خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 23 رأی - میانگین امتیازات: 2.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سه غذای سالم که باید از انها دوری کنید

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
284
تاریخ عضویت:
مرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 143


محل سکونت : مادر
ارسال: #1
سه غذای سالم که باید از انها دوری کنید
مترجم علی بخشی چاپ شده در ماهنامه رزم شهریور ماه

مایک گری نویسنده کتاب پرفروش حقایق در مورد شکم شش تکه

برخلاف انچه تصور عمومی است و انچه تبلیغات رنگارنگ هروزه به ما نشان میدهند بعضی از غذاها انطور که گفته و تبلیغ میشوند سالم و بی خطر نیستند در این مقاله به سه مورد از این غذاها اشاره میشود تا بدانید که ایا تصور شماهم اشتباه بوده است یا در مورد انها درست فکر میکرده اید

1 – کره بادام زمینی کم چربی

اولین غذای مورد اشاره ما کره بادام زمینی کم چربی است اگر به لیبل این کره ها دقت کرده باشید میبینید که انها اگرهم حاوی مقدار کمتری از اسیدهای چرب هستند ولی حاوی مقدار قابل توجهی شکر و مواد نگهدارنده هستنداگر چه شما در هر بار استفاده از انها 10 تا 20 کالری کمتر مصرف میکنید اما در عوض مقدار قابل توجهی شکر و مواد نگهدارنده میخورید که کالری انها بمراتب بیشتر است بعلاوه اینکه این مقدار شکر روی قند خون شما تاثیر گزاشته و باعث افزایش ان میشود در صورتی که با مصرف کره بادام زمینی معمولی شما همچین حالتی را تجربه نمیکنید بنابراین با استفاده از کره بادام زمینی معمولی علاوه بر رساندن اسیدهای چرب ضروری به بدن از مواد مغذی ان استفاده کرده و از گزند شکر و مواد نگهدارنده انواع کم چرب انهم دور مانده اید اما برای بحاکثر رساندن میزان مواد مفید میتوانید انواع کره های گیاهی مثل کره بادام و کره بادام زمینی را مخلوط کنید مخلوط كردن اين كره‌ها باعث جذب مقدار بيشتري از ويتامين‌ها و مينرال‌ها مي‌شود.



2- آب پرتقال

مورد دومي كه بايد به آن اشاره شود آب پرتقال است متأسفانه در اكثر موارد اين نوشيدني به جاي اين كه حاوي مقدار زيادي ويتامين باشد حاوي مقدار زيادي شکر است این در حالی است که كمبود فيبر نيز در اين نوشيدنيها كاملاً مشخص است. بنابراين نمي‌توان لقب يك غذاي سالم را به آن داد. براي بسياري از مردم اينگونه آب پرتقال‌ها مقصر اصلي افزايش قند خون و كاهش حساسيت انسولين آنها است. بايد يادآوري كنم كه ميوه كامل خيلي بهتر از آب ميوه آن است. توجيه اين گفته اين است كه وقتي كه شما آب ميوه مي‌خوريد مقدار زيادي شكر مصرف كرده‌ايد در حالي كه از مصرف فيبرهاي ميوه و مواد مغذي آن محروم شده‌ايد در يك ليوان آب پرتقال حدود 35 گرم شكر وجود دارد در حالي كه مقدار فيبر آن فقط يك گرم است. حال با خوردن يك پرتقال كامل شما حدود 20 گرم قند ميوه و 4 تا 7 گرم فيبر دريافت مي‌كنيد كه بسيار سودمندتر است.



3- روغن كانولا

مورد سوم مورد اشاره اين مقاله روغن كانولا است برخلاف آنچه در مورد روغن كانولا هر روز مي‌شنويد هيچ نكته عالي در مورد روغن كانولا وجود ندارد اينكه روغن كانولا يك روغن گياهي و مناسب است هيچ شكي وجود ندارد اما اينكه اين روغن يك روغن بسيار عالي و خيلي سالم است بحثي است كه هنوز جواب روشن و واضحي نداشته است بنابراين بهتر است كه به اندازه معمول از اين روغن خوراكي استفاده كنيد.و منتظر بمانیم تا تحقیقات اینده شاید نکات مثبت و عالی در مورد این غذا پیدا کنند
۲۶-۹-۱۳۹۰, ۰۸:۳۷ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ایا در مواد غذای که استفاده می کنید اهن است هنر مند 0 283 ۲۲-۷-۱۳۹۱ ۰۳:۵۳ عصر
آخرین ارسال: هنر مند
  بشقاب غذای سالم zizo 0 698 ۲۸-۵-۱۳۹۱ ۰۷:۰۶ صبح
آخرین ارسال: zizo


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد