تبلیغات

نوار بهداشتی

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روشهای اسان برای امر چربی سوزی
#1
رژیم سخت=با هیچ چیز نخوردن را نگیرید:
رژیم غذایی به معنای نخوردن نیست بلکه به معنای سرشار از مواد مغذی و کم کالری است تا بتواند انرژی روزانه را تامین کند. زیرا اگر بطور عامیانه برای امر لاغری در روز چیزی نخورید سیگنالهایی به بدن بانام من گرسنه ام فرستاده میشه که در این موقع پاسخ بدن حفظ انرژی ذخایر موجود بدن میباشد و سوخت وساز بدن پایین می اید.بدتر از زمانی که این کمبود غذایی ادامه یابد شما شروع به سوزاندن بافت عضلانی میکنیدواین موجب ایجاد دشمنی بنام چربی داخلی میشود که علاوه بر اینکه روند متابولیسم بدن را کاهش داده در مناطق بیشتری هم گسترش میابد.
زود بخوابید:
در تحقیقی که در فلاند برروی دو قلوهای همسان انجام شد نشان داد که قلی که کمتر خوابیده واسترس بیشتری داشته چربی داخلی بیشتری تولید کرده است.
پروتئین بخورید:
بدن شما برای حفظ بافت عضلانی نیاز به پروتئین دارد.در مقالهای در سال 2006 در مجله امریکایی تغذیه بالینی محققان توصیه کردند که پروتئین مصرفی روزانه 36/0 گرم به ازای هر پوند از وزن بدن میباشد که این مقدار برای افرادی که ورزش میکنند کافی نیست و باید زنان بین 54/0تا 1گرم به ازای هر پوند پروتئین مصرف کنند.به هر وعده ویا میان وعده خود چیزی مانند 100گرم گوشت بدون چربی ویا 2ق غ اجیل ویا 250 گرم ماست کم چرب اضافه کنید.بعلاوه پروتئین میتواندکالری بالایی بسوزاندکه در حدود 35%است.
مواد غذایی طبیعی بخورید:
پژوهشگران کانادایی در یافته اند که افرادی که از مواد طبیعی که سم پاشی نشده اند استفاده میکنندسوخت وساز بدنی بالایی دارند زیرا که مواد سمی مانع سوخت و ساز میشود.
بلند شوید و بایستید:
این امر برای افراد شاغل بیشتر حائز اهمیت میباشد زیرا که اگر بیشتر از 4ساعت بدون تحرک باشیدانزیم کنترل سوخت وساز و کلسترل پایین می اید.
اب سرد بنوشید:
پژوهشگران المانی در یافتند که اگر روزانه 6فنجان اب سرد بنوشید البته در طول روز حدود 50 کالری میسوزانید.
چیزهای تند بخورید:
کپسایسین که عامل تندی و داغی فلفل چیلی است روند سوخت و ساز بدن را سرعت میبخشد.خوردن روزانه 1 ق غ فلفل سبز یا قرمز خرد شده سیستم عصبی سمپاتیک شما را تقویت میکند و نتیجه ان افزایش موقتی سوخت و ساز در حدود 23% است.
صبحانه بخورید:
با خوردن صبحانه سوخت و ساز بدن اغاز میشود .در یک تحقیق منتشر شده در یک مجله امریکایی اپیدمیولوژی داوطلبانی که 22 تا 55%از کالری خودرا از صبحانه میگیرند نسبت به افرادی که صفر تا 11%از کالری خودرا از صبحانه میگیرند افزایش وزن سالانه کمتری دارند.
قهوه یا چای بنوشید:
کافئین موجود محرک سیستم عصبی مرکزی است بنابر این مصرف روزانه 1فنجان میتواند 5تا 8% سوخت و ساز را بالا ببرد واین سوخت و ساز با انتی اکسیدانی بنام کاتچین در چای افزایش میابد.
فیبر بخورید:
مقداری فیبر میتواند 30%از چربی هارا بسوزاند برای خود حدود 25 گرم فیبر روزانه که معادل 3وعده از میوه وسبزیجات است را در نظر بگیرید.
غذاهای غنی از اهن بخورید:
اهن برای حمل اکسیژن مورد نیاز ماهیچه ها جهت سوزاندن چربی ضروریست.
ویتامین Dمصرف کنید:
این ویتامین برای حفظ بافت های عضلانی ضروریست.
شیر بنوشید:
کمبود کلسیم سوخت وساز را کاهش میدهد و مصرف ان موجب جذب کمتری چربی از غذاهای دیگر میشود.
هندوانه بخورید:
وجود اسید امینه ارژنین به مقدار فراوان در هندوانه موجب تسریع سوخت وساز میشود.
پاسخ }


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Package_favorite برای کم کردن چربی دور شکم نرگس خانوم 2 1,842 ۲۸-۰۱-۱۳۹۱, ۱۱:۱۰ ق.ظ
آخرین ارسال: عسل ر