خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 48 رأی - میانگین امتیازات: 2.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نرمش های کگل

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
493
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها
مدال برنده مسابقه آشپزی

اعتبار: 577


محل سکونت :
ارسال: #1
نرمش های کگل
نرمش هاي كگل حركات فشار دهنده اي است كه با هدف تقويت عضلات كف لگن انجام انجام مي شود و م*ه*ب*ل و م*ق*ع*د را احاطه مي كند.
اين عضلات از مثانه، م*ق*ع*د، رحم و م*ه*ب*ل حمايت مي كند. قوي نگه داشتن آن ها عاملي اصلي براي كاهش اثرات سوء بارداري و زايمان است كه مي تواند بر اين بخش از بدن تأثير گذار باشد. اگر عضلات كف لگن بسيار ضعيف باشد، احتمال بروز بي اختياري ادرار ناشي از فشار – چكيدن ادرار هنگام سرفه، عطسه، خنده يا پريدن – يا پايين افتادگي يا بيرون افتادگي م*ق*ع*د، م*ه*ب*ل و رحم بيشتر خواهد شد، كه در اين حالت، اين اندام در زير كف لگن شل و آويزان مي شود.
بارداري وزن بيشتري را بر روي ماهيچه هاي كف لگن وارد مي كند، و زايمان طبيعي موجب كشيده شدن و فشار بيشتري برو روي آنها مي شود. نتيجه ي نهايي يك ضعف كلي است.
برخي است خانم ها به نظر مي رسد بعد از زايمان به طور طبيعي انعطاف عضلاني فوق العاده اي را در كف لگن حفظ مي كنند. ولي عده اي ديگر متوجه ضعف مي شوند؛ بي اختياري جزئي ادرار، احساس شل شدن مهبل يا فشار بر روي كف لگن به دليل آويزان شدن رحم، م*ه*ب*ل يا م*قع*د. روش تقويت عضلات لگن – براي جلوگيري يا كاهش اين علايم – انجام تمرين هاي كگل است.
براي انجام اين نرمش ها، عضلات اطراف مه*بل و مق*عد خود را سفت مي كنيد. در اينجا روشي ساده براي درست انجام دادن نرمش ها آورده شده است: در حين دفع ادرار، گاهي سعي كنيد جريان ادرار را متوقف كنيد.يا يك انگشت خود را دورن مه*بل گذاشته و سعي كنيد عضلات انگشت خود را سفت كنيد.
اگر تمرينات كگل را درست انجام بدهيد انگشت شما فشار را احساس مي كند. (اين تكنيك ها هر دو فقط روش هايي براي تشخيص فشار دادن به عضلات است، نه روشي كه به طور عادي نرمش را انجام بدهيد.)
هنگامي كه براي اولين بار نرمش را آغاز مي كنيد، هر چند باري كه مي توانيد، در ده ثانيه عضلات را جمع كرده و سپس رها كنيد.
هر بار پنج تا ده بار انجام داده، و سعي كنيد سه تا چهار بار در روز تكرار كنيد. در نهايت، به مرحله اي مي رسيد كه به مدت ده ثانيه عضلات را جمع نگه مي داريد و هر بار 25 بار اين كار را انجام مي دهيد. نرمش هاي كگل را چهار بار در روز ادامه بدهيد.
ميتوانيد آن ها را در حالي كه نشسته ايد، ايستاده ايد يا دراز كشيده ايد، انجام دهيد؛ همچنين مي توانيد آنها را در حين انجام كارهاي ديگري چون حمام كردن، آشپزي، صحبت با تلفن، تماشاي تلويزيون، رانندگي يا در صف سبزي فروشي نيز انجام دهيد.

منبع :http://farzand.net
امضای m1363
فقر ، شب را " بي غذا " سر كردن نيست ..
فقر ، روز را " بي انديشه" سر كردن است ..


به وب سایت پسرم سر بزنید ،خوشحال میشم
http://m1363.blogfa.com/
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳-۱۱-۱۳۸۹ ۱۰:۵۵ صبح، توسط Galaxy.)
۱۳-۱۱-۱۳۸۹, ۱۰:۴۹ صبح
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چه نرمش و ورزشي در دوران حاملگي مي توان انجام داد ؟ m1363 0 2,585 ۱۳-۱۱-۱۳۸۹ ۱۰:۴۳ صبح
آخرین ارسال: m1363


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد