیچ راهی برای از بین بردن بوی دهان، بهتر از مسواک زدن زبان به مدت یک دقیقه نیست. به هر حال بیش از ۳۰۰ نوع باکتری در دهان وجود دارد که با مسواک زدن سریع دندان ها از بین نخواهد رفت.

چای یا قهوه اول صبح را کمی شیرین کنید:Coffeebath

نتایج یک بررسی نشان داد داوطلبان ۶۰تا۸۰ ساله ای که مقدار کمی شکر (حدود نصف تا یک قاشق سرخالی مرباخوری) به چای خود می افزودند حافظه آنان طی روز عملکرد بهتری داشت.

فهرست کارهای خود را ملاحظه کنید:Reading

در حالی که چای یا قهوه صبح را می خورید، تابلوی ملاحظات را که در آشپزخانه نصب کرده اید مرور کنید. روی این تابلو تمام برنامه روز مربوط به فرزندان، خرید و … ذکر شده است. با مطالعه آن می توانید روز خود را برنامه ریزی کنید تا چیزی را فراموش نکنید.

جلوی در هر اتاق یک سبد قرار دهید:

جلوی در یا پشت آن سبدی برای کلید، کیف، کلاه، دستکش و… قرار دهید تا صبح روز بعد به دنبال آن نگردید.

وقت کمتری را برای دوش گرفتن اختصاص دهید:Bathtime

در روزهای کاری اگر موفق به دوش گرفتن در شب قبل نشده اید، از ترکیبی از شامپوی بدن یا مو و مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید تا در این زمان کوتاه بدن و مو تمیز و نرم شود.

۳۰دقیقه ورزش:Dancegirl

نتایج بررسی ها نشان می دهد، افرادی که هنگام صبح ورزش می کنند، بیشتر از دیگران برنامه ورزشی خود را ادامه می دهند. با ورزش کردن بدن در طول روز هورمون آندورفین تولید می کند.

قبل از ترک منزل افراد خانواده را در آغوش بگیرید:Hug

ارتباط فیزیکی داشتن با افرادی که دوستشان دارید باعث کاهش استرس می شود و یک روز بانشاط برای شما ایجاد خواهد کرد.
Heartshape2Hiker
امضای مرجان گلی
بانوے هیچ قـِـصـِـه اے نـَـخـواهـَـم بود !

جـُـز قـِـصـِـه اے کـه ..
مـَـردِ مــَـن قــَـهـرِمان همیشـِـگے اش استـ ..!

نیمـِـه ے گــُـمشـُـده ام نیستے که با نیمـِـه ے دیگــَـر به جــُـستـُـجویــَـت بـَـرخیـزَمـــ ،
" تــُــو . . " تمام گــُــمشــُـدِه ے مــَـنے که پیدا شــُـده اے
90.7.21Heartshape2
۲۳-۲-۱۳۹۲, ۱۱:۱۱ عصر
یافتن سپاس نقل قول
8 کاربر از مرجان گلی به دلیل این ارسال سپاس کرده.
rahill1363, ماهی کوچولو, گل شقایق, عسل 10266, Darya, SiSi Delbar, safoora66, کاملیا69


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Restart-1 عکس/ ورزش صبحگاهی خانم وزیر Darya 0 1,490 ۱۳-۲-۱۳۹۰ ۰۱:۱۶ عصر
آخرین ارسال: Darya


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد