تبلیغات
تشریفات مجالس خدمات عروسی

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاپیکی برای موضوعات کوتاه
#1
سلام


این قرآن خیلی زیبا و خوانا و قشنگ نوشته شده

و ترجمه ی فارسی و انگلیسی داره....عالیه....


و به صورت کتاب الکترونیکی که خیلی ساده و راحت تو هر سیستمی قابل استفاده هست........


حجمش فقط فقط حدود 3 مگابایت هستش...

خیلی عالیه به هیچ وجه از دس ندینش


درضمن خوب نیس از تهیه کنندشون تشکر نکنم.....دستشون درد نکنه.....


و توسط گروه پارس قرآن تهیه شده......( تو خود فایل هم نوشته شده و به صورت کاملا رایگان هست.......)


امیدوارم خوشتون بیاد...


اینم لینک دانلودش
قرآن



برای دانلود راحت تر از برنامه Mozilla Firefox استفاده کنید
[عکس: countdown.php?width=400&height=128&bg=59...married in]
Created by Wedding Favors
}
#2
در کاخ توپکاپی بخشی به نام موزه اسلامی وجود دارد.بخشی که وقتی وارد آن میشوید آنچنان در خود فرو میروید که دیگر دلتان نمیخواهد از آن بیرون بیایید.یک اطاق کوچک با گنجی که قیمت برای آن نمیتوان گذاشت.در این اطاق کوچک زیر میزها و تابلوهای شیشه ای شما اشیا باقیمانده از پیامبران الهی را میبینید که در طی سالها حکومت عثمانی بر سرزمینهای مصر و عربستان و بیت المقدس به دست آمده اند.در واقع این اشیا از کشورهای زیر سلطه عثمانی یا به زور گرفته شده اند [/b][b]و یا توسط پادشاهان آن کشورها به دولت عثمانی هدیه گشته اند
موزه ی توپکا در ترکیه که برخی از گنجینه های صدر اسلام رو در خودش داره
از ارزش این گنجینه انقدر برایتان بگویم که دولت عربستان در ازای تامین نفت یکساله ترکیهخواهان بازپس گیری آنها شده اما دولت ترکیه حاضر به از دست دادن این گنجینه نشده است
در این سالن عکس گرفتن مجاز نیست.من هم با سختی از روی صدها سایت توانستم تنها همین چند عکس از صدها شی این موزه رابرایتان فراهم کنم
داخل این موزه کوچک یک نفر قاری خوش صدای قرآن نشسته و ٢ساعته در حال تلاوت قرآن است....حالا شما صدای مداوم قرآن را با اشیا این موزه کنارهم بگذارید تا ببینید چه حس غریبی دارد قرار گرفتن در فضای آن
[عکس: 20120312070926_0_486970001286352127_2919...425Q85.jpg]
[]اینها عصا و شمشیرهای حضرت محمد(ص) هستند]

[عکس: 20120312071009_1.jpg]
[b]این مهر مخصوص نبی اکرم هست که به جای امضای آن]حضرت پای نامه های او زده میشد. تصویر زیر نمایش حکاکی آن در ابعاد بزرگتر است]

[عکس: 20120312071114_2.jpg]
[b]همان طور که میبینید روی مهر نام خدا و رسولش حک شده است.اینها از کشور عربستان به اینجا آورده شده اند

[عکس: 20120312071145_3.jpg]
[b]این تکه چرم که زیر قابی شیشه ای نگهداری شده است یکی از نامه های رسول خدا است که در زیر آن هم مهر ایشان زده شده است.این نامه از یکی از یکی از کشورهای خاور میانه به اینجا آورده شده]

[عکس: 20120312071255_4.jpg]
این صندوق هدیه یکی از پادشاهان به حضرت رسول است.در این صندوق قرآن مکتوب و بخشی از قبای آن حضرت نگهداشته می شده]

[عکس: 20120312071402_5.jpg]
در یکی از وقت ها که حضرت رسول روی تخته سنگی ایستاده بوده و سخنرانی می کرده جای پای ایشان روی آن قطعه سنگ نرم میفتد.آن سنگ را دوستداران رسول حفظ میکنند و بعدها داخل آن رابا طلای ذوب شده می پوشانند تا از گزند باد و آب محفوظ بماند.حالا این جای پای حضرت محمد(ص) است که می بینید]

[عکس: 20120312071420_6.jpg]
داخل این جعبه ظریف و زیبا تکه هایی از موی ریش رسول اکرم نگهداری میشود]
[عکس: 20120208092356_mahzeriya.jpg]
آقای من: هر روز برای آمدنت دعا می کنیم .... و برای نیامدنت کارهای بسیار....
}
#3
[عکس: 20120312071956_7.jpg]
اینها دو تا از دندان های حضرت محمد(ص) هستند که زیر ذره بین برای دید بهتر بازدید کنندگان قرارش داده اند]

[عکس: 20120312072231_8.jpg]
این هم صندل و یا به عبارتی کفش پای حضرت محمد(ص) می باشد که در این موزه نگهداری می شود]

[عکس: 20120312072306_9.jpg]
در این]موزه شمشیرهای افرادی من جمله:جعفر طیار-ابوبکر- عمر - عثمان- حمزه و ...... نگهداری می شود. این شمشیرهایی که در عکس می بینید بالایی متعلق به عثمان و پایینی که بزرگتر هست متعلق به امام علی(علیه السلام) میباشد]

[عکس: 20120312072332_10.jpg]
در این موزه علاوه بر اشیا اسلامی بخشهایی از ادیان و پیامبران دیگر هم نگهداری میشود.به طور مثال این بخشی از زره حضرت یحیی است که]استخوان دست آن حضرت را در خود جای داده است و در طی نبش قبر آن پیامبر بدست آمده است]
[علاوه بر این اشیا که عکس آنها را دیدید :عمامه حضرت یوسف- عصای حضرت موسی- لنگه قدیمی در کعبه - کلید قدیمی در کعبه - قرآن بسیار قدیمی روی چرم و بسیاری اشیا دیگر هم در این موزه نگداری می شود....همچنین یکی از لباسهای حضرت زهرا و لباس خونین امام حسین هم در این جاست که تنها سالی یک بار در آن صندوق گشوده شده و در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد]
راستش این گنجینه آن قدر بی قیمت است که در ابتدا در صحت و سقم آن شک کردیم. اما وقتی که پرس و جو کردیم دانستیم تمام کشورها صحت آن را قبول دارند و تاکنون هیچ کشوری مدعی نشده که این گنجینه قلابی است.به طور مثال خود یهودیان هم قبول دارند که این عصا متعلق به حضرت موسی است]
به هر حال این جا یکی از زیباترین بخشهای کاخ توپکاپی است که نباید دیدنش را از دست بدهید
[عکس: 20120208092356_mahzeriya.jpg]
آقای من: هر روز برای آمدنت دعا می کنیم .... و برای نیامدنت کارهای بسیار....
}
#4
یادتون باشه در زمان خلیفه دوم دستور داد که تا جایی که امکان داره حدیث جعل کنن تا بین مردم رواج بدن تا مردم بطور غیر مستقیم و بدون اینکه جبری بالای سر شون قراربدن عین خواسته های اونا رو انجام بدن و این احادیث جعلی اینقد ماهرانه بین مردم پخش شد که دیگه خودشونم نمی تونستن حدیث جعلی رو از اصلی تشخیص بدن این بود که علم حدیث به وجود اومد.حالا اینا رو گفتم تا بگم حکایت این موزه هم حکایت همون احادیث جعلیه. آخه خودتون قضاوت کنین تار موی حضرت محمد؟؟؟Swear کسانی که در اون زمان احترام یادگارهای با ارزش حضرت محمد مثل دخترش و نوه هاش رو نگه نداشتن چطور میشه قبول کرد تارموی حضرت یا صندل حضرت رو نگه داشتن و دست به دست چرخوندنSwear
[عکس: 20131003221144_15c4c2e5-6e2b-45a6-9cba-2251ede00488.jpg]
}
گوناگون از وب
loading...
تشریفات مجالس خدمات عروسی
#5
یه چیزاییش ممکن حقیقی باشه تا جایی که ما شنیدیم بدن پیامبران و بندگان خاص خدا پوسیده نمیشن وسالم میمونن
}
#6
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه عصرامروز، ماموران یگان ویژه در طرحی ضربتی علاوه بر جمع کردن ماهواره از پنجره‌ها و پشت‌بام مجتمع‌های مسکونی به خانه افرادی که قبلا دیش آنها جمع شده بود نیز وارد شدند و اقدام به جمع‌آوری رسیور از داخل خانه کردند. آنها اعلام کردند برای ورود به خانه، حکم قضایی دارند.

و اکنون بدون هیچ قضاوتی گفتاری از شهید آوینی را می خوانیم:
"تردیدی نیست که ما نمی توانستیم از ورود ویدئو به کشورمان جلوگیری کنیم، چنان که نتوانسته ایم مانع ورود هیچ یک از محصولات تکنولوژیکی غرب بشویم؛ و راستش من تردید دارم که اگر هم می توانستیم، آیا چنین عملی درست می بود یا نه.

ورود ویدئو به کشور یک ضرورت تاریخی است و زندگی در این عصر،خواه ناخواه چنین موجبیتی را به همراه دارد که ما نه تنها ویدئو، بلکه به زودی زود ماهواره را نیز بپذیریم... و چه باک؟! کسی می ترسد که ضعیف تر است و ما که پا در میدان مبارزه با غرب نهاده ایم باید خودمان را برای چنین روزی نیز آماده کنیم. ما باید از دشمن تصویری درست و مطابق واقع امر داشته باشیم، اگرنه شکست خواهیم خورد.کسی که خود را برای رودر رویی با پلنگ آماده کرده باشد،از گربه نخواهد هراسید؛کسی از گربه میترسد که دشمن را موشی حقیر انگاشته باشد."

کتاب رستاخیز جان-ص۸۶


البته این خبر برای چند ماه پیش هست. اما تو ایمیلم بود گفتم شما هم بخونیدWavesmile
یک فانوس کوچک می تواند کاری کند که خورشید با آن عظمت هرگز نمی تواند آن را انجام دهد!!!!
او می تواند در شب بتابد...
Wavesmile
}
#7
بندگان خدا پرهیز از نافرمانی خدا، دوستان او را از در افتادن در حرامهای او نگهداشته است، و دل آنان را به ترس وی همراه داشته است چندانکه شبها بیدارشان می دارد، و روزهای گرم را با تشنگی بر آنان به سر می آرد . آسایش عقبی را با رنج دنیا به دست آورند، و سیرآبی - آنجا - را با تشنگی خوردن - در اینجا.

1 - تقویت اراده و ایمان:

امام علی (ع) می فرمایند: «ان افضل ما توسل به المتوسلون الی الله سبحانه الایمان به و برسوله . . . »؛ همانا بهترین چیز که نزدیکی خواهان به خدای سبحان بدان توسل می جوید، ایمان به خدا و پیامبر، و جهاد در راه خداست، که موجب بلندی کلمه مسلمانی است و یکتا دانستن پروردگار که مقتضای فطرت انسانی است و برپا داشتن نماز که آن ستون دین است، و دادن حق مستمندان - زکات - که واجب شرع مبین است . و روزه ماه رمضان که نگهدارنده از عقاب است - و بازدارنده عذاب (1) ایمان به اینکه روزه ماه رمضان نگهدارنده از عقاب است و بازدارنده عذاب خود باعث تقویت ایمان می گردد و موجب امیدواری نسبت به سرنوشت آینده و چنین کاری ایمان و اراده انسان را قوی می کند و سرنوشت و آینده انسان را روشن و از هاله ابهام بدر می آورد .
امام علی (ع) در جای دیگر می فرمایند:«علیکم بصیام شهر رمضان فان صیامه جنه حصینه ؛ بر شما باد به روزه ماه رمضان، زیرا روزه این ماه سپری است، نگهدارنده از آتش جهنم .» (2)

2 - خودسازی:


روزه دروازه بزرگ عبادت است . به این معنا که خودسازی و مقاومت در انجام عبادات را از روزه باید شروع نمود . (3)
امیرالمؤمنین در این زمینه می فرمایند:
«بندگان خدا پرهیز از نافرمانی خدا، دوستان او را از در افتادن در حرامهای او نگهداشته است، و دل آنان را به ترس وی همراه داشته است چندانکه شبها بیدارشان می دارد، و روزهای گرم را با تشنگی بر آنان به سر می آرد .
آسایش عقبی را با رنج دنیا به دست آورند، و سیرآبی - آنجا - را با تشنگی خوردن - در اینجا - .» (4)
این پیام خداوند است که:
«فان مع العسر یسرا، ان مع العسر یسرا» . (5)
به دنبال هر سیاه چاله، دو سپید چشمه ای است .
به دنبال هر تشنگی ای، تشریفات و تشویقاتی است و به دنبال هر گرسنگی و خودسازی، سودی .
امیرالمؤمنین (ع) در این زمینه به درمانگاه و درمانگران بزرگی اشاره می کند که هم مجهز به تمام امکانات درمانی هستند و هم مجهز به درمانگران متخصص .
اخلاص باید در آزمایشگاه بزرگ رمضان، کاربردی گردد، نه تنها اخلاص بلکه تمام تئوریهای دینی و ارزشی را باید آزمود و در آزمایشگاه بزرگ رمضان و . . . ، کاربردی ساخت


می فرماید: «. . . خمص البطون من الصیام » . (6) مردمی که چشمانشان از گریه تباه، شکمهایشان از روزه لاغر، و به پشت چسبیده، لبهایشان از دعا خشک، و پژمرده گردیده، رنگها زرد از شب زنده داری - بسیار - بر رخسارشان گرد فروتنی پدیدار .
مولوی می گوید:
هست روزه ظاهر، امساک طعام
روزه معنا، توجه دان تمام
این دهان بستن دهانی باز شد
که خورنده دانه های راز شد
جوع مر خاصان حق را داده اند
تا شود از جوع شیر زورمند
به هر تقدیر «روزه درمانی » را بیگانگان از اسلام عزیز و روح آیات و روایات ما گرفته اند، نه اینکه خودشان خلاقیت به خرج داده اند و آن را کشف کرده اند .
سعدی گوید:
اندرون از طعام خالی دار
تا در او نور معرفت بینی
تهی از حکمتی به علت آن
که پری از طعام تا بینی
ولی موحدان واقعی، شیعیان و انسانهای کامل سلامتی تن را مرتبه نازله روزه می دانند و هدف بلند از روزه، درمان روانهاو فراروان است بلکه برد و گستره روزه در اسلام، الی یوم القیامه ادامه دارد


حضرت امیر (ع) می فرمایند: «والصیام ابتلاء لاخلاص الخلق » . (7)
خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد .»
اخلاص باید در آزمایشگاه بزرگ رمضان، کاربردی گردد، نه تنها اخلاص بلکه تمام تئوریهای دینی و ارزشی را باید آزمود و در آزمایشگاه بزرگ رمضان و . . . ، کاربردی ساخت .
در جای دیگر حضرت امیر (ع) می فرمایند:
«و مجاهده الصیام فی الایام المفروضات، تسکینا لاطرافهم، و تخشیعا لابصارهم . . .» .
و روزه گرفتنهای دشوار، در روزهایی که واجب است تا اندامشان بیارامد با این کار، و دیده هایشان خاشع شود و جانهاشان خوار . و سبک ساختن دلهای آنان، و بردن خودبینی از ایشان، به فروتنی که در این عبادتهاست: از چهره های شاداب را به تواضع برخاک سودن، و با چسبانیدن اندامهای پاکیزه بر زمین، خردی خویش را نمودن، و رسیدن شکمها به پشت به فروتنی و خواری به خاطر روزه داری .» (8)
بیگانگان بی خبر، از روزه در اسلام یا روزه ها و امساک هایی که خود تجویز می کنند را، فقط ضامن سلامی تن و جسم تنها می دانند ولی غافل از اینکه روزه در اسلام، بر فرا روان هم اثر گذار است و بسیاری از بیماریهای روانی، فشارهای عصبی و فشارهای روانی را می توان از طریق روزه درمان کرد . و راز اصلی از روزه در اسلام، دست یافتن به سلامتی جان است، که اگر انسان به سلامتی جان دست نیابد، تمام هستی خویش را باخته است .
ولی موحدان واقعی، شیعیان و انسانهای کامل سلامتی تن را مرتبه نازله روزه می دانند و هدف بلند از روزه، درمان روانهاو فراروان است بلکه برد و گستره روزه در اسلام، الی یوم القیامه ادامه دارد .

3 - استکبار زدایی و استکبار ستیزی:

بنیانگذار استکبار، ابلیس رجیم است، برای درمان بیماری استکبار، باید به ستیز با آن برخاست و از راه جهاد اصغر و بدنبال آن جهاد اکبر، با آن به مبارزه پرداخت .
این جنگ الی یوم القیامه ادامه خواهد داشت و پایان ندارد وصلح و سازش در آن صورت نمی گیرد .
حضرت امیر (ع) می فرمایند:
«اگر خدا رخصت کبر ورزیدن را به یکی از بندگانش می داد، به یقین منتی را بر پیامبران گزیده و دوستانش می نهاد، لکن خدای سبحان بزرگمنشی را بر آنان ناپسند دید وفروتنی را پسندید . پس پیامبران - از روی فروتنی - گونه های خود را بر زمین چسبانیدند، و چهره های خود را به خاک مالیدند، و برابر مؤمنان فروتنی نمودند و خود مردمانی مستضعف بودند . خدای شان به گرسنگی آزمود و به سختی مبتلایشان فرمود، و با ترس و بیماری امتحانشان کرد و با زیر و زبر کردنشان در سختیها، ایمانشان را پدید آورد .» (9)
اهداف همه پیامبران استکبار زدایی و استکبار ستیزی بود از یک طرف و تربیت نیروی انسانی بود از طرف دیگر .

امام علی (ع) در جای دیگر می فرمایند، یکی از اهداف بزرگ عبادات از جمله روزه، استکبار زدایی است .
می فرمایند:
«والتصاق کرائم الجوارث بالارض تصاغرا، و لحوق البطون بالمتون من الصیام تزللا» . (10)
و با چسبانیدن اندامهای پاکیزه بر زمین خردی خویش را نمودن، و رسیدن شکم ها به پشت به فروتنی به خواری به خاطر روزه داری .

خلاصه :

به هر تقدیر بحث در این زمینه، دامنه گسترده دارد و در این نوشتار به سه هدف و فلسفه بزرگ روزه که همان درمان جسم و جان است اشاره شد که عبارتند از: 1 - تقویت اراده و ایمان،2 - خودسازی 3 - استکبار زدایی و استکبار ستیزی .

پی نوشت ها
1 . نهج البلاغه، خ 110، ترجمه دکتر شهیدی .
2 . امالی طوسی، ج 2، ص 136 .
3 . موسوی لاهیجی، سید حسین، روزه درمان بیماریهای روح و جسم، قم: جامعه مدرسین، 1364 .
4 . نهج البلاغه، خ 114 .
5 . سوره شرح، 94، آیه 4 و 5 .
6 . نهج البلاغه، خ 121 .
7 . نهج البلاغه، حکمت 244 .
8 . نهج البلاغه، خ 192، خطبه قاصعه .
9 . نهج البلاغه، خ 192 .
10 . همان .
بخش نهج البلاغه تبیان


منبع : پایگاه حوزه

یک فانوس کوچک می تواند کاری کند که خورشید با آن عظمت هرگز نمی تواند آن را انجام دهد!!!!
او می تواند در شب بتابد...
Wavesmile
}
#8
رشد معنوی فرایند بیداری و هوشیاری درونی است. یعنی صعود و بالا رفتن هوشیاری فراتر از وجود عادی و بیداری درمقابل حقایق جهان. یعنی فراتر از ذهن و نفس خود رفتن و درک اینکه واقعاً چه هستید. رشد معنوی فرایند دور ریختن باورها و تصورات نادرست و غیرواقعی است و در این فرایند ما آگاهی و هوشیاری بیشتری نسبت به وجود درونیمان پیدا می کنیم.


رشد معنوی نه فقط برای کسانی که به دنبال روشنگری معنوی هستند و انتخاب میکنند که در محیطهایی دور از اجتماع و تنها زندگی کنند، بلکه برای همه افراد اهمیت زیادی دارد. رشد معنوی می تواند پایه و مبنای زندگی بهتر و هماهنگ تر برای همه باشد، زندگی که فارغ از هرگونه فشار و دغدغه، ترس و اضطراب باشد.


با کشف وجود واقعی خود، ما رویکری متفاوت نسبت به زندگی پیدا خواهیم کرد. یاد می گیریم که اجازه دهیم موقعیت های خارجی روی وجود درونی و اعتقادات ما تاثیر بگذارد و قدرت و نیروی درونی در ما ایجاد می شوذد که ابزارهایی بسیار مفید و موثر هستند. رشد معنوی راهی برای فرار از مسئولیت، غیرعادی رفتار کردن و تبدیل شدن به فردی غیرفعال نیست. بلکه متدی برای رشد، قوی تر، شادتر و مسئولیت پذیرتر شدن است.


شما می توانید راه رشد معنوی را بپیمایید و در عین حال مثل افراد عادی جامعه زندگی کنید. لازم نیست به دوردست بروید و تنها به زندگی خود ادامه دهید. می توانید خانواده تشکیل دهید، کار کنید، و برای خود تجارتی را بچرخانید، و در عین حال در فعالیت هایی که به توسعه و رشد درونی می انجامد شرکت کنید.


یک زندگی متعادل مستلزم این است که نه تنها نیازهای جسمی، احساسی و ذهنی خود را برآورده کنیم، بلکه احتیاجات روحی خود را نیز در نظر داشته باشیم و این هدف رشد معنوی است.


10 نکته برای رشد معنوی


1. کتاب های معنوی مطالعه کنید. درمورد آنچه که می خوانید فکر کنید، و ببینید که چطور می توانید از اطلاعاتی که گرفته اید در زندگی خود استفاده کنید.


2. حداقل روزی 15 دقیقه مدیتیشن کنید. اگر نمی دانید که مدیتیشن چطور انجام می مشود، می توانید از کتاب ها و نوارهای آموزشی آن استفاده کنید یا در کلاسهای آن شرکت کنید.


3. یاد بگیرید که چطور با تمرینات تمرکز و مدیتیشن ذهنتان را آرام کنید.


4. این حقیقت را دریابید که شما روحی با یک جسم فیزیکی هستید، نه یک جسم فیزیکی با یک روح. اگر بتوانید این ایده را به طور کامل بپذیرید، رفتار شما درمقابل خیلی از مسائل زندگی تغییر خواهد کرد.


5. هر از گاهی به درون خود و به ذهنتان نگاه کنید و ببینید که چه چیز باعث هوشیاری و بیداری شما می شود.


6. مثبت فکر کنید. اگر متوجه شدید که شروع به منفی بافی کرده اید، سریعاً این حالت را تغییر داده و سعی کنید که مثبت فکر کنید.


7. با نگاه کردن به روشنی های زندگی، عادات شاد و سرزندگی را در خود پرورش دهید و سعی کنید شاد و خرسند زندگی کنید. شادی از درون خود شما نشات می گیرد. اجازه ندهید که شرایط خارجی شادی و خوشبختی شمار ا بر هم زند.


8. روی توانایی تصمیم گیری و قدرت اراده خود کار کنید. این باعث قدرت دادن به شما می شود و قادر خواهید بود عنان اختیار ذهنتان را به دست گیرید.


9. از جهان به خاطر هر چه که به دست می آورید تشکر کنید.


10. در برخورد با دیگران صبور و شکیبا باشید و با ملاحظه رفتار کنید.


رشد معنوی حق همه ی انسانهاست. کلیدی است برای رسیدن به آرامش فکر و خوشبختی. این رشد معنوی است که قدرت فوق العاده روح شما را آشکار خواهد کرد. این روح حتی در مادی ترین افراد هم وجود دارد. میزان آشکار شدن این روح درونی بستگی به این دارد که چقدر این روح به ظاهر شما نزدیک باشد و چقدر توسط افکار، اعتقادات و باورهای شما مخفی و پنهان شده باشد.

خوشتون اومد امتیاز یادتون نرهFlowerysmile
همیشه این واسم سوال بود که عشق چیه ؟
اما حالا با محمدم به زیباترین جواب رسیدم
Dan



}
گوناگون از وب
loading...
تشریفات مجالس خدمات عروسی
#9
گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی ..................... با قلم نقش حبابی بر لب دریا کشید
گفتمش چون می کشی تصویر مردان خدا .................. تک درختی در بیابان یکه و تنها کشید
گفتمش نامردمان این زمان را نقش کن ............... عکس یک خنجرزپشت سر پی مولا کشید
گفتمش راهی بکش کان ره رساند مقصدم ......... راه عشق و عاشقی و مستی ونجوا کشید
گفتمش تصویری از لیلی ومجنون رابکش ..........عکس حیدر(ع) در کنار حضرت زهرا(س)کشید
گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن ........................ در بیابان بلا، تصویر یک سقا کشید
گفتمش از غربت ومظلومی ومحنت بکش ................... فکر کرد و چهار قبر خاکی از طه کشید
گفتمش سختی ودرد وآه گشته حاصلم ............. گریه کردآهی کشید وزینب کبری(س) کشید
گفتمش درد دلم را با که گویم ای رفیق .....عکس مهدی(عج) راکشید و به چه بس زیبا کشید
گفتمش ترسیم کن تصویری از روی حسین(ع) .......... گفت این یک را بباید خالق یکتا کشید
اللهم الرزقتی شفاعة الحسین، یوم الورود
و ثبت لی قدم صدق
عندک مع الحسین
و اصحاب الحسین
الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام
}
#10
[عکس: 20120509172705_zipe-dahaan.jpg]

آیا فکر می کنید که اگر حرف نزنید و نظر ندهید، دیگران فکر می کنند که لال هستید؟! آیا به نظرتان انسانهایی که معمولا ساکت هستند و کم حرف می زنند، عاقلترند؟ اگر مجبور باشید دست به انتخاب بزنید، بین سکوت و سخن کدام را انتخاب می کنید؟ اگر یک بحث علمی یا دینی مطرح باشد و شما حس حرف زدن نداشته باشید، خیلی راحت از گفتن دانش خود سر باز می زنید؟ با خودتان رو راست باشید، فکر می کنید که همیشه سکوت بهترین راه است؟

شاید شما هم به این دو راهی برخورده باشید که بالاخره کدام بهتر است؟ یک جا می گویند «اگر سخن نقره است، سکوت طلاست» (1) و جای دیگر سخن را به منزله ی خورشید می دانند و سکوت را ماه (2)! مضمون سخنی از امام علی (ع) هم این است که سنگین ترین معصیت و در عین حال گرانبها ترین عبادت، سخن است. (3) چیزی که واضح است این می باشد که سکوت گاهی خوب است و گاهی بد. با ما همراه باشید تا با سکوت از نوع خوب آشنا شویم.

خود پوشی!
حتما شنیده اید که «تا مرد سخن نگفته باشد، علم و هنرش نهفته باشد». (4) وقتی ما دهانمان را باز می کنیم و شروع به حرف زدن می کنیم، در حقیقت شروع به معرفی کردن خودمان می کنیم. اگر بخواهیم از این منظر قضاوت کنیم، سکوت چیز خیلی خوبی است. شاهد مثال هم این سخن از امام صادق (ع): «عالم باشی یا جاهل، خاموشی را برگزین تا بردبار به شمار آیی. زیرا خاموشی نزد دانایان زینت و در پیش نادانان پوشش است.» (5)

پشیمانی چه فایده؟

تا به حال چند بار برایتان پیش آمده است که از گفتن حرفی احساس گناه کنید یا آرزو کنید که کاش این حرف را نزده بودید یا فکر کنید که با گفتن آن حرف شخصیت خودتان را کوچک کرده اید؟ حالتی که معمولا ناشی از فکر نکردن به عواقب حرف پیش می آید. بدون شک اگر در چنین مواردی سکوت را انتخاب می کردیم، هرگز پشیمان نمی شدیم. لقمان حکیم به فرزندش می گوید: «فرزند عزیزم! چه بسا كه من در اثر گفتار پشیمان شده ام اما به خاطر سكوت افسوس نخورده ام.» (6)

روده درازی تا کی؟!
خیلی از مواقع، وقتی در مهمانیها و جمع های دوستانه یا خانوادگی جمع می شویم، شروع می کنیم به حرف زدن و از هر دری گفتن. حرفهای بیهوده ای که بیشتر مواقع منجر می شود به غیبت، دروغ، تهمت، تمسخر، سرزنش، فخر فروشی، کنایه و گاهی حتی مشاجره و دشنام و دعوا و قهر. اگر کمی از این بیهوده گویی ها دست برداریم، قطعا نتایج مثبت آن را حس خواهیم کرد. «به بندگانم بگو سخنى بگويند كه بهترين باشد، چرا كه شيطان (بوسيله سخنان ناموزون) ميان آنها فتنه و فساد مى كند، هميشه شيطان دشمن آشكارى براى انسان بوده است.» (7)

احمق نباش!
در تمام سخنان و سفارشات افراد بزرگ، بیهوده گویی کار آدمهای کم فکر و نادان است. اگر می خواهید در زمره ی این افراد نباشید و دیگران در دل آرزو نکنند که کاش زودتر ساکت شوید، زیادتر از حد نیاز حرف نزنید! امام رضا (ع) می فرمایند: «از نشانه هاى دانايى سه چيز است: بردبارى، دانش، خاموشى.»(8)

لب کلام:
اگر بخواهیم از خوبیهای سکوت و مضرات پرحرفی و اضافه گویی بنویسیم، حرف برای گفتن بسیار است. خلاصه بگوییم، سکوت معمولا راه خوبی است برای فرار از شر گناهان و حفظ شخصیت و استحکام روابط.

راه حل هم این است که همیشه فکر کنیم، حرفمان را در دهانمان مزه کنیم و بعد اگر عاقلانه بود، آن را به زبان بیاوریم: «مؤمن هرگاه بخواهد سخنى بگويد، ابتدا درباره آن مى‏انديشد، اما منافق هر چه به زبانش آيد مى‏گويد.»(9)

پیشنهاد:
بیایید هر وقت در یک جمع دوستانه یا فامیلی بودیم، راه های جدیدی را برای سرگرم شدن و لذت بردن امتحان کنیم. مثلا صحبت راجع به اخبار مختلف، انواع بازیهای دسته جمعی، گفتن چیزهای جدیدی که تازه آموخته ایم، و خلاصه هر کاری که ما را از یاوه گویی و گناه دور کند. «خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد.» (10)

پی نوشت:

1. امام علی (ع)، اعلام الدين، ص 273.
2. امام علی (ع)، وسائل الشيعة، ج12، ص188.
3. مستدرك، ج9، ص29.
4. گلستان سعدی، باب اول، در سیرت پادشاهان.
5. مستدرک، ج 9، ص17.
6. http://www.downloadbook.org/maasumin/p/Sokout.HTM
7. سوره اسرا، آیه 53.
8. الكافي، ج2، ص113.
9. نهج البلاغه، خطبه 176.
10. امام باقر (ع)، کافی، ج 2، ص 663.


منبع:مستور
یک فانوس کوچک می تواند کاری کند که خورشید با آن عظمت هرگز نمی تواند آن را انجام دهد!!!!
او می تواند در شب بتابد...
Wavesmile
}