خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 22 رأی - میانگین امتیازات: 3.18
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکاتی که هنگام پیاده روی باید رعایت کرد :

atefeh

وضعیت :
 
ارسال: #1
Bell نکاتی که هنگام پیاده روی باید رعایت کرد :
پياده روي محبوبترين و پرطرفدارترين ورزش به خصوص براي افراد ورزشکار غيرحرفه اي است .

پياده روي ضمن ارزان بودن قابليت اجرا تقريباً در تمام شرايط را دارد .

پياده روي نقطه آغاز خوبي براي کسي است که به فعاليت جسماني عادت ندارد .

قدم زدن با سرعت متوسط به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقيقه بهتر از دويدن شديد به مدت ۲۰ دقيقه است چرا که در قدم زدن احتمال آسيب کمتر است اگر چه هر ۲ ، آمادگي جسماني را افزايش مي دهد .

در پياده روي به منظور تندرستي بايد نکات زير رعايت شود :

سرعت راه رفتن بايد آنقدر باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گيرد

پياده روي بايد حداقل ۱۰ دقيقه به طور پيوسته ادامه يابد .

قدم زدن با دوستان ، همراه با خريد و تماشاي مغازه ها در حين قدم زدن و يا راه رفتن در خانه براي انجام کارهاي خانه را نمي توان فعاليت هوازي به منظور افزايش آمادگي قلبي تنفسي محسوب کرد .

حتماً از کفش هاي مناسب و مخصوص پياده روي استفاده کنيد .

در غيراين صورت ، دچار آسيب هاي مختلف مي شويد که شما را نه تنها از ادامه فعاليت بازخواهد داشت بلکه به زندگي عاديتان لطمه خواهد زد .

حالت بدن را حفظ کنيد ، پشت صاف ، شکم کمي را توکشيده و دست ها را در هنگام راه رفتن در جهت مخالف يکديگر به جلو و عقب حرکت دهيد .

با اين کار ، ضمن اينکه کالري بيشتري مي سوزانيد ، قسمت بالاي بدن شما نيز فعاليت خواهد داشت .

براي راه رفتن از روش پاشنه - پنجه استفاده کنيد .

ابتدا بايد پاشنه پاي جلو به زمين اصابت کند و بعد پنجه همان پا در هنگام بلند کردن پاي عقب ، وقتي که پاشنه از زمين بلند شد مختصري زانو را خم کنيد .

شما بايد بتوانيد اين عمل را در عضلات ساق احساس کنيد .

به خود فشار بيش از حد نياوريد و با سرعتي حرکت کنيد که هنگام راه رفتن به راحتي بتوانيد حرف بزنيد .

پياده روي براي کسي که سابقه فعاليت ورزشي ندارد ، مي تواند سنگين محسوب شود لذا روزهاي اول با ۱۰-۵ دقيقه راه رفتن تند آغاز کنيد و به مرور ظرف ۶ هفته آن را به ۳۰ دقيقه برسانيد .

نرم دويدن

نرم دويدن ، نوعي دويدن غيررقابتي است که به صورت آهسته و در مسافت هاي طولاني انجام مي شود و سرعت آن از دويدن معمولي پائين تر است .

( اگر سرعت دويدن کمتر از ۱۶۰۰۰ متر در ۹ دقيقه باشد ، در حال آهسته دويدن هستيد و اگر سرعت بيش از اين باشد ، معمولي مي دويد )

در هنگام اين نوع دويدن بايد بتوانيد با يک نفر ديگر حرف بزنيد .

اگر هنگام حرف زدن نفس کم مي آوريد ، داريد بيش از اندازه سريع مي دويد .

حالت بدن در هنگام دويدن همانند پياده روي است .

اگر پيشتر ورزش نکرده ايد ، با پياده روي بين ۲۰-۱۵ دقيقه و ۳ بار در هفته آغاز کنيد و با سرعتي که براي شما راحت است ، راه برويد .

زياده روي نکنيد ، به همين ترتيب ادامه دهيد تا اينکه در روز پس از تمرين احساس درد يا ضعف نداشته باشيد .

سپس زمان قدم زدن را به ۲۰ تا ۲۵ دقيقه افزايش دهيد و سرعت خود را بيشتر کنيد .

وقتي توانستيد ۲۵ دقيقه سريع راه برويد ،‌ دويدن آهسته را جايگزين کنيد .

هر نوبت تمرين را ابتدا با راه رفتن شروع کنيد و رفته رفته زمان دويدن آهسته را افزايش دهيد .

اگر هنگام دويدن آهسته ، احساس تنگي نفس کرديد ، از سرعت دويدن بکاهيد و راه برويد .

اين تناوب را به همين شکل ادامه دهيد تا بتوانيد ۱۰ دقيقه بدون وقفه به طور آهسته بدويد .

براي حفظ آمادگي جسماني هوازي ( قلبي - تنفسي ) اجازه ندهيد که بيش از ۳ روز بين تمرين هايتان فاصله بيفتد .
۲۷-۳-۱۳۹۰, ۱۰:۰۱ صبح
نقل قول
atefeh

وضعیت :
 
ارسال: #2
RE: نکاتی که هنگام پیاده روی باید رعایت کرد :
يك مسئله مهم در پياده روي براي لاغري اين هست كه بعد از انجام پياده روي به مدت يك ساعت چيزي نخوريم تا بهترين نتيجه را از پياده روي داشته باشيم.



ضمنا بايد در پياده روي به گرم و سرد شدن بدن هم توجه داشته باشيم به اين ترتيب كه در ابتداي كار كمي آهسته تر شروع كنيم بعد سرعت پياده روي را بالا ببريم و اگر مقدور هست جاهايي پياده روي كنيم كه داراي شيب باشد يعني در يك مرحله از پياده روي كه در واقع نيمه هاي پياده روي هست با سرعتي بيشتر روي سطوحي كه شيبشان كمي تند است راه برويم و در انتهاي پياده روي باز سرعت را كاهش دهيم تا بدن سردتر شود.
۲۷-۳-۱۳۹۰, ۱۰:۰۲ صبح
نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد