خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تالار طلایی تغذیه مناسب برای گروه خونی B

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
511
تاریخ عضویت:
فروردين ۱۳۹۱
مدال ها
مدال برنده مسابقه عکاسیمدال برنده مسابقه عکاسیمدال برنده مسابقه هنری

اعتبار: 960


محل سکونت : اينجا
ارسال: #1
تغذیه مناسب برای گروه خونی B
این مطلب فقط چند پیشنهاد است ، هرگونه تغییر در رژیم غذایی را حتما با پزشکتان در میان بگذارید

در مطالب گذشته مقالاتی پیرامون رابطه گروه‌های خونی با بیماریها و هم‌چنین تغذیه گروه های خونی را به خوانندگان عزیز ارائه دادیم. موضوع مورد بحث در این قسمت گروه خونی B است. در اینجا به مطالب زیر اشاره می‌کنیم:
مکمل‌های پیشنهادی برای گروه خونی B: منیزیم

برنامه ورزشی گروه خونی B: بهترین ورزش برای این گروه تمرینات نرمشی و آرامبخش است.
چای گیاهی B: ترکیب شده است از گلسرخ، نعناع و شیرین بیان به نسبت‌های مساوی .

گروه خونی B
شخصیت و خصوصیات رفتاری گروه خونی B: از نظر طبایع با طبع ملایم مطابقت دارد: انعطاف‌پذیری و سازشکاری، خلاق، دارای ثبات روانی مناسب، صلح‌طلب، بین جسم و روح آنان هماهنگی خاصی وجوددارد تمایل به چاق شدن دارند. گروه خونی B از بسیاری جهات شبیه گروه خونی O می‌باشد. رژیم غذایی این گروه قلمرویی از حیوانات (گوشت) و سبزی، لبنیات و غذای دریایی است. این گروه بیشتر مستعد بیماری‌های عجیب مثل MS ضعیف و مزمن می‌باشند.

در حالات بیمارگونه به علت افت قندخون دچار تعدیل شدید به شیرینی‌جات و تجمع مایع در بدن (ادم) هستند. بنابراین پرهیز از خوردن مایعات و آب در این گروه بسیار مفید است. بسیاری از این گروه تمایل به ناخنک زدن و خرده‌خواری دارند. این گروه خونی باید از خوردن مایعات زیاد، عدس، ذرت، بادام زمینی، گوجه‌فرنگی و جوجه‌ کباب پرهیز کنند. زنجفیل، نعناع فلفلی و جین سینگ برای آنها مفید است (زنجفیل و نعناء فلفلی برای تسکین گوارش و جین‌سینگ تسکین اعصاب). شیرین‌بیان خاصیت ضدویروس و تنظیم‌کننده قندخون بوده و از اشتهای کاذب و ورم معده جلوگیری می‌کند.
خوراکی‌های بسیار سودمند (جنبه دارویی دارد): گوشت‌ها، ماهی، لبنیات، روغن زیتون، دانه‌های غذایی (بادام و گردو) و حبوبات (لوبیای قرمز و سویا) آرد برنج، سبزی نظیر، چغندر، هویج، سیب‌زمینی، گل کلم، جعفری، کلم قرمز و سفید، بادمجان، موز، انگور، آناناس، آلو، توت، ادویه کاری، زنجفیل، گل سرخ، جین‌سینگ، مریم گلی، چای‌سبز و شیرین‌بیان
خوراکی‌های مضر: گوشت‌هایی نظیر جوجه، مرغ، کبک، ماهی دودی، میگو، بستنی، روغن کانولا، روغن و ذرت، روغن آفتابگردان، بادام هندی، پسته، بادام زمینی، تخمه کدو و آفتابگردان، بذر خشخاش، عدس، لوبیای سیاه، سبوس گندم، کورن فلکس، آرد جو، آرد گندم، چاودار، زیتون، کدو حلوایی، ذرت (بلال)، تربچه، نارگیل، انار، ریواس، خرمالو، گوجه‌فرنگی، سس گوجه‌فرنگی، صبر زرد، سنا، دارچین و فلفل سیاه البته با دانستن سطح هر یک از خوراکی‌های فوق می‌توان از ضرر آنها کاست؛ مثلاً بستنی زعفرانی خورده شود، پسته با آبلیمو، شیر با عسل و …).

برنامه غذایی برای گروه خونیB

برنامه اول

صبحانه (انتخاب اول): ۲ قطعه نان سنگک+ ماست + پنیر گیاهی+ تخم‌مرغ آبپز
صبحانه (انتخاب دوم): یک تکه نان کوچک
ناهار: سالاد مخلوط: کاهو، خیار، پیازچه، کرفس، پنیر گوسفند، روغن و لیمو. موز+ چای سبز یا چای گیاهی B
عصرانه: کیک سیب+ چای گیاهی B .
شام (انتخاب اول): کباب بره+ مارچوبه بخارپز+ پلوی زعفرانی سبزی‌های بخارپز (کلم)+ ماست شام (انتخاب دوم): گوشت بره خردشده پخته+ مارچوبه

برنامه دوم
صبحانه (مشترک): غلات تهیه شده از برنج (برنجک) و شیر بدون چربی و موز+ آب انگور ناهار (انتخاب اول): پنیر همراه گوشت سینه بوقلمون+ ۲ تکه نان سنگک+ خردل یا مایونز+ سالاد سبزی
ناهار (انتخاب دوم): ۳ تکه گوشت سینه بوقلمون+ یک تکه نان+ کمی خردل
شام (مشترک): ماهی کباب شده+ سبزی‌های بخارپز+ سیب‌زمینی با اکلیل کوهی + چای گیاهی B

برنامه سوم

صبحانه (انتخاب اول):گردو و شیر بز یا شیر کم چرب+ ۱ عدد تخم‌مرغ + آب گریپ فروت صبحانه (انتخاب دوم): پفک برنج (برنجک) با شیر بز یا شیر کم‌چرب
ناهار (انتخاب اول): سالاد اسفناج+ نصف فنجان تن ماهی مایونز+ ۲ عدد نان برنجی (کلوچه) ناهار(انتخاب دوم): نصف فنجان تن ماهی+ ۱ تکه نان کوچک
عصرانه (انتخاب اول): نان برنجی+ سیب عصرانه (انتخاب دوم): ماست کم‌چرب با کشمش
شام (مشترک): سالاد سبزی+ ماست+ چای گیاهی B
توضیح: در صورتی که نیاز به گرفتن رژیم غذایی دارید می‌توانید یک تا دو وعده میانی رژیم‌های فوق را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید.

طرز تهیه چند نوع غذا

خوراک بره و مارچوبه بخارپز شده
مواد لازم برای ۲نفر:
مارچوبه ۵۰۰ گرم
گوشت بره خردکرده ۲۵۰ گرم
پیاز خردکرده ۱ عدد (متوسط)
کره خالص ۲ قاشق سوپخوری
آب ۱ پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
آب لیموترش تازه ۲ قاشق سوپخوری
روش تهیه:
مارچوبه را به اندازه بند انگشت خرد کرده، شسته و آبکش کنید. گوشت را با پیاز و کره تفت دهید تا رنگ آن برگردد. سپس آب و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید تا گوشت پخته شود. مارچوبه را اضافه کرده و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بپزد و بعد آب لیمو را درون غذا بریزید.

سالاد اسفناج
مواد لازم برای ۲-۴ نفر:
اسفناج خردکرده ۲۰۰ گرم
آب لیموترش تازه ۲ قاشق سوپخوری
روغن زیتون یک‌چهارم قاشق سوپخوری
پیازچه خردکرده ۵۰ گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
روش تهیه:
اسفناج را در ظرف مناسبی بریزید و کمی نمک لابه‌لای آن بپاشید. بعد از اینکه آب اسفناج کشیده شد و آب اضافی آن را خارج کردید. آبلیمو، روغن زیتون، پیازچه، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و سالاد را سر سفره ببرید.

برنج زعفرانی معطر
مواد لازم برای ۴ نفر:
پیاز ۱ عدد (درشت)
هل کوبیده ۲ عدد
پودر تخم‌گشنیز ۱ قاشق چایخوری
پودر جوزهندی ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون خالص ۳ قاشق سوپخوری
زعفران حل کرده غلیظ ۱ قاشق سوپخوری
گلاب ۲ قاشق سوپخوری
برنج سبوسدار ۲ پیمانه
آب جوشیده سرد  ۴ پیمانه
روش تهیه:
ابتدا پیاز را خردکرده به همراه تمامی ادویه‌جات، به‌جز زعفران درون روغن تفت دهید. اکنون زعفران را به مخلوط اضافه کنید. نصف گلاب را به مخلوط پیاز بیفزائید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بجوشد و سپس برنج و آب را درون آن بریزید و بگذارید برنج حدود
۳۵-۴۰ دقیقه درون مخلوط بجوشد و سپس بقیه گلاب را اضافه کنید. در ظرف برنج را بگذارید و صبر کنید تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد.
کباب ماهی
مواد لازم برای ۴ نفر:
کره آبکرده ۶ قاشق سوپخوری
سس فلفل تند ۱ قاشق چایخوری
سیر له‌کرده ۱ حبه
فیله ماهی ۴ تکه (۲۰۰ گرمی)
برنجک آسیاب کرده ۱ پیمانه
جعفری خردکرده ۲ قاشق سوپخوری
روش تهیه:
کره، سس فلفل و سیر را مخلوط کرده و ۴ قاشق چایخوری از آن را درون ظرف فر بریزید. فیله‌های ماهی را به برنجک آغشته کنید و سپس بقیه مخلوط را روی آن بریزید و حدود ۱۰- ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در طبقه وسط فر قرار دهید تا کباب شوند. بعد جعفری خردشده را روی فیله‌ها بریزید و غذا را سر سفره ببرید.

سیب‌زمینی کبابی با اکلیل کوهی
مواد لازم برای ۴-۶ نفر:
سیب‌زمینی خرد کرده ۶ عدد (متوسط)
روغن زیتون خالص یک‌چهارم پیمانه
اکلیل کوهی خشک ۲ قاشق چایخوری
فلفل قرمز به میزان لازم
روش تهیه:
تمامی مواد را مخلوط کرده و درون ظرف فر قرار دهید و حدود یک ساعت در حرارت ۳۵۰ فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد فر بگذارید. حالا غذا آماده است و می‌توانید آن را با سالاد یا سبزی‌های پخته میل کنید.
یادآوری: نام دیگر اکلیل کوهی؛ رزماری است که در عطاری‌ها یافت می‌شود.

ماست با گیاهان معطر
مواد لازم:
ماست۱ کیلوگرم
سیر ۱ حبه
پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری
پودر مرزنجوش ۱ قاشق چایخوری
پودر ریحان خشک ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۱ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
روش تهیه:
ماست را درون کیسه‌ای بریزید و بگذارید حدود چهار ساعت و نیم الی پنج ساعت بماند تا آب آن کاملاً گرفته شود. آنگاه ماست را درون ظرف ریخته و تمامی مواد فوق به اضافه روغن زیتون را با آن مخلوط کنید، سپس روی ظرف را پوشانده و بگذارید یکی دو ساعت در یخچال بماند. مخلوط فوق آماده مصرف است. می‌توانید آن را با سبزی‌های خام میل کنید.

دکتر الهام امیرآذر -متخصص طب سوزنی و لیزر تراپی

‌دوره سه جلدی کتاب شناخت طبایع دکتر سیدعلی ابوالحبیب
امضای homa4290
۲۷-۵-۱۳۹۱, ۱۰:۲۳ عصر
وب سایت کاربر یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  30 توصیه تغذیه ای برای حفظ تناسب اندام mofid 0 575 ۲۹-۸-۱۳۹۱ ۱۱:۳۹ عصر
آخرین ارسال: mofid
  [تالار طلایی] :  بر اساس گروه خونی خود رژیم بگیرید homa4290 0 800 ۲۷-۵-۱۳۹۱ ۱۰:۲۷ عصر
آخرین ارسال: homa4290
  [تالار طلایی] :  تغذیه مناسب برای گروه خونی AB homa4290 0 420 ۲۷-۵-۱۳۹۱ ۱۰:۱۹ عصر
آخرین ارسال: homa4290
  بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی شما چیست؟‎ ehsan83 0 801 ۲۵-۱۰-۱۳۹۰ ۱۲:۵۲ صبح
آخرین ارسال: ehsan83


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد