خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
موضوع بسته شده است 
 
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امتیازات: 3.31
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با یادداشت کردن، اضطراب خود را کاهش دهید

مدیریت کل

*******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
13,305
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها
مدال برنده مسابقه آشپزی

اعتبار: 23859


محل سکونت : Persia
ارسال: #1
با یادداشت کردن، اضطراب خود را کاهش دهید
روانشناسان می گویند اگر نگرانی های خود را روی کاغذ بیاورید و آنها را بنویسید، می توانید بر اضطراب خود غلبه کنید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این روانشناسان در یک مطالعه گسترده تایید کردند که نوشتن اضطراب ها و نگرانی ها قبل از قرار گرفتن در یک موقعیت تنش زا و استرس آور مثل شرکت در آزمون یا ارائه سخنرانی می تواند تا حد زیادی از استرس شما بکاهد و در عین حال امکان موفقیت و بازده شما را افزایش دهد.

روانشناسان معتقدند: نوشتن به شما امکان می دهد که ذهن خود را پاکسازی کرده و بتوانید بهتر روی کاری که در دست انجام دارید، تمرکز کنید.

این تکنیک به اندازه ای قدرتمند است که اگر دانشجویان پیش از نشستن سر جلسه امتحان آن را به کارگیرند، بازده آنها افزایش یافته و نمرات تحصیلی که کسب می کنند ۲۰ درصد بیشتر می شود.

به گزارش روزنامه تلگراف، پروفسور سیان بیلوک، استاد دانشگاه شیکاگو در این باره تاکید کرد: مردم اغلب در آستانه یک وضعیت استرس زا دچار نگرانی ها و پیامدهای آن می شوند.

این نگرانی ها روی منابعی که باید در حین انجام کار از آنها استفاده کنیم تاثیر می گذارند و با مداخله عملکرد ما را کاهش می دهند اما اگر از روش حلقه کاغذ استفاده کنیم نگرانی هایمان روی کاغذ جاری می شود و ذهنمان پاک خواهد شد این ذهن اکنون آماده تمرکز کردن است.

به گزارش ایسنا، اضطراب عبارت از یک احساس ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشا ناشناخته است که به فرد دست می دهد و پیامدهای آن شامل عدم اطمینان، درماندگی و برآشفتگی فیزیولوژیکی است. هم چنین وقوع مجدد اتفاقاتی که قبلا باعث بروز استرس و آسیب به فرد شده اند، می تواند عامل ایجاد اضطراب باشد.

اغلب افراد در دوران حیات خود دچار اضطراب می شوند اما اضطراب مزمن، شدید و دائمی می تواند مشکل ساز و بیمار گونه باشد. بنابراین گزارش، بروز اضطراب در زنان، افراد کم درآمد و افراد سالخورده و میانسال بیشتر است.

روانپزشکان توصیه می کنند که برای پیشگیری از حملات اضطرابی از خوردن کافئین مثل قهوه، چای، کولاها و شکلات خودداری کنید چون کافئین شما را در یک حالت تحریک پذیر قرار می دهد.

از کشیدن سیگار خودداری کنید چون نیکوتین موجب تشدید تحریک پذیری فیزیکی و فیزیولوژیکی می شود و با تشدید انقباض عروقی، فعالیت و کارکرد قلب را افزایش می دهد.

انجام تمرینات ورزشی روزانه نیز در پیشگیری از اضطراب بسیار موثر است به طوری که حتی یک پیاده روی کوتاه در اطرف آپارتمان می تواند شما را آرام نگه دارد.

به علاوه درمانهای شناختی رفتاری تا حد زیادی در کنترل اضطراب و حمله های ترس موثر هستند.[/size]
امضای Galaxy
[تصویر:  clocklandscape.php?img=03&bn=Gisoo&a...9&ad=1]
۱۱-۱۱-۱۳۸۹, ۰۸:۳۹ صبح
یافتن
موضوع بسته شده است 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اضطراب چیست و راه کاهش آن چیست؟ mirtaghi54 0 512 ۲۴-۹-۱۳۹۰ ۰۴:۰۱ عصر
آخرین ارسال: mirtaghi54


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد