خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 28 رأی - میانگین امتیازات: 3.32
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سه نکته اساسی برای کاهش وزن

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
316
تاریخ عضویت:
فروردين ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 83


محل سکونت : تهران
ارسال: #1
سه نکته اساسی برای کاهش وزن
سه نکته کلیدی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به وزن مطلوب خود برسید.

شما می‌توانید برای کاهش وزن از این سه نکته کلیدی پیروی کنید:

• نکته کلیدی اول: آب و دیگر نوشیدنی‌های بدون کالری بنوشید.

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، به تعداد کالری‌های دریافتی‌تان توجه بیشتری نشان دهید. هرچه کمتر بخورید کالری کمتری می‌سوزانید. یک راه مناسب برای کم کردن کالری محدود کردن مصرف نوشابه‌های پر کالری است.

بسیاری از مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. اگر گرسنه هستید قبل از این که به دنبال غذایی برای خوردن باشید سعی کنید یک لیوان آب بنوشید و اگر پس از یک ساعت هنوز احساس گرسنگی کردید زمان آن رسیده که غذایی بخورید.

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که احساس تشنگی نمی‌کنید ولی بدنتان به آب نیاز دارد پس سعی کنید این تشنگی‌های گمنام را سیراب کنید.

اگر مایل نیستید آب ساده بخورید می‌توانید چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و بنوشید و یا از چای ساده یا با طعم‌های مختلف مانند طعم هلو یا توت‌فرنگی بنوشید و با این کار هم کم آبی بدنتان را جبران کنید و هم نوشیدنی بدون کالری و خوش‌ طعمی را بنوشید.

• نکته کلیدی دوم: به جای کم کردن مواد غذایی از برنامه غذای‌تان، جانشین مناسبی برای آن‌ها پیدا کنید.

در برنامه غذایی کاهش وزن، مصرف روزانه 10- 5 بار میوه و سبزی‌جات توصیه شده است، به جای قطع غذاهای دیگر از برنامه غذایی خود، می‌توانید این مقدار توصیه شده میوه و سبزی‌جات را جایگزین آن‌ها کنید. با این کار بدن‌تان را سرشار از فیبر می‌کنید و دیگر احساس گرسنگی نخواهید کرد و جذب کالری بدنتان نیز بسیار پایین خواهد آمد.

• نکته کلیدی سوم: هر موقع احساس گرسنگی کردید بخورید، نه وقتی حوصله‌تان سر رفته و یا کاری بهتر از خوردن ندارید.

کاهش وزن دارای قوانین خاص خودش است. گرسنگی علامت آن است که بدن شما نیاز به خوردن دارد و اگر بدن شما واقعا گرسنه باشد از خوردن احساس لذت و رضایت کرده و اگر گرسنه نباشید و با اشتهای کاذب، غذا بخورید احساس خستگی خواهید کرد.

کاهش وزن دائمی بیشتر مربوط به تغییر سبک زندگی است تا یک برنامه غذایی گذرا. برنامه کاهش وزن شما زمانی جواب خواهد داد که چیز زیادی از شما نخواهد. زمان زیادی صرف خواهد شد تا با اجرای یک برنامه سالم غذایی موفق شوید وزنتان را کاهش دهید ولی حفظ کردن این رژیم برای مدت طولانی نیاز به اراده و برنامه ریزی خاصی در زندگی خواهد داشت.

تبيان
امضای سوگند

حـرفی نـدارم …

مـن حـاضـرم حـتی جـانم بـه لبـم رسـد …!

اگـر جـانم تـو بـاشی …
۲۱-۱-۱۳۹۰, ۰۷:۰۹ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد