خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امتیازات: 2.92
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طرز تهيه توفو(پنیر سویا) در منزل

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
474
تاریخ عضویت:
آذر ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 654


محل سکونت : کرمانشاه
ارسال: #1
طرز تهيه توفو(پنیر سویا) در منزل
طرز تهيه توفو در منزل:
1- براي تهيه 400 گرم پنير سويا، حدود 2 ليتر شير سويا و دو قاشق چايخوري سولفات کلسيم طبيعي لازم است. براي تهيه پنير سويا به صورت زير عمل مي کنيم:

1- جوشاندن شير سويا : شير سويا را در يک ظرف بريزيد و 5 تا 10 دقيقه به آرامي بجوشانيد. سپس آن را خنک کنيد تا دماي شير به 70 درجه سانتيگراد برسد.

2- سولفات کلسيم، يک ماده منعقد کننده و در حقيقت "مايه پنير" است. دو قاشق چايخوري سولفات کلسيم طبيعي را در يک ليوان آب گرم حل کنيد. هر چقدر مقدار سولفات کلسيم کمتر باشد، توفو نرم تر و هر چقدر مقدار سولفات کلسيم بيشتر باشد، توفو سفت تر مي شود.

3- محلول حاوي سولفات کلسيم را به آرامي در شير سوياي گرم بريزيد و آن را هم بزنيد. اگر بعد از افزودن محلول سولفات کلسيم ، باز هم قسمتي از شير به حالت شل باقي مانده بود، يک مقدار ديگر سولفات کلسيم اضافه کنيد.

4- اگر تمامي شير سويا، منعقد شد( دلمه بست) و مايع آبكي زرد رنگي روي آن ديده شد ، يك پارچه سفيد تميز را در يك آبكش قرار دهيد و شير منعقد شده را روي پارچه بريزيد . لبه هاي پارچه را روي پنير برگردانيد. سپس يك بشقاب ملامين پهن را روي پارچه ي حاوي پنير قرار داده و يك وزنه يك كيلويي را مدت 20 دقيقه روي بشقاب بگذاريد تا آب زردرنگ پنير از آن جدا شود. بعد از اين مدت پنير آماده است. آن را برش دهيد و در يك ظرف آب سرد قرار دهيد. سپس ظرف را در يخچال نگه داريد و هر روز آب آن را عوض كنيد.

پنير سويا نيز همانند شير سويا منبع غني پروتئين و ويتامين هاي گروه B است. که در رژيم گياهخواري مي تواند جايگزين گوشت شود.

* توفو بر خلاف شير سويا، حاوي مقدار زيادي کلسيم است که براي جلوگيري از پوکي استخوان مفيد است.

* هضم پنير سويا (توفو ) خيلي آسان است ، زيرا فيبر موجود در دانه هاي سويا طي عمليات کارخانه اي از آن جدا مي شوند.

* توفو همانند ساير فرآورده هاي سويا، LDL (کلسترول بد) خون را کاهش مي دهد و مقدار HDL (کلسترول خوب) را در حد طبيعي حفظ مي کند، در نتيجه احتمال بيمارهاي قلبي را کاهش مي دهد.

* توفو منبع غني ايزوفلاوون هاست. ايزوفلاوون ها خطر پوکي استخوان را کاهش مي دهند. همچنين احتمال سرطان سينه، سرطان پروستات و عوارض ياسئگي مثل گرُ گرفتگي و اختلالات روحي را کم مي کنند.

منبع: Gourmand
امضای sh61ha
خدا کند آنروز که آخرین زنگ دنیا می خورد
روی تخته سیاه قیامت اسم ما را جز خوبها بنویسند
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۴-۴-۱۳۹۱ ۱۱:۲۶ صبح، توسط sh61ha.)
۴-۴-۱۳۹۱, ۱۱:۲۲ صبح
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  توفو در فر sh61ha 0 517 ۴-۴-۱۳۹۱ ۱۱:۳۱ صبح
آخرین ارسال: sh61ha


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد