خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 22 رأی - میانگین امتیازات: 2.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ده عادت نادرست غذایی

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
316
تاریخ عضویت:
فروردين ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 83


محل سکونت : تهران
ارسال: #1
ده عادت نادرست غذایی
غالبا" زنان گمان می کنند که از تغذیه درستی برخوردارند. ولی به گفته کتاب جدید خانم الیزابت سومر ، 10 عادت
اشتباه که در رژیم غذایی زنان به شکلی غیر ارادی انجام می گیرد.
رزیم غذایی یک وسواس فکری است ، که بر طبق آخرین آمار ، چاقی ، هرگز تا این حد افزایش نداشته است . چرا ؟
زنان نادانسته بیش از آنچه که فکر می کنند ، از کالری ها استفاده می کنند . اگر بتوانیم تعدادی از عادات نادرست را کنار
بگذاریم - به عبارتی 10 عادتی که ذکر می شود ، به وزنی و اندامی متعادل خواهیم رسید .
1- خورد و خوراک بی رویه ( بدون تفکر ) اشتباه می باشد :
شما مقداری شکلات از همکارتان گرفته و میل می کنید ، هنگام آشپزی و غذا خوردن از انواع سس ها استفاده می کنید ،
مقداری از دسر همسرتان استفاده می کنید . هرگز به روغن های نهفته در غذاهایی که در رستورانها می خورید توجه نمی
کنید . متاسفانه ، این زیاده روی های
کوچک علت مشکل اضافه وزن شما خواهند شد .
2- ارجحیت دادن به نیازهای دیگران قبل از نیاز های خود ، اشتباه می باشد :
شما گیاه خواری را دوست دارید . همسرتان علاقه مند به گوشت و سیب زمینی سرخ شده هستند ، چه می شود ؟ همسرتان
پیروز و شما تسلیم می شوید . در هر زمان خانواده به سمت غذاهای آماده ( هات داگ ، همبرگر و سیب زمینی سرخ
کرده ) سوق داده می شود ، بدون لحظه ای درنگ .
3- نداشتن صداقت ، اشتباه می باشد :
افراد معمولا" به میزان کالری دریافتی از غذاها توجهی ندارند . ما مطمئنا" باید مصرف غذاهای آماده را کاهش دهیم و
فعالیت خود را زیاد کنیم . و با بالا رفتن مقدار سهم رستورانها ، ما هیچ تصوری از مقدار استاندارد لازم USDA نداریم .
4- حذف سبزیجات از رژیم غذایی ، خوردن کباب . اشتباه می باشد :
اگر شما تنها میزان میوه و سبزیجاتی که بطور معمول استفاده می کنید را دو برابر کنید ، شما در مسیر دست رژیم غذایی
مناسب قرار خواهید گرفت .

5- کاستن وزن بدون برنامه ریزی ، اشتباه می باشد :
اگر شما برنامه ویژه ای برای رژیم غذایی و تمرینات هدفمند نداشته باشید ، پرخوری کار سختی نیست ! باید یک برنامه ی
غذایی مداوم روزانه ، قابل اندازه گیری ، اهداف قابل دسترسی و برنامه قابل پیروی داشته باشید .
6- بهانه ، بهانه ، بهانه ، اشتباه می باشد :
خواه آن را تنبلی متابولیسم ، کمبود زمان ، یا فقر رژیم غذایی خود بدانیم ، در هر حال ما استاد بهانه گیری هستیم .
دیدگاه خود را تغییر دهید ، باور کنید که توانایی کاهش وزن را دارید .( ایجاد زمان ، بدون فشار و به آهستگی ) بر اساس
اولویت ها تنظیم کنید .
7- عصبانی هستم ، چیزی باید بخورم ، این فکر اشتباه است :
افراد برای آرام شدن به غذا روی می آورند ، آنها فکر می کنند که رفتار شایسته ای دارند،با غذا خوردن یا پرخوری
امکان دارد در آن لحظه احساس رضایت کنید ، اما در بلند مدت شما را به یک بحران غذایی سوق می دهد .
8- در پی راه حل سریع و فوری بودن :
ما همگی درگیر جدیدترین رژیم های غذایی می شویم . خوردن حجم زیادی سوپ کلم ، چیزی نخوردن ، یا استفاده از
گریپ فروت ، یا مخلوط تخم مرغ و روغن حیوانی ،همه نتیجه ی مشابهی دارند و ما به وزن قبلی برمی گردیم و همه چیز
مانند اول خواهد بود . باید تغییرات کلی در شیوه زندگی ایجاد کرد .
9- نوشیدن مداوم شرب تاثیری در ما ندارد ، اشتباه است :
افرادی که سودا ( نوشیدنی های غیر الکلی ) می نوشند کالری بیشتری مصرف می کنند ، هر چند که نوشیدنی های الکلی
هم بهتر نیستند . پرخوری یا انتخاب غذا با ارزش غذایی پایین در افرادی که در روز یک یا دو وعده سودا می نوشید امر
عادی است .

10- رژیم غذایی همه چیز یا هیچ چیز ، نادرست است :
اگر شما یک بشقاب کباب بخورید امکان دارد که احساس ترکیدن ( متورم شدن ) داشته باشید . قبل از سیری کامل دست
از غذا بکشید . درمورد رژیم غذایی بر دوران کودکی تمرکز کنید که در طول این مسیر سلامتی پاداش شما خواهد بود .

مادر
امضای سوگند

حـرفی نـدارم …

مـن حـاضـرم حـتی جـانم بـه لبـم رسـد …!

اگـر جـانم تـو بـاشی …
۲۱-۱-۱۳۹۰, ۰۷:۱۳ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد