خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وقتی موها نازک می شوند

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
308
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 58


محل سکونت : RAN...ساری...TEH
ارسال: #1
Xeyes وقتی موها نازک می شوند
موها در زیبایی افراد نقش به سزایی دارند. نازک شدن تارهای مو در کنار ریزش مو، يکی از مشکلات شایع مو مي‌باشد. نازک شدن مو علل مختلفی را شامل مي‌شود. در بسیاری از اوقات این پدیده به علت جذب نشدن مواد مغذی لازم در بدن است که به اختصار هر کدام از علل در ذیل توضیح داده شده است.

فقر روی

کمبود روی در بدن، از علل عمده ریزش مو و نازک شدن موها است. فقدان روی باعث تضعیف ریشه مو و شکنندگی آنها مي‌شود و رشد موها را کند مي‌کند. منابع غذایی روی شامل تخمه کدو، قارچ، سویا، جوانه گندم، سبوس گندم، کنجد، کاکائو، تخمه آفتابگردان، برنج، ذرت، نان سبوسدار (مثل نان سنگک)، جو، پنیر، حبوبات (مثل نخود، لوبیا و آجیل) مخصوصاً بادام و بادام زمینی، کره بادام زمینی، آرد سبوسدار و برنج قهوه‌ای است.

فقر آهن

یکی از شایع‌ترین علل ریزش و نازک شدن موها در زنان، فقر آهن است. برای رفع این مشکل استفاده از غذاهایی که حاوی آهن هستند، بسیار مفید است. این مواد عبارت از جگر، گوشت قرمز، عدس، لوبیا، پسته و... مي‌باشند. با تجویز پزشک حتما در صورت نیاز مکمل آهن مصرف بشود.

کمبود منگنز

کمبود منگنز نیز باعث نازک شدن مو مي‌شود. نان، غلات و حبوبات دارای میزان زیادی منگنز هستند.

قابل ملاحظه است که علاوه بر تغذیه نامناسب، استرس‌های شدید روحی، شیمي‌درمانی و برخی داروها نيز در نازک شدن تارهای موی سر و ریزش آن نقش دارند.

مواد معدنی و ویتامین‌های اشاره شده بهتر است ابتدا از طريق مواد غذايی تأمين شوند و سپس با تجویز پزشک از مکمل استفاده بشود.

کمبود ویتامین‌های گروه B

یکی دیگر از موادی که کمبود آن در بدن به نازک شدن مو منجر مي‌شود، ویتامین‌های گروه B هستند و در این میان ویتامین‌هايB6 ،B12، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک مهم‌تر از بقیه هستند. مهم‌ترين منابع غذايي اسيد فوليک عبارتند از جگر، تخم‌مرغ، نان تهيه شده از گندم کامل (آرد سبوسدار)؛ همچنين کلم، کاهو، اسفناج، سيب زميني، ليمو، توت فرنگي، طالبي و ...

بیوتین نوعی ویتامین B است که در غذاهایی چون جگر و تخم مرغ وجود دارد. این ماده نه تنها در رشد موهای جدید موثر است، بلکه در حفظ سلامت پوست و ناخن‌ها هم نقش قابل توجهی دارد.

پروتئین ناکافی

دریافت ناکافی پروتئین باعث توقف رشد موها و سپس ریزش موی شدید مي‌شود. برای پیشگیری از بروز این حالت باید به میزان کافی غذاهای حاوی پروتئین مصرف کرد. پروتئین موجود در سویا باعث تقویت موها مي‌شود و رشد آن را تحریک مي‌کند. از دیگر منابع حاوی پروتئین مي‌توان به گوشت قرمز، گوشت سفيد، ماهي، تخم مرغ، شير، پنير، سويا، حبوبات و انواع مغزهاي خوراكي همچون پسته، فندق و ... اشاره کرد.

منبع: دنیای تغذیه
امضای غزال70
خدایا خودت این عشقو بی هوا تو دلم کاشتی ...تا اینجای کار پا به پام اومدی ازینجا به بعدشم دستمو رها نکن زندگی قشنگمو به تو می سپرمangelic0

هرانچه بود....هرانچه هست::
http://www.ghazal70gh.blogfa.com
۲۵-۶-۱۳۹۱, ۰۲:۰۱ صبح
وب سایت کاربر یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد