خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 11 رأی - میانگین امتیازات: 2.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ده توصیه برای استفاده بیشتر سبزیجات

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
284
تاریخ عضویت:
مرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 143


محل سکونت : مادر
ارسال: #1
ده توصیه برای استفاده بیشتر سبزیجات
اين روزها بيش از هر زمان ديگري روي مصرف سبزي‌هاي تازه تاكيد مي‌شود و البته دليلش هم روشن است؛ زيرا علاوه بر برخورداري از فيبر و کم‌كالري بودن، مي‌توان انواع ويتامين‌ها و املاح را هم در سبزي‌ها سراغ گرفت و به اين ترتيب نيازهاي روزانه به اين مواد مغذي، با خوردن اين گروه از مواد غذايي، فراهم خواهد شد....



«پوستر» اين هفته «سلامت» به روش‌هايي اشاره مي‌کند که به کمک آنها مي‌توانيد ميزان مصرف سبزي‌هاي تازه را در خانوا‌ده‌تان افزايش بدهيد. بررسي‌هاي متعدد نشان داده‌اند که بيشتر ما ايراني‌ها كمتر از ميزان مورد نيازمان سبزي مي‌خوريم و معمولا زماني به مصرف سبزيجات روي مي‌آوريم كه تصميم به لاغر شدن گرفته‌ايم. با «پوستر» اين هفته «سلامت» همراه شويد تا بر اين عادت غلط غلبه کنيد.



1.همراه با برنج كه يكي از مواد غذايي پرمصرف ميان ما ايراني‌هاست، از انواع سبزي‌ها نظير لوبيا سبز، هويج، نخودفرنگي، سبزي‌هاي برگ سبز و حتي فلفل دلمه‌اي استفاده كنيد.



2.ته برنج‌تان، حلقه‌هايي از انواع سبزي‌ها مانند كاهو، پياز يا كدو حلوايي بگذاريد.



3.غذايتان را با سبزي‌هاي رنگارنگ، خوشرنگ كنيد؛ مثلا با گوجه‌فرنگي تازه كه مي‌تواند به راحتي هم غذا را خوش‌رنگ كند، هم ارزش تغذيه‌اي آن را بالا ببرد.



4.در ماست‌تان از سبزي‌هاي تازه‌اي مانند برگ نعناع،‌ سير، خيار و حتي انواع جوانه‌ها بيشتر استفاده كنيد.



5.وقتي غذايتان را كشيديد، نگاهي به آن بيندازيد. اگر سهم سبزي‌ها كم است، همراه غذايتان يك بشقاب سبزي خوردن يا سالاد ميل كنيد.



6.مي‌توانيد پنير صبحانه‌تان را نيز با كمي برگ نعناع و فلفل دلمه‌اي طعم‌دار كنيد.



7.خوردن نان كامل نيز راهي مناسب براي دريافت فيبر، يكي از تركيبات موثر موجود در سبزي‌ها، است.



8.فقط به خوردن يك يا دو نوع سالاد اكتفا نكنيد؛ بلكه انواع جديد‌ آنها را نيز ياد گرفته و با مخلوط كردن آنها با تخم مرغ آب‌پز و انواع مغزها، ارزش تغذيه‌اي‌ آنها را بالا ببريد و آنها را به گزينه‌اي براي خوردن يك شام سبك تبديل كنيد.



9.به عنوان نوشيدني، مي‌توانيد از آب سبزي‌ها استفاده كنيد؛ مثل آب هويج كه مي‌تواند همراه با آب‌ميوه‌هاي ديگر يا مقداري بستني وانيلي، ميان وعده‌اي مغذي را برايتان فراهم آورد.



10.در غذاهايي كه علاقه بيشتري به خوردن‌‌شان داريد (مثل پيتزا و لازانيا و حتي كباب) از انواع سبزي‌ها استفاده كنيد؛ مثلا مي‌توانيد در ميان گوشت و جگري كه به سيخ كشيده‌ايد، قارچ، گوجه‌فرنگي، فلفل دلمه‌اي و تعدادي سيب‌زميني نيز قرار دهيد.



برای مطالعه مطالب کاربردی بیشتر به وب سایت مراجعه کنید

http://www.fitnesstips.ir
۲۷-۹-۱۳۹۰, ۱۰:۱۶ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چند نکته در تغذیه برای جذب بیشتر غذا fa38 0 495 ۲۹-۹-۱۳۹۰ ۰۹:۳۲ عصر
آخرین ارسال: fa38


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد