خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
Ads

close
Ads
امتیاز موضوع:
  • 31 رای - 3.1 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شنا

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
246
تاریخ عضویت:
Jan 2011
مدال ها

اعتبار: 358


محل سکونت : قلب همسری
ارسال: #1
شنا
این تاپیک به آموزش تصویری شنااختصاص دارهClapClap
30-01-2011, 10:06 AM,
یافتن نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
246
تاریخ عضویت:
Jan 2011
مدال ها

اعتبار: 358


محل سکونت : قلب همسری
ارسال: #2
RE: شنا
درجه حرارت آب وهوا


مدت توقف در آب وابسته به مقدار درجه حرارت آب و هوا بستگی دارد . برنامه ی آموزشی هنگامی می تواند موفقیت آمیز باشد كه كارآموزان در آب احساس آرامش نمایند . مثلاً سرد بودن آب باعث لرزش كارآموزان شناگر شده و این امر به نوبه ی خود در بازده ی كلاس اثر منفی خواهد داشت . در ضمن كودكان و نوجوانان از نظر تطبیق و هماهنگی گردش خون نسبت به بزرگسالان با اشكالاتی مواجههستند . درجه ی حرارت آب برای بزرگسالان باید 27- 25 درجه و برای كودكان 30-28 درجه باشد . بنابراین تعلیم شنا برای مبتدیان در استخر سرپوشیده مناسب تر از استخر رو باز است ، برای توفیق بیشتر در مراحل آموزشی لازم است به محض اینكه مبتدیان احساس سرما و لرزش و عدم علاقه مندی از خود نشان دادند به سرعت كلاس را تعطیل كنند .


1 - غوطه وری




كار آموز شناگر باید بیاموزد كه خود را مطمئن و متناسب در آب متعادل كرده و با اراده خود را به زیر آب كشیده و جهات مختلف را تشخیص دهد .
او باید زمانی كه در آب غوطه وراست چشم هایش را باز نگهدارد . در ابتدا كار آموز به محض اینكه سرش را از آب بیرون آورد چشم هایش را تند تند دست می كشد این عمل نشان دهنده ترس زیاداست . با صبر و حوصله و تحمل زیاد می توان این ترس را از كار آموز گرفت . در نتیجه كارآموز باید یاد بگیرد كه چشم های خود را در مدت طولاتی تری در آب باز نگاهدارد و یا بهتر خود را در آب به حالت غوطه وری در آورد . بدین ترتیب كار آموز شناگر تجربه های لازم را برای پیشرفت در مراحل بعدی پیدا خواهد كرد .
نكته : در هنگام فرو رفتن ساده در آب سر باید به تدریج زیر آب فرو رود .
صورت باید روی آب قرار گیرد و عمل بازدم ( نفس را خالی كردن ) در زیر آب صورت گیرد .


2 - پرش در آب


برای كسب اطمینان بیشتر،پرش در آب نقش مهمی را ایفاء می نماید به خصوص اگر این پرش با غوطه وری همراه باشد . پرش در آب اگر با غوطه وری همراه باشد، جسارت كارآموز شناگر را زیاد می كند و به او اعتماد به نفس خواهد داد . كارآموز شناگر روی لبه ی استخر می نشیند و داخل آب می پرد . بعد با حالت زانو جمع به داخل آب می پرد باید به كار آموز شناگر آموزش داد كه پس از یك پرش در آب چگونه می تواند بدن خود را به حالت غوطه وری در آب در آورد .


3- تنفس


در شنا تنفس یكنواخت و ارادی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.تنفس و یا به طور كلی عمل دم و بازدم با ریتم حركات شنا باید هماهنگ باشد،زیرا در غیر این صورت مانعی در اجرای حركات شنا به وجودمی آید . پس كارآموز شناگر باید بیاموزد كه چطور در آب به طور صحیح تنفس نماید .
با توجه به اینكه ورزش شنا احتیاج به استقامت زیاد دارد ، بنابراین باید خوب به این امر توجه شود . به كارآموز باید گفت كه اگر نفس را در **** حبس كند و خیلی آرام زانوها را به طرف شكم جمع كند و پاها را آرام از كف استخر جدا سازد ، در این صورت حالت شناوری پیدا می كند . یعنی به محض اینكه به زیر آب برود بلافاصله كم كم به سطح آب می آید و حالت شناور بودن خود را احساس می كند و از این كار لذت می برد . ناگفته نماندكه مربی چند بار این حركت را قبل از كار آموز انجام می دهد .


4- سرخوردن


یكی دیگر از اصولی كه به عنوان اصل اساسی شنا می توان محسوب كرد سرخوردناست . پس از اینكه كار آموز شناگر قادر شد خود را بدون استفاده از دست و پا در آب غوطه ور نماید می توان سرخوردن را به او آموزش داد . پس از اجرای حركات مناسب در آب قبل از هر چیز كارآموز شناگر باید بیاموزد كه چگونه بدن خود را به حالت افقی روی آب حفظ نماید تا بدین وسیله بدنش را در آب متعادل نگاه دارد . با كسب تجربه كافی ، كارآموز شناگر می آموزد كه پس از یك دم عمیق بدن خود را به حالت متعادل و مناسب در آب حفظ نماید . و از این حالت با گذاشتن پا به دیوار استخر و وارد آوردن فشار توسط پنجه های پا به دیوار ، كار آموز شناگر در مسیر شنا سر می خورد .


سرخوردن بر روی آب می تواند به چند روش انجام شود:
بهترین روش در ابتدای آموزش اینست كه مربی دست های شاگرد را در حالت شناوری گرفته و بكشد و بعد از كشش بلافاصله دست های شاگرد را رها كند تا اینكه شاگرد از سرخوردن لذت ببرد .


حالت دیگر این است كه وقتی كارآموز شناگر به حالت شناور بر روی آب است ، مربی از كارآموز می خواهد كه سر بخورد ، به محض سرخوردن ، مربی دستش را در كف پاهای شاگرد گذاشته واو را به طرف جلو هل می دهد . كار آموز از این حركت خوشش می آید و می بیندكه به راحتی بر روی آب پیش روی می نماید .


حالت دیگر اینست كه مربی دست هایش را زیر شكم كارآموز شناگر قرار داده واو را به طرف جلو می برد .



سرخوردن بر روی آب با فشار یك پا به دیواره استخر


برای اینكه شاگرد عمل شناوری توام با پیشروی در آب به حالت خوابیده بر روی شكم را حس نماید،لازم است كه با كمك گرفتن از دیواره استخر و فشار پا به دیواره اینكار را انجام دهد ، مطابق شكل زیر شاگرد كنار استخر می ایستد و در حالی كه دستهایش بالای سرش است ،آرنجها كشیده و بازوانش به گوشهایش چسبیده اند یك پایش را به دیواره استخر می گذارد . ‌مایوی شناگر به دیواره چسبیده است بدن را به طرف جلو خم می نماید ( بدون اینكه سرش از دستانش خارج شود )


با گرفتن یك نفس عمیق و با فشار به دیواره استخر توسط یك پا به طرف سطح آب سر می خورد و در این حالت دستها ،رانها و به طور كلی بدن كشیده است و سر هنوز در بین دستان قراردارد.


پس از تمام شدن هوای درون ششها و یا فرو افتادن پاها از حالت افقی می ایستد . به طور معمول بیشتر شناگران موقع بلند شدن و ایستادن از حالت سرخوردن به علت اینكه سرو بالاتنه را بالا میاورند در حالیكه هنوز پاهایشان زیر بدنشان قرار نگرفته است تلوتلو می خورند بایدبه آنان گفته شود موقعی كه می خواهد بایستد وعمل سرخوردن شما تمام شده است قبل از خارج كردن سر و بالا تنه از آب اول پاها را به زیر شكم جمع نموده و به كف استخر و پس از اطمینان از اینكه پاهایتان روی زمین است سر را بلند كنید این حركت را چند بار تكرار كنید .
30-01-2011, 10:07 AM,
یافتن نقل قول
مدیریت انجمن

******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
247
تاریخ عضویت:
Jun 2011
مدال ها

اعتبار: 741


محل سکونت : shomal
ارسال: #3
RE: شنا
banooyekhune عزیز، نزار ترس از آب بهت غلبه کنه،ترس باعث میشه که شما بدن خودتونو سفت و خشک میکنین و آب از هر عضله ای که بدنتونو سفت کردین شمارو به پایین میکشه که تو جای عمیق باعث غرق شدنتون میشه. پس توی آب آرامشتونو حفظ کنیین و بدنتو نرم و رها روی آب نگه دارید. نکته ی دوم اینکه احساس ترس از تجربه ی بد ورود آب به بینی و دهن افراد هست که خفگی رو به همراه داره، پس اول باید تنفس درست رو در شنا یاد بگیرید تا این حالت آب خوردن و خفگی پیش نیاد، تو آب فقط باید عمل بازدم رو انجام بدین.
07-09-2012, 12:30 AM,
یافتن نقل قول
مدیریت انجمن

******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
247
تاریخ عضویت:
Jun 2011
مدال ها

اعتبار: 741


محل سکونت : shomal
ارسال: #4
RE: شنا
سلام banooyekhune عزیز Wavesmile. اگه سردرد داری و حالت خوب نیست وقتی برمیگردی من فکر میکنم علتش اینه که شما درست تنفس کردن در آب رو خوب مسلط نیستی و چون به موقع دم و بازدم انجام نمیدی آب وارد بینی و سینوست میشه که حالتایی که گفتی رو به وجود میاره.اگه از دماغ گیر استفاده نمیکردی ازین به بعد بکن
01-10-2012, 10:10 PM,
یافتن نقل قول
مدیریت انجمن

******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
247
تاریخ عضویت:
Jun 2011
مدال ها

اعتبار: 741


محل سکونت : shomal
ارسال: #5
RE: شنا
(18-09-2012, 06:40 PM)jml_nasim نوشته: دوستااااان سلام(1782)
راسته که میگن شنا هیکلو خیـــــــــــلی رو فرم میاره؟؟
بله شنا هیکل رو خوش استایل میکه چون هم کششی هست وهم قدرتی و برای قد کشیدن و فرم گرفتن هیکل بچه های تو سن رشد خیلی خوبه. من نمونشو تو خواهرم که حرفه ای شنا میکنه دیدم که هیکل کشیده و خوش استایلی پیدا کرده.
01-10-2012, 10:16 PM,
یافتن نقل قول

تبلیغات

Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
376
تاریخ عضویت:
Mar 2012
مدال ها

اعتبار: 1,661


محل سکونت : ارومیه
ارسال: #6
RE: شنا
موقع دوچرخه زدن فرض می کنی که روی یه صندلی نشستی و بعد همزمان دست و پاهات رو به طرف بیرون حرکت میدی و خودت رو میندازی بالا . فقط تمرین میخواد. Consoling
03-10-2012, 02:04 PM,
یافتن نقل قول
مدیریت انجمن

******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
247
تاریخ عضویت:
Jun 2011
مدال ها

اعتبار: 741


محل سکونت : shomal
ارسال: #7
RE: شنا
حرکت دوچرخه:
برای انجام این کار وقتی در قسمت عمیق استخر قرار گرفتین صندلی فرضی رو در نظر بگیرین که روش نشستین . کمرتون رو کاملاٌ صاف نگه دارید و نذارید باسنتون به جلو یا عقب تمایل پیدا کنه و کاملاٌ در راستای بدنتون باشه پاهاتونو از هم باز کنید و اجازه بدید ران هاتون حتماٌ از هم دور شن. بعد با کف پاهاتون به اندازه وزن بدنتون به آب ضربه بزنین یادتون باشه که حرکت پاها دونه دونه انجام میشه اول یه پا از حالت شکستگی در میاد و صاف میشه وبعد در حال جمع شدنش پای بعدی اون حرکتو انجام میده . دستهاتون رو هم زیر آب نگه دارید و همزمان با حرکت هر پا دست موافق آروم حرکت میکنه .

هنگام انجام این حرکت برای نتیجه بهتر: آرامش داشته باشین و عضله هاتونو سفت نکنین / به اندازه ی وزنتون به آب نیرو وارد کنین / سعی نکنید خیلی با عجله پا بزنین / و کمرتونو حتماٌ صاف نگه دارید .
(آخرین تغییر در ارسال: 10-10-2012, 12:00 PM توسط *sadaf*.)
10-10-2012, 11:59 AM,
یافتن نقل قول
مدیریت انجمن

******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
247
تاریخ عضویت:
Jun 2011
مدال ها

اعتبار: 741


محل سکونت : shomal
ارسال: #8
RE: شنا
ghazi9420 عزیزم.برای قوی شدن پاهات در شنا باید دوچرخه ثابت و تردمیل بزنی.


عسل 10266 عزیزم. باید بهت بگم که اگه به دنبال کاهش وزن و سوزاندن چربی هستی شنا به تنهایی کمک زیادی نمیتونه بهت بکنه.شناگرای حرفه ای زن نسبت به دونده ها و دوچرخه سوارها چربی بیشتری دارند.و کسانی که چند سال مرتب شنا میکنن تغییر در استایلشون مشخص میشه.اگه پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری به شنا اضافه کنی نتیجه بهتری میگیری.


تاراگلی عزیزم. فکر میکنم بهترین راه رویارویی با ترست هست.یعنی باید با تکرار استارت زدن این حالت رو برای خودت عادی کنی. کنار استخر بایست و چندین بار پشت هم فقط استارت بزن.10 بار 20 بار 30بار اصلاٌ مهم نیست و در اوایل نحوه صحیح استارت مهم نیست هرجور که راحتی خودت رو داخل آب بیانداز حتی بشین لبه استخر و با پاهات سر بخور و بو زیر آب. و بعد که احساس راحتتری از یکدفعه وارد آب شدن داشتی به اجرای درست حرکت دقت کن.
(آخرین تغییر در ارسال: 05-03-2013, 10:44 PM توسط *sadaf*.)
05-03-2013, 10:22 PM,
یافتن نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد