خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان اضطراب با روش ریلکسیشن

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
281
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 361


محل سکونت : اهواز
ارسال: #1
درمان اضطراب با روش ریلکسیشن
تن‌آرامی یا ریلکسیشن،

به فعالیتی گفته می‌شود که حاصل آن، تغییر وضعیت روحی کنونی انسان و رهایی او از افکار مربوط به کوشش، کار یا تنش است. عموماً بر این باورند که تن‌آرامی، فعالیتی لذتبخش است.

شیوهٔ انجام

تن‌آرامی یکی از حالتهای یوگا است که به آن حالت لاشه نیز می‌گویند. از سویی ساده‌است زیرا در طول انجام آن، عضو یا بخش خاصی از بدن درگیر نیست و سویی دیگر دشوار است بدین خاطر که در مدت پرداختن به آن، هیچیک از اعضای بدن را نباید تکان داد. حالت لاشه تمرینی برای فکر است و برای انجام آن به هیچ وسیله یا شیئی نیاز نیست.



اینگونه آنرا انجام دهید:

۱. به پشت – صاف – دراز بکشید. شانه‌هایتان را به سمت خارج کشش دهید و شُل کنید. کف دستها را رو به بالا قرار دهید (یا در هر حالت دیگری اگر در آن راحت هستید). راهنمایی: یک بالش کوچک را زیر سرتان بگذارید. همچنین می‌توانید – البته در صورت تمایل – بالشی بزرگ را زیر زانوهای خود قرار دهید.

۲. چشمانتان را ببندید.

۳. بدنتان را شُل کنید. راهنمایی: می‌توانید تجسم کنید که روی شنهای سفید یک ساحل آفتابی دراز کشیده‌اید. این به خیلیها در انجام گام سوم کمک می‌کند.

۴. دو بار نفس عمیق بکشید. در هر دو، هوا را آرام-آرام بیرون بدهید.

۵. برای دو ثانیه، همهٔ نیرویتان به پاهایتان بفرستید (کافیست بر روی آنها تمرکز کنید). سپس با ارادهٔ خود، آنها را شُل کنید. همین کار را با ساقها و بالاتر از آنها، باسن، شکم، قفسهٔ سینه، پشت، دستها، ساعدها، بازوها، شانه‌ها، گردن و صورت خود بکنید.

۶. همهٔ عضلات خود را – از پاها تا صورت – به شکل جدا-جدا کنترل کنید و مطمئن شوید که شُل شده باشند.' اغلب شاید بتوانید کشش کوچکی را پیرامون چشمها و عضلات سرتان حس کنید. دهان و زبانتان را نیز شُل کنید.

۷. بر بخشهایی از بدن که کششی در آنها حس نمی‌کنید، تمرکز نمایید. بگذارید نفَستان آزاد باشد.

۸. در پایان کار، پیش از بازکردن چشمها، مطمئن شوید تا آنجا که می‌توانستید، در حالت شُلی باقی مانده‌اید.

۹. چشمانتان را باز کنید. بدن خود را به آرامی کشش دهید، و آرام برخیزید.'

نُه گام بالا را برای ۱۰ تا ۳۰ دقیقه تمرین نمایید. هرچه طولانیتر، بهتر.
امضای zizo
"ﺩﺭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺯﻥ یک ﺍﺛﺮ ﻫﻨﺮﯾﺴﺖ ﺷﮑّﯽ
ﻧﯿﺴﺖ.....
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪﻃﻮﺭ ﮐﻠّﯽ یک ﺍﺛﺮ ﻫﻨﺮﯾﺴﺖ....
ﺑﻪﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺭﺍ ﻗﺪﺭ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﻭ
ﻧﮕﻬﺶ ﺩﺍﺭﺩ"
ﺳﯿﻤﯿﻦ ﺩﺍﻧﺸﻮﺭ
۱۹-۹-۱۳۹۱, ۰۵:۵۷ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد