خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 27 رأی - میانگین امتیازات: 3.15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وعده غذای کم یا 3 وعده غذای کامل، کدام یک در لاغری موثرترند؟


وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
177
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۹۰
مدال ها



محل سکونت :
ارسال: #1
وعده غذای کم یا 3 وعده غذای کامل، کدام یک در لاغری موثرترند؟
بریرلی رایت در این باره می گوید: از آن جايی كه من كارشناس تغذيه و سردبير مجله تغذيه " خوب بخورييد" (Eating Well ) هستم اغلب افرادی كه سعی در كاهش وزن دارند اين سوال را از من می پرسند : كدام يك از راههای زير در كاهش موثر تر است 6 وعده غذای كوچك بخورم يا اينكه 3 وعده غذای كامل؟
سوالی رايج در بين افراد تحت رژيم كه به دنبال گرفتن يك پوئن بيشتر هستند .
نظر اكثر كارشناسان اين است كه هر چند ساعت يك بار يك وعده غذای كوچك مصرف نماييد، دليل اين حرف آن است كه با اين كار اشتهايتان كنترل شده و هم چنين قند خون تان ثابت مانده – ثابت ماندن قند خون مانع از اين می شود كه احساس گرسنگی به سراغ تان بيايد - كه روند كاهش وزن را انجام پذیرتر می كند .
اما تحقيقی كه اخيراً در ژورنال چاقی (Obesity ) منتشر شده است می گويد كه در روند كاهش وزن صرف چندين وعده غذايی كوچك خيلی موثرتر از صرف 3 وعده غذايی كامل نيست. افراد تحت رژيم - چه افراد دارای اضافه وزن و چه افراد چاق – در آن هنگام كه رژيم كم كالری خود را در 6 وعده پخش كنند و يا اينكه آن را بصورت 3 وعده صرف مي نمايند خيلی در ميزان اشتها و گرسنگی شان تفاوتی ايجاد نخواهد كرد .و اين موضوع بيانگر آن است كه ميزان غذا خيلی بيش از تعداد وعده های غذا اهميت دارد. اگر زياد خوردن اغلب موجب پرخوری شما می گردد داشتن چندين وعده غذايی گفته شده موجب می شود كه در تمام طول روز دهانتان بجنبد و وعده های غذايی كمتری را امتحان كنيد . اما اگر فردی هستيد كه 3 وعده غذا می خوريد اما در هر 3 وعده بسيار پرخوری می كنيد باید آنچه شما انتخاب می كنيد شامل فيبر و ميوه جات ، سبزيجات ، غلات كامل و مواد پروتئينی بدون چربی در وعده های غذايی و اسنكها باشد. چرا كه هر دو اين گروهها تامين كننده انرژی شما تا وعده غذايی بعدی است .

متخصری درباره بريرلی ( Brierley Wright ) سردبیر بخش تغذیه مجله خوب بخورید و نويسنده مقاله
علاقه بريرلی به تغذيه و غذا در موقعيت وی به عنوان سردبير بخش تغذيه مجله "خوب بخورييد" ( Eating Well ) بسيار موثر است . وی مدرك كارشناسي ارشد خود در تغذيه را از مدرسه روش و علم تغذيه فريد من (Friedman School of Nutrition Science and Policy ) دانشگاه Tufts دريافت كرده است . به عنوان يك كارشناس رسمی تحصيلاتش را در دانشگاه ورمونت (University of Vermont ) تكميل كرده است .

منبع ایمیلم
۲۱-۱۱-۱۳۹۰, ۰۸:۱۰ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  وعده های غذایی با ارزش 300 و 350 کالری sh61ha 2 773 ۴-۴-۱۳۹۱ ۰۶:۰۸ عصر
آخرین ارسال: sh61ha
  میان وعده ساعت 10 و عصرانه sh61ha 0 499 ۴-۴-۱۳۹۱ ۰۹:۲۲ صبح
آخرین ارسال: sh61ha
  وعده های غذایی با ارزش 200 و 250 کالری sh61ha 1 510 ۴-۴-۱۳۹۱ ۰۸:۵۳ صبح
آخرین ارسال: sh61ha
  وعده های غذایی با ارزش 1000 کالری به بالا sh61ha 0 624 ۳-۴-۱۳۹۱ ۱۲:۳۵ صبح
آخرین ارسال: sh61ha
  وعده های غذایی با ارزش 800 تا 1000 کالری sh61ha 0 425 ۳-۴-۱۳۹۱ ۱۲:۳۳ صبح
آخرین ارسال: sh61ha
  وعده های غذایی با ارزش 700و 750کالری sh61ha 0 311 ۳-۴-۱۳۹۱ ۱۲:۳۱ صبح
آخرین ارسال: sh61ha
  وعده های غذایی با ارزش 600 و 650 کالری sh61ha 0 368 ۳-۴-۱۳۹۱ ۱۲:۲۹ صبح
آخرین ارسال: sh61ha
  وعده های غذایی با ارزش 500 و 550کالری sh61ha 0 333 ۳-۴-۱۳۹۱ ۱۲:۲۰ صبح
آخرین ارسال: sh61ha


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد