تبلیغات

نوار بهداشتی

امتیاز موضوع:
  • 7 رای - 2.71 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ناخن سالم
#1
رژیم غذایی برای سالم سازی ناخن ها :

ویتامین های A، B ،D در سلامت ناخن ها نقش اساسی دارند و کلسیم نیز از مواد معدنی مورد نیاز ناخن هاست . پروتئین ، آهن ، ید ، پتاسیم نیز باید در برنامه غذایی شما وجود داشته باشند . قدیمیها معتقد بودند با افزودن یک قاشق غذاخوری سرکه به آب و نوشیدن آن قبل از غذا ،ناخن ها مستحکم تر خواهند شد. البته اگر معده درد دارید می توانید به انواع آب میوه های تازه کمی ژلاتین اضافه کنید و بنوشید .

▪ تقویت ناخن ها :

برای آنکه ناخن های سالم و محکمی داشته باشید کافی است فقط روزی ۵ دقیقه آنها را در روغن زیتون گرم یا سرکه ی انگور قرار دهید . البته سفیده تخم مرغ هم بسیار موثر می باشد. مغز و پوست لیمو ترش نیز در تقویت و سفید کردن ناخن ها موثر است . شما می توانید یک عدد لیمو ترش را نصف کنید و آنرا روی انگشت ها و ناخن هایتان بمالید و ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه دستانتان را بشوید . حتما لکه های روغن ناخن هم ، از بین می رود . به عنوان یک لوسین مناسب برای تقویت ناخن ها می توانید به مقدار مساوی عسل ، روغن بادام ، زرده وسفیده تخم مرغ و نمک یددار را با هم خوب مخلوط کنید تا یکدست شود و به مدت نیم ساعت ناخن ها را در این مواد قرار دهید و سپس دستانتان را بشویید .
راه دیگر استفاده از آب آناناس ، سرکه ، زرده تخم مرغ است . دو قاشق سوپخوری آب آناناس تازه را با دو قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری سرکه انگور مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت ناخن هایتان را در ان قرار دهید و سپس بشویید . در پایان هر کاری دست ها و ناخن هایتان را با کرم مخصوص دست چرب کرده و ماساژ دهید .

منبع:http://www.zanrooz.com
[عکس: 20140407164734_946090_232018066979752_66...n-Copy.jpg]
پاسخ }