تبلیغات

نوار بهداشتی

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترتیلای سبزیجات
#1
Ksmiletris 
[عکس: 20121020114245_758_634657982390159141_l.jpg]

اگر از درست كردن ساندویچ‌های تكراری مانند همبرگر، كالباس و سوسیس خسته شده‌اید و می‌خواهید یك ساندویچ خوشمزه و البته شیك درست كنید، بهترین ساندویچی كه می‌توانید تهیه كنید و البته تكراری نباشد ترتیلای سبزیجات است.




ترتیلای سبزیجات را می توانید به عنوان پیش غذا سرو نمایید.

مواد اولیه :

آرد گندم 225 گرم یا دو پیمانه
نمك یك قاشق چایخوری
كره یك قاشق غذاخوری
آب 120 میلی لیتر یا نصف پیمانه


مواد داخل ترتیلا:

كدو، بادنجان و فلفل دلمه‌ای از هر كدام یك عدد

كنسرو ذرت، قارچ، كرفس و هویج از هر كدام یك پیمانه

خامه چهار قاشق غذاخوری

نمك، فلفل و كره به میزان لازم

پنیر گودا یا چدار 150 گرم



طرز تهیه:

آرد را به همراه نمك در كاسه گودی الك می‌كنیم. سپس كره نرم شده را اضافه و هم می‌زنیم تا بصورت گلوله ریز در آید.

آب را كم كم اضافه كرده تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را پوشانده و نیم ساعت استراحت می‌دهیم. خمیر را به 14 گلوله تقسیم و گلوله‌ها را با وردنه بصورت دایره 15 سانتی‌متری باز می‌كنیم. تابه‌ای را بدون روغن بر روی حرارت قرار داده تا داغ شود. سپس هر دو طرف خمیرها را در تابه حرارت می‌دهیم تا بپزد.

طرز تهیه مواد داخل ترتیلا:

تمام سبزیجات را به ترتیب با كره تفت داده، خامه و پنیر گودای خلال كرده روی آن می‌ریزیم و داخل نان قرار داده و سرو می‌كنیم.

نكتــه: می‌توانیم به جای آرد گندم از آرد ذرت استفاده كنیم.

وقتي من پست ميزارم و شما لايک نميکنين...
ديگه حالي به آدم ميمونه؟
نه والا!!
احوالي به آدم ميمونه؟
نه بالله!
laf
پاسخ }