خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بارداری سالم با تغذیه سالم

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
36
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۹۳
مدال ها

اعتبار: 32


محل سکونت : مشهد
ارسال: #1
بارداری سالم با تغذیه سالم
مواد مغذی و کافی در طی حاملگی برای رشد کودک شما بسیار حائز اهمیت است. شما باید روزانه حدود 300 کالری بیشتر از قبل از بارداری خود دریافت کنید.
اگر چه حالت تهوع و استفراغ در طی چند ماه اول بارداری می‌تواند خوردن را برای شما سخت کند، ولی سعی کنید که رژیم غذایی متعادل و مصرف ویتامین‌ داشته باشید. در این جا چند توصیه برای حفظ سلامتی شما و کودک‌تان وجود دارد.
هدف تغذیه سالم در زمان حاملگی
خوردن انواع غذا‌ها برای دریافت تمام مواد مغذی که شما نیاز دارید شامل؛ نان، غلات، میوه، سبزیجات، محصولات لبنی و پروتئین که منبع آن در گوشت، ماکیان، ماهی، تخم مرغ، آجیل است، همچنین به مقدار کم چربی و شیرینی توصیه می‌شود.
انتخاب غذاهای پر فیبر که غنی هستند، مانند نان، گندم، سبوس، غلات، ماکارونی و برنج همچنین میوه و سبزیجات.
اطمینان حاصل کنید که شما ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را در رژیم غذایی روزانه در دوران بارداری دریافت می‌کنید. شما باید از ویتامین‌های مکمل استفاده کنید و مطمئن شوید که بدن‌تان ویتامین‌ها و مواد معدنی را به اندازه کافی دریافت می‌کند. برای استفاده از مکمل‌ها باید با پزشک مشورت کنید.
با خوردن و نوشیدن حداقل چهار وعده از محصولات لبنی و غذاهای غنی از کلسیم در روز می‌تواند این اطمینان را حاصل کنید که شما 1000 تا 1300 میلی‌گرم کلسیم در طی بارداری دریافت می‌کنید.
خوردن حداقل سه وعده از غذاهای غنی از آهن مانند گوشت بدون چربی، اسفناج، لوبیا و صبحانه (که از غلات تهیه شده و با شیر به عنوان صبحانه مصرف می‌شود)، می‌تواند 27 میلی‌گرم از آهن روزانه را تامین کند.
وقتی شما حامله هستید، 250 میکروگرم ید در روز برای رشد مغز و سیستم عصبی کودک‌تان نیاز است؛ در این خصوص شما می‌توانید از شیر، پنیر، ماست، سیب زمینی پخته شده، لوبیا چشم بلبلی، 280 تا 420 گرم در هفته مصرف کنید. غذاهای دریایی مانند ماهی روغن، ماهی قزل آلا و میگو نیز سرشار از ویتامین بوده و برای شما مفید هستند.
هر روز حداقل یک منبع خوب از ویتامین C را انتخاب کنید؛ پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی، عسل، پاپایا (انبه هندی)، کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، فلفل سبز، گوجه فرنگی و خردل از منابع ویتامین ث هستند؛ لازم به ذکر است که زنان بادار به 70 میلی‌گرم ویتامین C در روز نیاز دارند.
استفاده از اسید فولیک: مانند سبزیجات برگ سبز تیره، گوشت گوساله و حبوبات (لوبیا، لوبیا سیاه و سفید، نخود فرنگی و نخود). هر زن باردار روزانه حداقل 0. 4 میلی‌گرم اسید فولیک برای جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینابیفیدا (مربوط به نخاع و بیرون زدگی نخاع از حفره باز) نیاز دارد.
استفاده از ویتامین A که منبع آن در هویج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، اسفناج، کدو، آب شلغم تازه، برگ چغندر، زردآلو، و طالبی است.
ویتامین های دوران بارداری را فراموش نکنید.
امضای پرستار مهربون
ثمره ی عشق من و همسرم:ریحانه و امیررضا 27

خدایا ممنونم بخاطر دو فرشته ای که به من عطا کردی.
۱۷-۱۰-۱۳۹۳, ۰۹:۲۵ صبح
یافتن سپاس نقل قول
4 کاربر از پرستار مهربون به دلیل این ارسال سپاس کرده.
بالاکس, گلوريا, fati72, spssanb


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تغذیه و تناسب اندام در بارداری دوقلویی *HELIA* 0 521 ۲۷-۴-۱۳۹۲ ۰۱:۵۲ عصر
آخرین ارسال: *HELIA*


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد