خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 32 رأی - میانگین امتیازات: 2.97
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مختصري از بيوگرافي بيژن پاكزاد

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
56
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها

اعتبار: 33


محل سکونت : هستي
ارسال: #1
خبر فوت بيژن پاكزاد
بیژن پاکزاد طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر، روز پنج شنبه دچار سکته مغزی شد و عصر روز گذشته در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت.

در صفحه ویکی‌پدیای پاکزاد آمده است: «بیژن پاکزاد (زادهٔ ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران) یک طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر است. او معمولاً به نام بیژن شناخته می‌شود. بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد»

وی طراح لباس شخصیت‌های سرشناسی هم‌چون روناد ریگان، بوش پسر، ولاديمير پوتين، باراک اوباما،سناتور جان کري، توني بلر، پل آلن، رونالد ريگان، آرنولد شوارزنگر، تام کروز، آنتوني هاپکينز، استيو واين، شهرام ناظري و حتي طراحان بزرگي همچون جورجيو آرماني، تام فورد و اسکاردلارنتا و بسياري ديگر لباس طراحي کرده است.

پاکزاد چند سال پیش در مورد میزان گردش مالی برند بیژن گفته بود: «در عرض سی سال حدود چهار میلیارد دلار به اسم بیژن فروختم، چهار میلیارد دلار خیلی پول است در مقایسه با آن موقع که من هفتاد هشتاد هزار تومان پول داشتم. سالهای سال وقتی برای تحصیل وارد اروپا شدم، در آلمان فقط دویست مارک داشتم».

پاکزاد درباره دلیل موفقیت خود گفته بود: «فکر می کنم علت موفقیت من ایرانی بودنم است، منظورم این است که به خاطر ایرانی بودنم، یک چیزهایی از بچگی توی خون من بود که می خواستم نعره بکشم مثل شیر، شیری که شما کرده باشیدش توی قفس و نعره بکشد، این شیر می تواند متأسفانه توی باغ وحش باشد ولی در هر صورت شیر است و می غرد».

او مشهورترین طراح جهانی لباس ، عطر ، جواهرات وطراح داخلی یکی از مدل های گرانقیمت خودرو در دنیا یعنی رولزرویز است . وي در سال ١٩٨١ ، جايزه " lg Nobel‌" را به خاطر عرضه عطرها و ادکلن هاي "DNA " را دريافت كرد.
امضای هستي 34070
هر روز صبح يک ليوان قدرداني بنوشيم
قبل از رفتم به محل کار يک قاشق آرامش بخورم
هر ساعت يک کپسول صبر، يک فنجان برادري و يک ليوان فروتني بنوشم.
زماني که به خانه برميگردم به مقدار کافي عشق بنوشم و
زماني که به بستر مي روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.
اميدوارم خدا نعمتهايش را بر شما سرازير کند.
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸-۱-۱۳۹۰ ۰۷:۵۶ صبح، توسط هستي 34070.)
۲۸-۱-۱۳۹۰, ۰۷:۵۴ صبح
یافتن سپاس نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
56
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها

اعتبار: 33


محل سکونت : هستي
ارسال: #2
مختصري از بيوگرافي بيژن پاكزاد
بیژن پاکزاد یکی از معروف ترین طراحان عطر و لباس و جواهرات است . او در 14 آپریل سال 1944 در تهران به دنیا آمد .او نخستین بوتیک خود را در سال 1976 در بورلی هیلز کالیفرنیا افتتاح کرد . بیژن تحصیلات خود را در سوئیس وایتالیا پشت سر گذاشته است . بیژن به خاطر اغنای ذوق و نبوغ خود در دنیای مد خیلی زود رشته مهندسی را رها کرد و به مطالعه نساجی در سوئیس روی آورد.

فروشگاه‌های بیژن مدت‌هاست که به عنوان پاتوق چهره‌های سرشناس مطرح شده است. خودش می‌گوید: «پدرم تاجر فولاد بود و دلش می‌خواست من در آینده دکتر یا وکیل بشوم.»درباره فروشگاه‌های او یک ضرب‌المثل معروف وجود دارد که می‌گوید: «وودی آلن وقتی وارد فروشگاه‌بیژن می‌شود, به شکل کاری گرانت بیرون می‌آید.» کاری‌گرانت دوست صمیمی بیژن بود, مثل خیلی از چهره‌های سرشناس دیگر که افتخار متقابل آشنایی با وی را به دست آوردند. خوان کارلوس (پادشاه اسپانیا), ملک‌حسین (شاه سابق اردن), ملک عبدالله و ملک فهد (ولیعهد و شاه عربستان), سلطان بروئنی, خولیو یگلسیاس (خواننده اسپانیایی که ریشه‌های ایرانی دارد), همسر جی‌اف‌کندی (رییس‌جمهور مقتول ایالات متحده) و بسیاری از افرادی که فهرست کردن نام آنها زمان زیادی می‌برد, از جمله این مشتریان هستند.او برخلاف بسیاری از طراحان مد که معمولاً در نمایشگاه‌های فصلی حضوری فعال دارند, ترجیح می‌دهد بیشتر روی چهره‌های سرشناس تمرکز و سرمایه‌گذاری کند. در فروشگاه‌های بیژن اثری از جالباسی دیده نمی‌شود. تمام لباس‌ها در قفسه‌های لاکی‌لوکسی جاسازی شده‌اند؛ کفش‌های 1000دلاری, پیراهن‌های 650دلاری و کت‌وشلوارهایی که 5هزار دلار قیمت دارند.

بیژن صاحب یک جت اختصاصی G3 Gulfstream است. این جت ماموریت دارد بسته‌های پوشاک با مارک بیژن را به شهر و منزل مشتریان درست و حسابی برسانند. دامنه فعالیت این پیک بادپا از آسیای جنوب شرقی تا آمریکای لاتین را دربرمی‌گیرد. به خصوص زمانی که مشتریان خاورمیانه‌ای او اعم از امیر قطر یا دوبی یا شاه عربستان فرصت سر زدن به یکی از شعبه‌های فروشگاه بیژن را نداشته یا کالایی را که در نظر دارند در شعبه محل زندگی خود پیدا نکرده باشند.

بیژن پاکزاد استاد سلیقه‌شناسی است. وی معتقد است که همسر مشتریانش او را به شدت دوست دارند, چرا که آنها پس از آن که مارک بیژن وارد زندگی‌شان شد, صاحب همسرانی به مراتب خوش‌تیپ‌تر و شکیل‌تر شدند. به گزارش نویسنده سایت «اگزیرو», بیژن برای آگاهی از سلیقه مخاطبانش شیوه خاصی دارد. او پیش از سفارش دادن یک لباس به یک کارخانه, ابتدا یکی از محصولات آن را امتحان می‌کند. اگر آن را پسندید, به 3 برابر قیمت واقعی, امتیاز انحصاری آن کالا را می‌خرد و احتمالاً تغییراتی نیز در آن می‌دهد. همین که طراحی لباس معیارها و سلایق بیژن را رعایت کند, برای موفقیت تجاری و محبوبیت بین مشتریان کافی به نظر می‌رسد.یک بار در مصاحبه‌ای ادعا کرد که برای «مردان قدرت» لباس تهیه می‌کند, مردانی که می‌خواهند قدرتمند و جذاب به نظر بیایند. او برای تهیه این لباس‌ها کارخانه‌ای شخصی در ایتالیا دارد به نام «کارارا». پارچه‌های پنبه‌ای را مستقیماً از مصر خریداری می‌کند و پارچه بافتنی را به سوئیس سفارش می‌دهد و ابریشم را از چین و پارچه‌پشمی را از انگلیس می‌آورد.آنچه برایش اهمیت دارد, نه تیراژ که در وهله اول خاص بودن خریداران است. به این لیست نگاه کنید: جک‌نیکلسون, کاری‌گرانت, ریکی مارتین, خولیو و بسیاری از چهر‌ه‌های ریزودرشت عرصه هنر وسیاست. فروختن حتی یک دست لباس به این آدم‌ها معادل برپا کردن چندین و چند نمایشگاه مختلف بازدهی دارد.در فروشگاه بیژن به مشتریان خیلی خوش می‌گذرد. آنها می‌توانند در حالی که از قفسه‌های پوشاک فوق‌لوکس بازدید می‌کنند, نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش بدهند یا احیاناً در صورتی که مایل باشند خدمتکارانی هستند که برای آنها سیگار برگ روشن کنند.

بیژن پاکزاد در سال 1976 با حمایت دوستی به نام داریوش (دار) محبوبی که فروشنده املاک بود, یک گاراژ زهوار دررفته و متروک را به شوی لباس تبدیل کرد. گاراژ سابق و شوی لباس فعلی که در بورلی‌هیلز واقع شده است, نوشته‌ای روی در ورودی دارد که افراد عادی را از ورود به آن منع می‌کند, به این مضمون: «فقط با قرار قبلی»! مهماندارانی با دستکش‌های سفید وظیفه بازکردن در را به روی افرادی دارند که با وقت قبلی پا به این نمایشگاه و فروشگاه می‌گذارند.اگر محصولات موجود در فروشگاه – به فرض محال – نتوانست سلیقه مشتریان سرشناس را ارضا کند, به فاصله کوتاهی – حداکثر چند روز – طراحی و تولید می‌شود. فقط کافی است یک نفر به خود جرات بدهد و ادعا کند: «متاسفم! چیزی که من می‌خواهم در فروشگاه شما موجود نیست!»بیژن برای آگاهی از سلیقه مشتری راه‌های خاص خودش را دارد. وی در این باره‌می‌گوید: «استیل محصولاتم براساس درک من از مشتری طراحی شده است. باید با او به تفاهم برسم. وقتی می‌خوام لباسی را بر تن مشتری کنم, ابتدا باید شخصیت وی را بشناسم و بدانم که مثلاً چه چیزهایی دوست دارد یا از چه چیز متنفر است. مثلاً چه نوع اتومبیلی سوار می‌شود, شغلش چیست و چطور زندگی می‌کند. شاید به همین دلیل است که همسران آنها مرا خیلی دوست دارند؛ چون همیشه سعی کرده‌ام از تمام ظرفیت‌مردان برای بهتر پوشیدن و خوش‌تیپ‌تر شدن بهره بگیرم. همین‌هاست که به من هیجان می‌بخشد.»و ادامه می‌دهد: «تحقیق می‌کنم که طرف چه کارهایی انجام می‌دهد و چرا به چنین کارهایی دست می‌زند والبته انتظارات او چیست. حتی امروزه که مشتریان سرشناسی از جمله رییس‌جمهورها, پادشاهان و بسیاری از مردان مهم عرصه هنر و تجارت و سیاست از من خرید می‌کنند, این عادتم از بین نرفته است. من خیلی روی جزییات ریز می‌شوم. می‌روم بررسی می‌کنم که روز تولد آنها و همین‌طور همسران و فرزندانشان چه روزهایی است یا برنامه مسافرتی‌شان به چه ترتیب است. فلسفه من این است که برای لباس‌پوشاندن به یک مرد باید شخصیت او را شناخت و درک کرد. نمی‌توانم به یک قاضی درست همان‌گونه که برای یک ستاره سینما لباس می‌دوزم, پوشاک توصیه کنم. آنها نقش‌های متفاوتی را مجبورند ایفا کنند و به انتظارات متفاوتی جامه عمل بپوشانند. وقتی به مردی لباس می‌پوشانم باید بدانم که او قرار است در این لباس چه کارهایی انجام بدهد و چگونه رفتار کند.یک روز رونالدریگان, رییس‌جمهور سابق و هنرپیشه اسبق هالیوود از پاکزاد درخواست کرد لباسی برایش طراحی کند تا او را در سرمای مزرعه‌اش محافظت کند. بیژن بلافاصله مجبور شد نوعی جین با نوار باریکی از پوست سمور طراحی کند.

او برای ساخت عطر بیژن مدت دو سال وقت گذاشت . به گفته خودش ( دو سال تمام طول کشید. طرح آن را به روشنی در ذهن داشتم و دقیقاً می‌دانستم چه می‌خواهم. برای طرح روی جعبه و شیشه عطر 800بار اتود زدم تا سرانجام طرحی را که می‌خواستم به دست آوردم .)
فرمول هر عطر برای او حدود 25 میلیون هزینه در بر داشته است .
او اسم عطر DNA را از نام فرزندان خود دانیال , نیکولاس و الکساندرا الگو برداری کرده است .



بیژن پاکزاد در سال 1983 بوتیک بسیار لوکس خود را در نیویورک افتتاح کرد. دیوارهای سفید, پلکان کریستال که به دفتر وی در طبقه فوقانی ختم می‌شود و دیوارهای شیشه‌ای این دفتر از خصوصیات بوتیک بیژن در نیویورک است. در دفتر او می‌توان عکس‌های مشتریان سرشناس و پوسترهای تبلیغاتی را که به دیوار آویزان شده تماشا کرد و البته فرش‌های ایرانی را.ناگفته پیداست که زندگی او لوکس‌تر از بسیاری از مشتریان سرشناسی است که لباس‌های خود را از امپراتوری بیژن تهیه می‌کنند. او این سلیقه را از سال‌های حضور در فلورانس و بل‌ایر با خود به همراه دارد.
امضای هستي 34070
هر روز صبح يک ليوان قدرداني بنوشيم
قبل از رفتم به محل کار يک قاشق آرامش بخورم
هر ساعت يک کپسول صبر، يک فنجان برادري و يک ليوان فروتني بنوشم.
زماني که به خانه برميگردم به مقدار کافي عشق بنوشم و
زماني که به بستر مي روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.
اميدوارم خدا نعمتهايش را بر شما سرازير کند.
۲۸-۱-۱۳۹۰, ۰۹:۱۰ صبح
یافتن سپاس نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
56
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها

اعتبار: 33


محل سکونت : هستي
ارسال: #3
RE: مختصري از بيوگرافي بيژن پاكزاد
اين هم تصويري از عطر DNA بيژن
او اسم عطر DNA را از نام فرزندان خود دانیال , نیکولاس و الکساندرا الگو برداری کرده است .


فایل‌(های) پیوست شده تصویر (ها)
   
امضای هستي 34070
هر روز صبح يک ليوان قدرداني بنوشيم
قبل از رفتم به محل کار يک قاشق آرامش بخورم
هر ساعت يک کپسول صبر، يک فنجان برادري و يک ليوان فروتني بنوشم.
زماني که به خانه برميگردم به مقدار کافي عشق بنوشم و
زماني که به بستر مي روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.
اميدوارم خدا نعمتهايش را بر شما سرازير کند.
۲۸-۱-۱۳۹۰, ۰۹:۱۳ صبح
یافتن سپاس نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
56
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها

اعتبار: 33


محل سکونت : هستي
ارسال: #4
مصاحبه با بيژن پاكزاد
راز نیرومندی و جوان ماندن من درایناست كه هر روز چیز تازه ای یاد می گیرم.
سوال: بیژن چه اتفاقی افتاد كه تو یكباره تبدیل به یك اسطوره درجهان مد و هنر شدی ؟
بیژن : راستش را بخواهید از همان كودكی احساس می كردم فرد مشهوری می شوم . پدرم می خواست من دكتر یا وكیل شوم . رشته تحصیلی ام مهندسی بود كه هیچ علاقه ای بدان نداشتم ، همه شوق من به جانب طراحی بود و با علاقه وصف ناپذیری بدان می پرداختم . از سوئیس به آمریكا رفتم و در آنجا در رشته بازاریابی به تحصیل پرداختم و همانجا این فكر در من قوت گرفت كه مد اروپا را به آمریكا بكشانم.
سوال : چگونه موفق شدی اعتماد این همه آدم های متفاوت را بسوی خود جلب كنی ؟
بیژن : با اهمیت دادن به تك تك مشتریانم . هدف من همیشه شناختن مشتری و توقعات اوبوده است . حتی امروز نیز با اینكه تعداد مشتریان بسیار زیاد شده است من تك تك آنها را می شناسم. به عنوان مثال لباس یك ستاره سینما باید با یك قاضی دادگاه متفاوت باشد، وقتی لباس را برای فردی طراحی می كنم باید بدانم كه او درآن لباس چه خواهد كرد. در مورد من جوكی ساخته اند با این مضمون'' افراد مانند وودی آلن داخل فروشگاه می شوند ومانند كری گرانت خارج می شوند''
سوال : درچه سالی اولین نمایشگاه مد را برگزار كردی ؟
بیژن :‌ در سال ١٩٧٦ با كمك مالی یكی از هموطنانم نمایشگاهی مجلل ترتیب دادم. نمایشگاه دارای میزهایی از سنگ مرمر كمیاب و لوسترهایی گران قیمت بود و افرادی مانند خوان كارلوس پادشاه اسپانیا شاه اردن و سلطان بروئنی را به خود جلب نمود.
سوال : اولین برخورد كارگزاران تو پس از ورود مشتری چگونه است ؟
بیژن : من از آنها خواسته ام قبل از هر پرسشی ابتدا از او پذیرایی بعمل آورند وسپس با او گفت وگو داشته باشند.از علایق وسوابق و اهدافش اطلاع حاصل نمایندو ازاین طریق بتوانند نوع لباس مورد علاقه اش را طراحی كنند، مثلا هنگامی كه روناد ریگان رییس جمهور سابق آمریكا ازمن لباس گرم خواست ، پارچه جین را با آستری ازپوست مینك برایش طراحی كردم البته گاهی هم اگر افراد قادر به حضور درفروشگاه نباشند من به همراه خیاطان خود به نزد آنان می روم.
سوال : در مورد عطریات چه توفیقی به دست آورده اید؟
بیژن : سال های زیادی طول كشید تا من عطری را درست كنم كه متفاوت باشد، حتی طرح شیشه آن ٨٠٠ بار پیش نویسی شد تا اینكه مورد قبول من واقع شد من عطر زنانه نمی خواستم. مخصوصا كه لباس های من همگی مردانه هستند، از همین روبا زنان بسیاری مصاحبه كردم تا بدانم چه بویی رابرای مرد می پسندند و نهایتا موفق شدم در سال ١٩٨٨ عطر مردانه بیژن را تولید كنم كه جایزه اسكار نیویورك را برای بهترین عطر دریافت كنم. البته بعدها عطر زنانه هم تولید كردم وبه پاس قدردانی از زنانی كه همواره حامی من بوده اند به ایشان تقدیم نمودم
سوال:‌ در یك جمله بگو برای پول كارمی كنی یا عشق ؟
البته عشق به كار; من ازاینكه تولیداتی منحصر به فرد دارم لذت می برم من به كار كردن هفت روز هفته نیاز ندارم ، اما این كار را انجام می دهم چون به كارم عشق می ورزم .
سوال : بیژن ! تو برای آدم های معمولی ، محصول تولید نمی كنی ؟ خریداران تو قشر خاصی از جامعه هستند كه شاید تعداد آنها در كل دنیا به بیست و پنج هزار نفر هم نرسد.چرا این طبقه خاص از جامعه را به عنوان مشتریان اصلی خود انتخاب كرده ای ؟
این مساله چندان هم درست نیست . هر چند عطرهای بیژن با لباس های بیژن گران قیمت اند، اما خیلی از انسان های معمولی هم می توانند آن را در مغازه های معتبر كشورشان خریداری كنند. من برای پولدارترین های روی زمین حساب جداگانه ای باز كرده ام ، اما این دلیل نمی شود كسانی را كه خیلی پولدار نیستند در نظر نگیرم . بسیاری از بازدید كنندگان فروشگاههای زنجیره ای بیژن ، درنیویورك ودردنیاازطبقه عادی و نسبتا مرفه جامعه هستند.
سوال: موفقیت فوق العاده كنونی خود را نتیجه چه می دانی ؟
بیژن :‌ نتیجه مطالعه ، تامل و شكار فرصت های طلایی ، تخصص و علاقه ی من در علم شیمی است و در سال ١٩٨١ موفق شدم ، جایزه '' lg Nobel‌'' را به خاطر عرضه عطرها و ادكلن های ''DNA '' به نام خودم بگیرم . من با عرضه این عطرها و ادكلن های جادویی ، ابتدا برای مردان و بعد برای زنان توانستم معنای عطر واقعی را به مردم بشناسانم و از این راه به ثروتی رویایی دست یابم . درحال حاضر درآمد سالانه من از بابت فروش عطرهای بیژن در سطح جهان ، قریب ٣٠٠ میلیون دلار است ، حال آنكه در آمد حاصل از طراحی لباس، یك دهم آن یعنی سی میلیون دلار درسال است . من به این اصل معتقدم كه اگر قرار باشد '' كائنات '' ، ایده ای را به ذهن و دل یك انسان الهام كند، به سراغ انسانی می رود كه آمادگی علمی و ذهنی پذیرش آن الهام را داشته باشد. من از همان دوران تحصیلی به دنبال عرضه محصولی به رقیب و گران قیمت می گشتم و عطرها و ادكلن های '' DNA '' همان چیزی است كه سال های جوانی ام را در جست وجوی آن سپری ساختم . در حال حاضر موسسه بزرگ تولید عطرهای بیژن را به نام سه فرزندم نموده ام تا آنها از همین الان كه زنده ام ، مدیریت و راهبری بزرگترین و ثروتمندترین شركت عطر سازی دنیا را بیاموزند.
سوال : می گویند فروشگاهی قصر مانند داری كه آن را برای پولدارترین ساكنین روی زمین آماده نموده ای تا برای ساعتی در سكوت و آرامش هز چه را می خواهند از آن جا بخرند. چه شد كه به فكر ساختن این فروشگاه قصر مانند افتادی ؟
بیژن : شم اقتصادی ! من یك تاجر زاده ام و درخانواده ای بزرگ شدم كه فرهنگ پول سازی و پول آفرینی درآن غالب بود. براین باورم كه در رگ های من به جای خون ، رودخانه ای از طلا جاری است و تك تك سلول های وجود من ازالماس ساخته شده اند. من خودم را بسیار گرانبها می دانم و براین اعتقادم كه اگر یكی از پولدارهای دنیا به نیویورك بیاید و بخواهد از فروشگاهی خرید كند، حتما باید این خرید از فروشگاه من صورت گیرد. یك سفارش چهارصد هزار دلاری ، حداقل خریدی است كه من از مشتریانم انتظار دارم و مشتریان من نیز خوب می دانند چه موقع از من ، باز كردن درب فروشگاه را تقاضا كنند.فروشگاه بیژن هر چند به صورت شبانه روزی فعال است اما درب آن فقط به روی مشتریان خاصی باز می شود . دیوارهای سفید این فروشگاه هر هفته رنگ می شوند. سوال: آیا ثروت پدری درموفقیت شما تاثیری داشته است ؟
بیژن : الان كه به گذشته نگاه می كنم می بینم بیشتر از ثروت پدر ، خلاقیت ، نوآوری وخود اتكایی خودم را دراین جایگاه قرارداده است .
به هر حال ثروت پاكزادی ها را خیلیهای دیگر هم داشتند اما پسر هیچكدام از آنها بیژن نشد. اكنون من درموسساتم كارمندان ثروتمند را استخدام نمی كنم، بلكه شبانه روز در جست وجوی افراد خلاق و توانمند هستم . تجربه به من ثابت نموده است كه این افراد در كمترین زمان قابل تصور، ثروت ومكنت را به دست خواهند آورد و می تواند شرایط رفتاری و ذهنی لازم ، برای برخورد با پولدارترین های روی زمین را پیدا كنند.
سوال :‌ جدیدترین ایده وخلاقانه ترین محصولی كه عرضه كرده ای چیست ؟
بیژن : یك ضرب المثل فارسی به خاطر دارم كه می گوید: زندگی پیچ وخم زیادی دارد . من هم یك عطر پرپیچ وخم با بهترین و الهام بخش ترین رایحه های عالم ساخته ام به نام ''Bijan with a Twist '' می توان آن را '' بیژن پرپیچ وخم '' ترجمه كرد . طراحی شكل ظاهری شیشه عطر و از همه مهم تر بوی دل انگیز ، هیجان آور و آرام بخش این عطر كه می توانم به جرات بگویم معجونی از رایحهای متضاد اما خواستنی است ، باعث شده تا من ، '' بیژن پر پیچ و خم '' را از همه ی محصولاتم بیشتر دوست بدارم .
سوال : برای ایرانیانی كه علاقه مندند، مانند تو در دریای ثروت شنا كنند، چه پیامی داری ؟
بیژن : اول باید لیاقت وشایستگی حفظ ، نگهداری و احترام گذاشتن به ثروت را در خود ایجاد نمایید. پول و به تبع آن خریداران پولدار، وطن وملیت خاصی ندارند. ثروت باعث می شود كه آنها به راحتی به امن ترین ، مطمئن ترین و آرام ترین نقطه كره زمین كوچ كنند ، بنابراین اگر به پول بی احترامی كنید، برای آن خط و نشان بكشید ، شرط وشروط برایش تعیین كنید، به پول توهین كنید و آن را در جای نامناسب و برای خرید آشغال خرج كنید، خب طبیعی است كه با اینكار بی لیاقتی خود را درحفظ پول ثابت نموده اید و پول وثروت سراغ شما نمی آید! نباید هم بیاید. اصلا چرا باید ثروت سراغ كسی برود كه قصد نابودی اش را دارد! كدام پدیده عالم را سراغ دارید چنین باشد كه پول دومی اش باشد؟
آدم های پولدار دوست ندارند ، همه ثروتشان را صرف كمك به دیگران كنند. خیلی از آنها مایلند با ثروتی كه به دست آورده اند، اززندگی لذت ببرند. آنها می خواهند با ثروت خود بهترین ها را بخرند. بهترین احترام را دریافت كنند . با مودب ترین ، یا تمیزترین و با تیز هوش ترین انسان ها دم خورباشند، خوب طبیعی است اینجا همان جایی است كه '' بیژن ''‌و همه آدم هایی كه علاقه مندند مانند او در دریای ثزوت شنا كنند، وارد عمل شوند.
به خاطر دارم روزی یكی از میلیونرهای آفریقایی برای خرید به قصر فروشگاهیی من در نیویورك آمد. او درفضای آرام و دلنشینی كه من ، حساب شده در تمام فروشگاه ایجاد كرده ام ، قدم زد و با شوق وصف ناپذیری اجناس داخل فروشگاه رابازدید نمود. ناگهان حالش به هم خورد وروی پله ها و فرش های نفیس استفراغ كرد . خدمتكاران وكاركنان فروشگاه بلافاصله چهره در هم كشیدند و خواستند واكنش نشان دهند كه با نگاهی سریع به همه آنها گفتم كه حق ندارند چنین كنند. وقتی بازدید تمام شد و آن میلیونر با یك خرید ٢٠٠ هزار دلاری ازفروشگاه خارج شد ، از خدمتكاران خواستم راه پله و فرش ها را تمیز كنند. به
آنها گفتم كه مشتری ، وقتی وارد مغازه می شود، درحقیفت صاحب آن است ، چرا كه بالقوه می تواند هر كالایی رابخرد. این حق مشتری است و باید به این حق او احترام گذاشت .
سوال : آیا اززندگی لذت می برید؟
بیژن : چرانه ؟ اگرلذت نبرم چه كنم ١؟ زندگی من مال خودم است و دوست دارم آن را هر طوری كه میخواهم احساس كنم چرا نباید چنین كنم ؟١
سوال : ممكن است یك نمونه از شیوه تبلیغات خود را بیان كنی ؟
بیژن : یكی ازآخرین تبلیغات من اینطور آغاز می شود یكی بود یكی نبود ، در سرزمینی دور مرد جوانی زندگی می كرد كه به كیفیت عشق می ورزید.
درست است كه كارخانجات و مغاره های من د راروپا ، امریكا ونیویورك است اما می توانید برای دیدن محصولات بیژن ، بدون هیچ محدودیتی ، مستقیما از داخل منزل ،وارد فروشگاه اینترنتی بیژن ( http:/ http://www.bijan.com ) شوید و آخرین محصولات بیژن را آنجا ببینید.
امضای هستي 34070
هر روز صبح يک ليوان قدرداني بنوشيم
قبل از رفتم به محل کار يک قاشق آرامش بخورم
هر ساعت يک کپسول صبر، يک فنجان برادري و يک ليوان فروتني بنوشم.
زماني که به خانه برميگردم به مقدار کافي عشق بنوشم و
زماني که به بستر مي روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.
اميدوارم خدا نعمتهايش را بر شما سرازير کند.
۲۸-۱-۱۳۹۰, ۰۹:۳۹ صبح
یافتن سپاس نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
56
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها

اعتبار: 33


محل سکونت : هستي
ارسال: #5
RE: مختصري از بيوگرافي بيژن پاكزاد
ماشينهاي مورد علاقه او

[تصویر:  20121023171928_2.jpg]


[تصویر:  20121023171947_3.jpg]

[تصویر:  20121023171915_1.jpg]

[تصویر:  20121023171853_.jpg]
امضای هستي 34070
هر روز صبح يک ليوان قدرداني بنوشيم
قبل از رفتم به محل کار يک قاشق آرامش بخورم
هر ساعت يک کپسول صبر، يک فنجان برادري و يک ليوان فروتني بنوشم.
زماني که به خانه برميگردم به مقدار کافي عشق بنوشم و
زماني که به بستر مي روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.
اميدوارم خدا نعمتهايش را بر شما سرازير کند.
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲-۸-۱۳۹۱ ۰۶:۵۱ عصر، توسط Linda.)
۲۸-۱-۱۳۹۰, ۱۰:۵۴ صبح
یافتن سپاس نقل قول

تبلیغات

Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد