خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکات تندرستی

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
26
تاریخ عضویت:
مهر ۱۳۹۱
مدال ها

اعتبار: 3


محل سکونت :
ارسال: #1
نکات تندرستی
برای سلامتی معده و رودهباید روزانه مقدار زیادی از غلات سبوس دار میوه وسبزیجات مصرف کنیم
مصرف سالاد وسوپ برای پیش غذا می تواند عادت خوبی باشد برای مقابله با اضافه وزن شما
مواد غذایی طبیعی بخورید واز مصرف غذاهای فراوری شده دوری کنید
به گفته محققان المانی مصرف مکمل های کلسیم توسط افراد می تواند خطر حمله قلبیرا افزایش دهد
لوبیای سفید سر شار از موادی است که رشد سلولهای سرطانی والتهاب مزمن را کاهش می دهد
سعی کنید شام خود را در اوایل شب میل کنید و از خوردن غذاهای سنگین مغذی فبل از خواب دوری کنید.
پس از استحمام سریعا از عطر و ادکلن استفاده کنید زیرا ان زمان منافذ پوست باز هستن و بهتر بوی خوش را جذب می کنند.
برای چلو گیری از اسیب دیده گی کمر و ذانو هنگام بلند کردن اشیائ به جای خم شدن از حالت چمباته زدن استفاده کنید
تنها با افزایش فعالیت جسمانی می توانید احتمال خطرات جسمی خود را کاهش دهید fak
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵-۷-۱۳۹۱ ۱۱:۴۸ صبح، توسط sataesh.)
۱۵-۷-۱۳۹۱, ۱۱:۴۷ صبح
یافتن سپاس نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
135
تاریخ عضویت:
شهريور ۱۳۹۱
مدال ها

اعتبار: 19


محل سکونت :
ارسال: #2
RE: نکات تندرستی
ر از جمله افرادی هستید كه در انتخاب غذاهایی كه می‌خورید حساسیت زیادی دارید، بی‌شك با خواندن این مطلب حساسیت‌تان بیشتر می‌شود.

براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات درباره مواد غذایی مختلف و تاثیر آن بر بدن، خوردن برخی از مواد غذایی می‌تواند در بهبود توانایی‌های شناختی افراد مانند یادگیری و افزایش قدرت حافظه آنها تاثیرگذار باشد.

در این طرح تحقیقاتی كه روی گروهی از موش‌های صحرایی انجام شد، یك رژیم غذایی متشكل از سه تركیب غذایی مختلف كه در تولید سلول‌های مغزی سالم و بی‌عیب و نقص اهمیت دارد برای آنها در نظر گرفته شد. كولین یكی از این تركیبات غذایی است كه در تخم‌مرغ و جـگر به​وفور یافت می‌شود.

تركیب دیگر یوریدین مونوفسفات است كه در چغندر وجود دارد. DHA كه نوعی اسیدچرب حاوی امگا 3 است تركیب غذایی دیگری است كه در روغن ماهی هست. این تركیبات برای رشد سلول‌های مغزی ضروری است.

در برنامه غذایی گروه دیگر تنها دو تركیب از این سه تركیب غذایی قرار گرفته و این در حالی بود كه برای گروهی دیگر از موش‌های صحرایی یك برنامه غذایی، بدون در نظر گرفتن این سه تركیب غذایی انتخاب شد. پس از چهار هفته از هر یك از این سه گروه یك موش انتخاب شد تا از نظر توانایی انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌های شناختی مانند عبور از مسیر‌های پرپیچ و خم مورد بررسی قرار گیرد.

گروهی كه از این سه تركیب غذایی تغذیه كرده بودند در مقایسه، توانایی‌های شناختی بهتری داشتند. این مطالعه نشان می‌دهد كولین در مقایسه با امگا3 و یوریدین مونوفسفات از اهمیت بیشتری در افزایش توانایی‌های ذهنی برخوردار است.

علاوه بر این محققان دریافتند این گروه از مواد غذایی در افزایش فعالیت‌های مغزی نیز نقش مهمی ایفا می‌كند.

البته برای این‌كه بتوان با قطعیت بیشتری درباره اهمیت این تركیبات در افزایش توانمندی‌های ذهنی انسان‌ها سخن گفت، لازم است تحقیقات بیشتری روی انسان‌ها انجام شود، اما اگر این موضوع تائید شود می‌توان از مواد غذایی كه سرشار از كولین، یوریدین مونو فسفات و امگا 3 است به عنوان غذاهای سالم نام برد یا شاید بتوان این گروه از غذاها را غذاهای ذهن نامید.

بنابراین دیگر تردیدی نیست كه مواد غذایی مختلف هركدام می‌تواند خواص متفاوتی داشته باشد كه روی توانمندی‌هایمان اثر بگذارد. در این صورت فردی از سلامت جسمانی، ذهنی و روانی بهتری برخوردار است كه به نقش این مواد غذایی توجه داشته باشد و در برنامه غذایی روزانه از طیف وسیعی از این گروه از مواد غذایی تغذیه كند.

منبع: جام جم آنلاین
۱۷-۷-۱۳۹۱, ۰۸:۵۸ صبح
یافتن سپاس نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
135
تاریخ عضویت:
شهريور ۱۳۹۱
مدال ها

اعتبار: 19


محل سکونت :
ارسال: #3
RE: نکات تندرستی
غذاهای مفید برای حفظ سلامت کلیه‌ها

پزشکان تاکید دارند، مراقبت از کلیه‌ها به اندازه مراقبت از قلب حیاتی و حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا،‌ فردی که با ناراحتی کلیوی دست به گریبان است اغلب زندگی دردناک و سختی دارد. نارسایی کلیوی باعث می‌شود که بدن نتواند وظیفه روزانه خود را برای تخلیه مواد زائد و سمی به درستی انجام دهد و این وضعیت پیامدهای نامطلوبی بر جای می‌گذارد.

نارسایی کلیه می‌تواند روی اعضای مختلف بدن از چشم‌ها گرفته تا دست‌ها و پاها تاثیر سوء بگذارد و علاوه بر علائم بیمارگونه و آزاردهنده در صورتی که مزمن شود حتی خطر مرگ را نیز به دنبال دارد. از این رو پزشکان همواره بر ضرورت مراقبت مناسب از کلیه از جمله رعایت تغذیه صحیح برای بهبود سلامت و عملکرد این عضو حیاتی تاکید دارند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، در این مقاله فهرست برخی از مفیدترین مواد غذایی برای سلامت کلیه‌ها ارائه شده که عبارتند از:

- فلفل قرمز به تجزیه مواد زائد در خون کمک می‌کند و در نتیجه برای بیماران کلیوی مفید است.

- سفیده تخم‌مرغ نیز برای این بیماران سودمند است. اگر فردی به مشکل کلیوی مبتلا است به پروتئین‌های با مقادیر کمتر فسفر نیازمند است و سفیده تخم‌مرغ برای این منظور گزینه مناسبی است. بیماران کلیوی در عین حال باید از مصرف زرده تخم‌مرغ خودداری کنند.

- گل کلم نیز دشمن واقعی ترکیبات سمی موجود در بدن است. این سبزی مفید و پر خاصیت حاوی موادی است که به خارج کردن مواد سمی زائد از بدن کمک می‌کند.

- کلم پیچ نیز سبزی سرشار از فیتو مواد شیمیایی است که به تخریب مولکول‌های مضر رادیکال آزاد کمک می‌کند. این مولکول‌ها به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند.

- ماهی نیز به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضدالتهابی در کاهش ناراحتی‌های کلیوی موثر است.

- آب میوه‌ها و سبزی‌های تازه و طبیعی نیز خواص تجزیه کننده مواد زائد در بدن را دارند و به پاکسازی خون از این مواد کمک می‌کنند.

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی
۱۷-۷-۱۳۹۱, ۱۲:۰۵ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد