خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
تور رایگان' کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امتیازات: 3.07
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مصرف مسکّن ها و کاهش شنوایی

مدیر بازنشسته

****
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
692
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۹۰
مدال ها
مدال برنده مسابقه عکاسی

اعتبار: 824


محل سکونت : تهران
ارسال: #1
مصرف مسکّن ها و کاهش شنوایی
آلودگی صوتی و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، تنها عوامل آسیب دیدگی حس شنوایی نمی باشند بلکه مطالعات جدید نشان می دهند مصرف بیش از اندازه ی مسکن ها، کاهش قدرت شنوایی در مردان را به همراه دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، محققان دریافتند مردانی که در هفته بیش از دو قرص استامینوفن مصرف می کنند، دو برابر بیش از مردانی که از این مسکن ها استفاده نمی کنند، در خطر کاهش قدرت شنوایی قرار دارند.

استامینوفن (Acetaminophen) ترکیبی فعال در داروی Tylenol و سایر مسکن ها می باشد همچنین مردانی که در طی هفته بیش از دو بار قرص Ibuprofen ، ترکیب اصلی موجود در داروی (Advil) را مصرف می کنند تا حدود 66 درصد بیش از دیگران در معرض خطر کاهش قدرت شنوایی قرار دارند.

همچنین مصرف قرص آسپیرین، 33 درصد خطر تضعیف قدرت شنوایی را افزایش می دهد. تمام این یافته ها در خصوص مردانی با حداکثر سن 50 سال به دست آمده است.

سئوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا همه ی مردان میانسال می بایست از مصرف مسکن ها چشم پوشی کنند؟

محققان پاسخ می دهند؛ ترک مصرف مسکن ها ضروری نمی باشد زیرا خطر کاهش شنوایی تحت تاثیر داروهای مسکن حدود یک درصد می باشد ولی اگر سابقه مصرف قرص های مسکن به بیش از 10 سال برسد، 10 درصد مردان دچار کاهش قدرت شنوایی می شود.

این یافته ها از بررسی سوابق 27 هزار مرد در طی 24 سال به دست آمده است، با جمع آوری اطلاعاتی همچون سن، دردهای مزمن، مصرف داروهای مسکّن و سنجش قدرت شنوایی طی مدت بررسی، محققان سه هزار و 488 نفر را مبتلا به اختلال کاهش قدرت شنوایی تشخیص دادند.

خطر ابتلا به اختلال کاهش قدرت شنوایی در مردانی که طی هفته بیش از دو بار قرص آسپیرین مصرف می کردند، 12 درصد بیشتر از مردانی بود که یک قرص در هفته مصرف می کردند.

مطالعات سابق نشان می داد؛ مصرف قرص های مسکن از طبقه ی داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی(NSAIDs) باعث عفونت در گوش حیوانات می ‌شود و گزارش هایی از کاهش قدرت شنوایی انسان تحت تاثیر مصرف مسکن های NSAIDs در دست است.

کاهش قدرت شنوایی رایج ترین اختلال حواس پنج گانه می باشد و مصرف آسپیرین، ایبوپروفن و استامینوفن یکی از دلایل ابتلا به اختلال، تلقی می شود.
امضای noonoosh
همیشه اسم تو بوده اول و آخر حرفام
بس که اسم تورو خوندم بوی تو داره نفسهام
۲۸-۴-۱۳۹۱, ۰۲:۵۷ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کاهش وزن با مصرف لبنیات *ashena* 0 506 ۱۷-۳-۱۳۹۰ ۰۸:۱۲ صبح
آخرین ارسال: *ashena*


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد