خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
Ads

close
Ads
امتیاز موضوع:
  • 4 رای - 1.25 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اهمیت تحرک در دوران بارداری

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
116
تاریخ عضویت:
May 2012
مدال ها

اعتبار: 113


محل سکونت : دوردستها
ارسال: #1
اهمیت تحرک در دوران بارداری
حتی در دوران بارداری هم باید تحرک داشت!

صرف اینکه آنها منتظر به دنیا آمدن بچه هستند، دلیل نمی‌شود تحرک شان را متوقف کنند و یک جا بنشینند! با این حال، 27% از زنان و یک دهم زنان باردار بنابر توصیه های متعدد، حداقل 30 دقیقه در روز پیاده روی می‌کنند.

بارداری در سکون مطلق
این نسبت ها از تحقیقی که بر روی زنان انجام شده است، به دست آمده اند، و علی رغم فواید بسیار زیاد تحرک برای زنان باردار، هنوز هم کم اند زنانی که به فعالیت جسمی می‌پردازند، حتی فعالیت بسیار متعادل مانند 30 دقیقه پیاده روی در روز نیز بسیار مفید خواهد بود. زنان فعالیت کمی دارند، و این فعالیت به مرور زمان کم و کمتر هم می‌شود. به طور کلی، کسانی که توصیه ها را رعایت می‌کنند جوان تر، مجرد و غیرسیگاری هستند. آنها سطح تحصیلی بالا و درآمد مناسبی دارند. عموماً، پیاده روی، ورزش مورد علاقۀ زنان است. به نظر می‌رسد که یک انگیزۀ قوی از سوی پزشکان عمومی، متخصصان زنان و ماماها برای تشویق زنان برای داشتن فعالیت روزانه ضروری است.

ورزش برای زنان باردار
به زنان باردار به شدت توصیه می‌شود که فعالیت جسمی داشته باشند، اما بهتر است که یک سری از اصول منطقی را رعایت کنند و میزان فعالیت جسمی و نوع ورزش شان متناسب با وضعیت بارداری شان باشد. به طور کلی، تنها ورزش هایی که نیازمند فعالیت بسیار شدید ماهیچه هاست، برای زنان باردار ممنوع اند زیرا این نوع ورزش ها می‌توانند باعث منقبض شدن رحم، سقط جنین یا حتی زایمان زودرس بشوند، برخی از این ورزش ها عبارتند از: اسکی، اسکی روی آب، ورزش های مبارزه ای، قایق سواری، شیرجه و... . انجام ورزش هایی از قبیل اسب سواری، اسکیت سواری، بسکتبال، هندبال، تنیس، ایروبیک و... نیز ممنوع هستند. در تمام موارد، برای انجام فعالیت های ورزشی باید از متخصص زنان مشورت گرفت تا او تأیید کند که آن ورزش برای نوزاد و مادر عوارض جانبی نداشته باشد.

بارداری در سکون مطلق
فعالیت جسمی گردش خون و نیروی عضلانی را بهبود می‌بخشد، ضمناً ظرفیت های تنفسی و قلبی را هم بالا می‌برد. جلوی مشکلات کوچک بارداری را می‌گیرد یا آنها را کم می‌کند، مشکلاتی مانند: کمردرد، گرفتگی عضلات و پاهای سنگین.

در نهایت وزن را نیز تنظیم می‌کند! شنا، ژیمناستیک در آب و پیاده روی بهترین ورزش ها برای زنان باردار هستند. نتیجه آن که، اگر ورزشکار نیستید، زمان شروع یک فعالیت جسمی متعادل فرارسیده است و اگر بالعکس ورزشکار هستید، باید تعادلی میان انجام فعالیت ها و سکون تان برقرار کنید. به عقل سلیم تان اعتماد داشته باشید و با پزشک معالج تان مشورت کنید!

30 دقیقه پیاده روی در روز را از یاد نبرید.
05-08-2012, 11:15 PM,
وب سایت کاربر یافتن نقل قول


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Daemons یبوست در دوران بارداری + راه حل ها برای رفع یبوست pari 15 46,810 10-10-2016, 08:44 AM
آخرین ارسال: مامان مهدی
  فهرست تاپیکهای موجود در زیر انجمن دوران بارداری رويا صادقي 0 1,046 05-03-2014, 04:31 AM
آخرین ارسال: رويا صادقي
  مشکلات رایج و مهم در دوران بارداری خانم طلایی 0 960 07-07-2013, 02:47 PM
آخرین ارسال: خانم طلایی
  جنین در دوران بارداری چه غذایی دوست دارد؟ خانم طلایی 0 1,700 07-07-2013, 02:23 PM
آخرین ارسال: خانم طلایی
  خانه‌ داری در دوران بارداری Alisa 0 1,073 06-11-2012, 12:09 PM
آخرین ارسال: Alisa
  سرما خوردگی در دوران بارداری ماریا یگانی 0 1,433 18-10-2012, 09:28 PM
آخرین ارسال: ماریا یگانی
Package_favorite معرفی نوشیدنی های مفید در دوران بارداری marall 0 1,531 07-10-2012, 05:31 PM
آخرین ارسال: marall
  بهترین برخورد با سردرد های دوران بارداری؟؟ ماریا یگانی 0 736 05-10-2012, 10:45 AM
آخرین ارسال: ماریا یگانی


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد