خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شش حرکت ورزشی برای جلوگیری از کمر درد زنان

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
38
تاریخ عضویت:
اسفند ۱۳۹۱
مدال ها

اعتبار: 57


محل سکونت : کرمان
ارسال: #1
شش حرکت ورزشی برای جلوگیری از کمر درد زنان
بیماری اسپوند انگلیوزان یک بیماری رایج در زنان کم تر از 40 سال است که نشانه اصلیش درد پشت و کمر زنان است.
که به مرور باعث محدودیت های پیشرونده در خم و راست شدن به جلو می شوند.
در این جا چند حرکت برای این درد و پیشگیری از این درد ها پیشنهاد میشود.
حرکت شماره 1: به پهلوی چپ دراز بکشید. پای راست را تا زاویه 45 درجه باز کنید و آهسته ببندید و 15 بار تکرار کنید. حالا به پهلوی راست دراز بکشید و برای پای چپ تکرار کنید. در دو ست با فاصله یک دقیقه این حرکت را انجام دهید.
حرکت شماره 2: به حالت شنای باستانی قرار بگیرید. زاویه باز شدن دستها به اندازه عرض شانه ها باشد. در حالی که زانویتان به زمین چسبیده تنه خود را به زمین نزدیک کنید. طوری که فشار وارد شده به کمرتان را حس کنید. این حرکت در تقویت عضلات کمر و تنه خیلی خیلی اثر بخش است. دو مرتبه در دو ست با فاصله یک دقیقه انجام دهید.
حرکت شماره 3: روی ساعد و زانو قرار بگیرید. پای چپ را از پشت به سمت بالا ببرید. در این حرکت حداقل زاویه بین پای بالا آورده شده با سطح زمین 90 درجه است. این حرکت را یک بار برای پای چپ و سپس برای پای راست هر بار 15 مرتبه در دو ست با فاصله یک دقیقه انجام دهید.
حرکت شماره 4: ابتدا پای چپ به اندازه عرض شانه جلوتر از پای راست بگذارید. حالت احترام رومیان باستان را به دست می آورید. البته طوری که زانویتان به زمین نخورد. یعنی از سطح زمین بالاتر باشد. این حرکت را یک بار برای پای چپ و یک بار پای راست اجرا کنید. هر بار 7 حرکت در 3 ست متوالی با فاصله یک دقیقه استراحت انجام دهید.
حرکت شماره 5: کامل بایستید و دست ها را روبروی خود قرار دهید. سپس تا نیمه بنشینید و مجددا بلند شوید. این حرکت باید به آرامی انجام شود. تا به دیسک ها فشار نیایدو هم عضلات به خوبی تقویت شوند. این حرکت را 5 مرتبه و در 4 ست متوالی با فاصله یک دقیقه انجام دهید.
حرکت شماره 6: فرم شنای باستانی را بگیرید. زاویه باز شدن دست ها به اندازه عرض شانه ها باشد. سپس کل تنه خود را در حالی که زانویتان از زمین فاصله دارد، به زمین نزدیک کنید. البته این حرکت کمی مشکل است و برای سالمندان مناسب نیست. ده بار در 3 ست با فاصله یک دقیقه انجام دهید.


[تصویر:  20130924161716_pilates-stock.jpg]
۲-۷-۱۳۹۲, ۰۴:۱۹ عصر
یافتن سپاس نقل قول
5 کاربر از فانتین به دلیل این ارسال سپاس کرده.
مامان الی, donyamaleki, jamileh-k, arezoo777, *sadaf*


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چه ورزشی برای کوچک کردن بازو و س ی ن ه مناسبه؟ تازه عروس 5 1,998 ۹-۱۲-۱۳۹۳ ۰۴:۲۲ عصر
آخرین ارسال: خانم بهار
  نکاتی برای مراقبت از پوست برای ورزشکاران در سالن های ورزشی نرگس بانو 0 576 ۲۰-۶-۱۳۹۱ ۰۴:۳۳ عصر
آخرین ارسال: نرگس بانو
  3 تمرین ورزشی برای داشتن قفسه سینه زیبا + تصویر الهه ناز 0 1,393 ۲۳-۲-۱۳۹۱ ۰۸:۲۷ صبح
آخرین ارسال: الهه ناز


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد