خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امتیازات: 2.9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رازهای مردم جهان برای پیشگیری از چاقی

مدیر بازنشسته

****
وضعیت : غایب
ارسال‌ها:
5,174
تاریخ عضویت:
آبان ۱۳۹۰
مدال ها
مدال برنده مسابقه هنری

اعتبار: 10374


محل سکونت : ایران
ارسال: #1
رازهای مردم جهان برای پیشگیری از چاقی
نروژ : روز تعطیل با خانواده به گردش بروید
این کار عادت اصیل نروژی هاست. روزهای یکشنبه در تابستان، همگی، از کودکان گرفته تا پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، برای پیاده روی به اطراف شهر رفته و در زمستان به ورزش اسکی در کوهستان می پردازند. اما آمریکایی ها روزهای یکشنبه فاصله بین یخچال تا تلویزیون را برای دیدن مسابقه فوتبال طی می کنند. سُنت نروژی ها را در خانواده خود به اجرا در آورید و حداقل پیاده روی در اطراف منزل و محله را انجام دهید.

مجارستان: انواع ترشی را امتحان کنید
مجارها ترشی های خیار، فلفل، کلم و گوجه فرنگی را دوست دارند. این ترشی ها به دلیل سرکه ای که در آن ها استفاده می شود به لاغر ماندن شما کمک فراوانی می کنند. شواهد نشان داده است که اسید استیک موجود در سرکه، به کاهش فشار خون، قند خون و تشکیل چربی کمک شایانی می کند. اگر ترشی را دوست ندارید می توانید سالاد خود را با روغن و سرکه تهیه و میل نمایید.

هندوستان : ورزش یوگا را انجام دهید
اکثر آمریکایی ها به ورزش یوگا به عنوان ورزشی برای تمدد اعصاب و افزایش قدرت انعطاف پذیری نگاه می کنند؛ و اغلب آن را برای اینکه این ورزش می تواند به عنوان ورزشی برای کاهش وزن انجام گیرد، انجام نمی دهند. در واقع، اخیراً یک مطالعه نشان داده است افرادی که یوگا انجام می دهند شاخص BMI کمتری نسبت به دیگر ورزشکاران دارند.
برای این مورد دلایل زیادی وجود دارد از جمله اینکه می توان این ورزش را با معده خالی انجام داد و بسته به حرکاتی که انجام می دهید، می توانید عضلاتی قوی برای خود بسازید که اینکار سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می دهد.

ژاپن : خواب روزانه داشته باشید
در این کشور اکثر مردم حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواب روزانه دارند. شواهد زیادی وجود دارد که محرومیت از خواب روزانه افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت. هورمون های لپتین و گرلین در این مساله نقش دارند. لپتین، به مغز کمک می کند احساس سیر بودن را تشخیص دهید و گرلین، باعث گرسنگی می شود. زمانی که خواب کافی نداشته باشید سطح هورمون لپتین پایین می آید و گرلین بالا می رود به همین دلیل است بیشتر مردم زمانیکه خواب آلود هستند احساس گرسنگی می کنند؛ ولی در واقع به جای خوردن غذا بهتر است چشمان خود را ببندید و بخوابید.

مکزیک : بزرگترین وعده غذایی را ظهر قرار دهید
به جای خوردن میزان زیاد کالری در شب، که عادت اغلب آمریکایی هاست، مکزیکی ها به طور سنتی بزرگترین وعده غذایی خود را بین ساعت های ۲ الی ۴ بعد از ظهر می خورند. اگر شب غذای کمتری بخورید، صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار شده و صبحانه کاملی خواهید خورد که کنترل وزن را برای شما آسانتر خواهد کرد. به عنوان یک قانون کلی برای مبارزه با افزایش وزن، سعی کنید کالری مورد نیاز بدن تان در طول روز را از صبحانه و ناهار به دست آورید.

فرانسه: مدت طولانی تری سر میز غذا بنشینید و صحبت کنید .
به طور میانگین ۹۲ درصد فرانسوی ها شام را به همراه خانواده میل می کنند، این عدد بین مردم آمریکا ۲۸ درصد می باشد. برای فرانسوی ها، غذا خوردن یک رویداد مهم در روز حساب می شود. برای آنها این کار مهمتر از انجام دیگر کارهاست. خوردن غذا به مدت طولانی و صحبت کردن ما بین آن، به کم خوردن شما کمک می کند.

فنلاند : پیاده روی « نوردیک » داشته باشید .
نوردیک، ورزش نو و جدیدی شبیه ورزش اسکی است. این ورزش فعالیت مورد علاقه فنلاندی هاست. البته در آن به جای چوب از عصاهای مخصوص استفاده می شود این عصاها، در افراد مسن به حفظ تعادل شما کمک می کنند. در این ورزش عضلات بیشتر تمرین می کنند و انرژی مصرف شده در آن ۲۰ درصد بیشتر از کسی است که راهپیمایی تند می کند. همچنین این ورزش به تقویت عضلات بازوها، شانه ها و کمر، کمک می کند.

هلند : بیشتر شاه ماهی بخورید .
هلندی ها حدود ۸۵ میلیون از این ماهی را در سال می خورند. یعنی حدود پنج ماهی برای هر هلندی در سال. این ماهی ها مانند ترشی تهیه شده سپس به همراه نان ها نرم و پیاز به عنوان ناهار خورده می شوند.
ماهی های چربی مانند شاه ماهی ها به علت داشتن مقدار زیاد امگا ۳ به کاهش وزن کمک می کنند. این امگا ۳، سطح هورمون های استرس که با نام کورتیزول شناخته شده اند را کاهش می دهد. زیرا بالا بودن سطح این هورمون ها باعث افزایش چربی دور کمر می شود. بدن شما با خوردن شاه ماهی یا کنسروهای ساردین کالری کمتری نسبت به خوردن همبرگر یا ماهی های دیگر جذب خواهد کرد. اما بهتر است خوشبو کننده دهان را بعد از خوردن فراموش نکنید.
امضای mansore66
[تصویر:  20140407164734_946090_232018066979752_66...n-Copy.jpg]
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵-۱۲-۱۳۹۰ ۱۰:۵۲ صبح، توسط mansore66.)
۱۵-۱۲-۱۳۹۰, ۱۰:۵۲ صبح
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پیشگیری و درمان چاقی ava joon 0 373 ۱۶-۱۲-۱۳۹۰ ۰۲:۱۴ صبح
آخرین ارسال: ava joon
  برای مبازره با چاقی این گیاهان را مصرف کنید! par4parvaz 0 454 ۱۴-۱۰-۱۳۹۰ ۱۰:۴۱ صبح
آخرین ارسال: par4parvaz
  بهترین میوه برای درمان چاقی fa38 0 829 ۱-۱۰-۱۳۹۰ ۰۹:۰۲ عصر
آخرین ارسال: fa38


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد