خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امتیازات: 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هر روز نيم كيلو چربي بسوزانيد؟

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
284
تاریخ عضویت:
مرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 143


محل سکونت : مادر
ارسال: #1
هر روز نيم كيلو چربي بسوزانيد؟
مترجم علی بخشی چاپ شده در ماهنامه رزم شهریور ماه

جوليا ماريون

باور مي‌كنيد؟ آيا امكان دارد كه بتوانيد درهر روز نيم كيلوچربي خالص بسوزانيد؟ بله باورش سخت است. اما اين كار شدني است مي‌دانيم كه هر كيلو چربي دوبرابر همان مقدار كربوهيدرات و پروتئين كالري دارد و اين را هم بخاطر بسپاريد كه در جريان سوزاندن 5 كيلو چربي احتمال اين وجود دارد كه در جريان تحريكات چربي‌سوزي مقدار 7 تا 10 كيلو از آب بدنتان را از دست بدهيد. بنابراين مراقب باشيد كه وزني كه كم مي‌كنيد فقط حاصل سوختن چربي‌ها باشد نه كاهش آب بدنتان. حالا به اين نكته توجه كنيد كه براي كاهش 10 كيلو چربي بايد 15 روز چيزي نخوريد و تمرين هم داشته باشيد و اميدوار باشيد كه بعد از دو هفته اين مقدار وزن را كم كنيد، اين آسان است؟



هشدار

بايد بدانيد كه بدنتان اصلا دوست ندارد كه براي زمان طولاني در شرايط قحطی كالري ورودي (كالري ورودي كمتر از كالري مصرفي باشد) باشد و اگر دراين شرايط قرار بگيريد با استفاده از دو واكنش با اين شرايط مبارزه مي‌كند. اولين واكنش بدن كاهش متابوليسم است و دومين واكنش كه اصلاً برايتان خوشايند نيست نگهداري چربي‌هايي است در حقيقت اين مكانيسم‌ها ترفندهاي بدن براي مبارزه با قحطي كالري است. بنابراين اگر تصميم به كاهش كالري ورودي براي بدنتان بگيريد فقط وقت خود را دور ريخته و خود را قرباني يك نتيجه بسيار ضعيف كرده‌ايد. در حقيقت با اين كار شما ظاهر بيمارگونه‌اي براي خود درست مي‌كنيد در حالي كه چربي‌هايتان پابرجا خواهند بود كه مسلماً شما همچنين چيزي را نمي‌خواهيد در صورتي كه با كم خوردن يا اصلاً نخوردن يك كسري بسيار زياد در كالري‌هاي ورودي بدن خود بوجود بياوريد مطمئن باشيد كه اين شرايط براي كاهش چربي و تغيير هيكلتان كارايي نخواهد داشت و مسلماً افرادي كه اين كار را مي‌كنند دست به يك عمل احمقانه زده‌اند و روياي متناسب كردن بدنشان را در كوتاه‌مدت بدست نخواهند آورد و اين فقط يك رويا است كه بعد از دو هفته كه با اين شرايط سپري شود با يك بدن رويايي از خواب بيدار خواهند شد. بدن شما بسيار زرنگ‌تر از آن است كه بخواهد با اين متدهاي ابتدايي تمام چربي‌هاي خود را شسكته و بعنوان انرژي استفاده كند. بنابراين آهسته و پيوسته رفتن تنها راه چربي‌سوزي است و روياي چربي‌سوزي سريع مرده است فقط اگر كمي زرنگتر باشيد مي‌توانيد يك قدم جلوتر از بدن خود بايستيد كه خيلي راحت‌تر از تغيير مقدار مواد غذايي و كاهش ميزان انرژي بدنتان است.



بدن را به کارکردن وادار کنید

حالا اين سؤال بوجود مي‌آيد كه چگونه مي‌توانيم زيرك باشيم و به چربي‌سوزي سريع دست پيدا كنيم؟ براي رسيدن به اين منظور راه‌هاي زيادي وجود دارد (البته اگر بتوانيد چند استراتژي خوب را با هم تركيب به يك نتيجه چربي سوزي باورنكردني دست پيدا خواهيد كرد) اما يكي از قسمت‌هاي اين پازل ايجاد يك كسر بزرگ كالري است كه واقعاً كارآمد است. مخصوصاً اگر بتوانيد آنرا درست در وقتي ايجاد كنيد كه بدن در شرايط پذيرفتن چربي‌ها به عنوان منبع انرژي باشد اعتقاد من بر اين است كه با استفاده از تقلب و بالابردن متابوليسم میتونید به حداكثر ميزان چربي‌سوزي برسيد مخصوصاً زماني كه رژيم مي‌گيريد با همه اينها فقط يك روز تقلب و خوردن غذا بطور معمول كافي است كه بتوانيد هورمون‌ها را به حالت اوليه برگردانيد و بدن را در حالت بهينه چربي‌سوز نگه‌داريد ( در يك رژيم سخت حدود يك هفته طول مي‌كشد تا هورمون‌هاي چربي‌سوز كم شوند و افت پيدا كنند). اما نتيجه بسيار عالي‌تر است چرا كه هنوز هر هفته چربي بيشتري كم مي‌كنيد و هنوز هم مي‌توانيد از غذاهاي مورد علاقه خود لذت ببريد حالا اين سؤال‌ها را از خودتان بپرسيد.

فكر مي‌كنيد بهترين زمان براي ايجاد يك كسر بزرگ كالري کی است تا بتوانيد بيشترين چربي‌سوزي را تجربه كنيد؟

به اين موضوع مهم فكر كنيد و اما جواب اين سؤال مهم اينست که اگر فكر مي‌كنيد كه درست بعد از روز تقلب (كه دو هفته فقط يك روز است و در آن مثل مواقع عادي غذا مي‌خوريد) بايد اين كار را انجام دهيد كاملاً درست فكر مي‌كنيد چرا كه روز بعد از روز تغلب بدن يك پتانسيل فوق‌العاده براي چربي‌سوزي خواهد داشت ميزان لپتين در اوج خود قرار دارد و ديگر هورمون‌هاي چربي‌سوز نيز به كمك لپتين مي‌آيند بعلاوه اينكه بدن كاملاً آماده و راغب براي استفاده از چربي‌ها بعنوان انرژي است. بهترين و زيركانه‌ترين حركت بعد از روز تقلب اينست كه از اين دو طريق ميزان كالري ورودي را تا حد ممكن كاهش دهيد.

1- تا جايي كه مي‌شود كالري كمتري استفاده كنيد.

2- با ورزش كردن بهينه مقدار قابل توجهي كالري بسوزانيد.

اساساً اگر شما يك كسري كالري بزرگ (با كاهش كالري ورودي و تمرين كردن مناسب) ايجاد كنيد آن روز بدن شما چربي‌بيشتري از طريق سوزاندن چربي‌ها بعنوان انرژي خواهد سوزاند چرا كه متابوليسمتان در بالاترين حد ممكن است که اين را احساس خواهيد كرد. در پايان بايد بگويم كه فقط و فقط اگر زمانبندي و استراتژي درستي داشته باشيد مي‌توانيد در هر روز نيم كيلو چربي خالص بسوزانيد (شايد هم بيشتر چربي بسوزانيد) بدون اينكه از روش‌هاي احمقانه و خطرناك استفاده كنيد.

از: تناسب اندام (fitness)
۲۶-۹-۱۳۹۰, ۰۸:۵۰ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد