خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
موضوع بسته شده است 
 
امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رژيمي دو روزه براي مقابله با شام خوردن!

مدیر بازنشسته

****
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
479
تاریخ عضویت:
اسفند ۱۳۸۹
مدال ها

اعتبار: 347


محل سکونت : تهران
ارسال: #1
Package_favorite رژيمي دو روزه براي مقابله با شام خوردن!
آيا شما از جمله افرادي هستيد که 50% از نياز روزانه تان به مواد غذايي را از 6بعد از ظهر به بعد تامين مي‌کنيد؟و همواره اظطراب اضافه وزن را داريد؟ سندرم شب خوري يا (NES) اين روز‌ها به صورت رفتاري شايع در تمام نقاط جهان در آمده ,مردمي‌که از صبح تا غروب کار مي‌کنند و وعده‌هاي اصلي صبحانه و نهار را کامل صرف نمي‌کنند و غروب گرسنه باز مي‌گردند و البته بسياري از آنها با وزن خود مشکل دارند.جالب است بدانيد که سندرم شب خوري اکنون زمينه مطالعه بسياري از متخصصان علم تغذيه است . در اينجا ما ذره اي از اين پژوهش‌ها را براي شما عنوان مي‌کنيم .خوشبختانه مي‌توان با روش‌هايي ساده اين مشکل را برطرف کرد. کساني دچار اين سندرم هستند،صبح تمايلي به خوردن صبحانه ندارند و از مشکلات خواب رنج مي‌برند و کارهاي پر استرس دارند معمولا کالري مورد نياز روزانه خود را از عصر يا شب تامين مي‌کنند. NES اثرات معمولا به صورت مشکل در اضاف وزن و افسردگي وعدم گرسنگي در روز و کاهش قدرت فعاليت وحتي کاهش اعتماد به نفس بروز مي‌کند. اخيرا نشان داده شده رابطه مستقيمي ‌بين استرس و کربو هيدرات‌هاي مورد استفاده در عصر وجود دارد.در طول عصر مقدار مصرف کربو هيدرات بالا مي‌رود و در طول روز کمتر است چرا که عصر فراغ بال بيشتري داريم و وقتمان آزاد تر است و ذهن به نياز‌هاي جسم معطوف مي‌شود ولي تحرک ما پايين آمده و اين مواد در بدن به صورت اضافه وزن نمود پيدا مي‌کند.شما مي‌توانيد با اندکي تلاش اين سندرم را بهبود ببخشيد تنها دو روز کافي است که با الگوي جديد خود را وفق دهيد.
در اينجا يک پروتکل تنظيم کرده ايم که با تبعيت از آن مي‌توانيد وزن کم کنيد و از اين سندروم رهايي يابيد:

روز اول :
هدف اين است که شما گرسنه از خواب برخيزيد و بايد گلکوز خونتان بالا رود چرا که گرسنه ايد و احساس ضعف داريد پس کربو هيدرات مورد نياز را به بدن مي‌رسانيد و گرسنگي و پرخوري عصرانه را سرکوب مي‌کنيد.
در ساعت 3 بعداز ظهر 1 تا 2 قاشق آب ماست غليظ شده و يا کشک مصرف کنيد.
در ساعت 6 دوباره آن را مصرف کنيد.
براي شام 5 اونس پروتئين مصرف کنيد( مثلا مرغ يا بوقلمون ) بدون هيچ کربو هيدراتي . قبل از شام تنقلات مصرف نکنيد . همه اين کارها براي اين است که شما قند خونتان در طول شب افت کند و با احساس گرسنگي بيدار شويد.

روز دوم:
از خواب بيدار مي‌شويد با احساس گرسنگي و اين مد نظر ماست صبحانه اي کامل ميل کنيد :
1 فنجان نخود فرنگي پخته 2 عدد تخم مرغ آب پز ؛1 فنجان غله پخته شده مثلا ذرت ,2/1 فنجان پنير گوتا. با اين صبحانه کامل شما هرگز تا عصر احساس گرسنگي نخواهيد کرد .
در ساعت 3 ظهر دوباره همان عصاره کشک را مصرف کنيد
شام را دوباره سبک وبدون کربوهيدرات ( نان يا برنج )مصرف کنيد.صبحانه روز بعد دوباره همان طور مفصل خواهد بود بدين دليل که شما گرسنه از خواب برمي‌خيزيد!.با اين روش شما کم کم عادت مي‌کنيد که شب‌ها کمتر بخوريد، 2 روز ديگر اين روش را تکرار کنيد کشک فراموش نشود و همچنين براي شام از موادي که قند بالا دارند و نشاسته اي هستند دوري کنيد .شما با اين روش ساعت بيولوژيک بدنتان را تنظيم مي‌کنيد و به عادت تغذيه مناسب و درست باز مي‌گرديد و ناخودآگاه با اين کار کالري‌هاي اضافي که در شب انباشته کرده بوديد را از دست مي‌دهيد ،زيرا در طول روز فعاليت داريد و آنها را مي‌سوزانيد.


سيمرغ
۱۳-۱۲-۱۳۸۹, ۰۱:۳۳ عصر
یافتن
موضوع بسته شده است 



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد