خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 2.62
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

غذاهای مفید برای حالت های مختلف روانی **

مدیریت انجمن

******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
262
تاریخ عضویت:
تير ۱۳۹۰
مدال ها
مدال برنده مسابقه آشپزی

اعتبار: 741


محل سکونت : shomal
ارسال: #1
غذاهای مفید برای حالت های مختلف روانی **
افراد وقتی جشن می گیرند کیک می خورند و وقتی ناراحت می شوند، اغلب بستنی را ترجیح می دهند. مشکلی که در این جا به وجود می آید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکی ها در دهان فرد از بین می رود، اندازه دور کمر نیز از بین خواهد رفت بویژه اگر این غذاها مملو از قند و چربی نیز باشند.


خوراکی های مملو از قند و چربی موجب می شوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین به سرعت ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریع تر از آن پایین می آید. به همین دلیل است که وقتی غذایی را می خورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری می کنید و به این ترتیب در واقع فرد در یک سیکل معیوب قرار می گیرد.


با این حال تحقیقات علمی نشان می دهد که افراد می توانند وضع روحی روانی خود را با غذاها بهبود ببخشند.


وقتی غمگین هستیم از چه غذاهایی استفاده كنیم؟

بهتر است زمانی كه غمگین هستیم غذاهایی انتخاب شود که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که این مواد می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند.
برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ می توان بذر کتان و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب كرد. از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیرهای غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است.


مواد غذایی موثر در كاهش استرس

هنگام استرس در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید. برای دریافت ویتامین B۶، بادام، پسته و گردو انتخاب های خوبی هستند. قزل آلا، میگو و ماست كم چرب منبع مناسبی برای ویتامین B۱۲ است.
هنگامی كه در سختی هستید نیز بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین هستند.

همچنین زمانی كه عصبانی هستید نیز می توانید این حالت را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند. موز، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی هستند.


در مواقع بی خوابی چه مواد غذایی موثر هستند؟

برای یک خواب عمیق به سمت غذاهای غنی از منیزیم مانند عدس، جو دوسر، تخم کدو و اسفناج بروید. این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرام بخش یعنی همان سرتونین در بدن افزایش یابد.
امضای *sadaf*
instageram: ir_ladies_fitness
۱۴-۵-۱۳۹۰, ۱۱:۰۹ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد