خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 3.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ویتامین D را هرگز فراموش نکنید

مدیر بازنشسته

****
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
451
تاریخ عضویت:
خرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 747


محل سکونت : ahvaz
ارسال: #1
Error ویتامین D را هرگز فراموش نکنید
ویتامین D را هرگز فراموش نکنید
ویتامین D دو نقطه!


کاهش میزان ویتامین D باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات سلامتی برای بدن ایجاد شود، بنابراین اگر می‌خواهید درد و خستگی را از بین ببرید، سرحال و خوشحال باشید و سیستم دفاعی بدن‌تان تقویت شود،‌ این ویتامین را امتحان کنید.



هوای آفتابی نه ابری


در اثر تابش نور خورشید به پوست ویتامین D در بدن ساخته می‌شود، اما اگر کار و حرفه شما به نحوی است که مجبورید ساعت‌های طولانی را در دفتر خود یا محیط سربسته باشيد و يا در شهر يا کشوري زندگي مي​کنيد که اکثر اوقات هوا ابري است، ممکن است بدنتان ويتامين D کافي نداشته باشد. براي اينکه ميزان ويتامينD بدن به حد کافي باشد، بايد روزانه حداقل 15دقيقه در معرض تابش نورخورشيد قرار بگيريد. اگر قادر به انجام اين کار نيستيد بايد فکر چاره کنيد.


--------------------------------------------------------------------------------


خانم​ها! سرطان نمي​گيريد!


ويتامين D بر روي خانم​ها اثرات فوق​العاده​اي ​بر جاي مي​گذارد و به سلامت بدن آنها کمک مي​کند، اثرات اين ماده عبارتند از:

سلامت استخوان: مکمل​هاي ويتامين D که حاوي املاح بدني مثل کلسيم، سلنيوم، منيزيم و کروميوم هستند، به سلامت استخوان​ها و تقويت آنها حتي در دوران يائسگي بسيار کمک مي​کنند.

تقويت مغز: به نظر مي​رسد که ويتامين D با بازسازي سيستم دفاعي به جنگ باکتري​ها و ويروس​ها مي​رود.
سرطان: ويتامين D خطر ابتلا به سرطان​ها به​خصوص سرطان سينه را کاهش مي​دهد.
چاقي: با بالا رفتن وزن و چاقي، ميزان ويتامين D در بدن کاهش پيدا مي​کند. اما مصرف ويتامين D و کلسيم به ميزان کافي از توليد چربي جلوگيري مي​کند.


--------------------------------------------------------------------------------


کمبود ويتامين داريد يا نه؟


اگر از درد عضلاني رنج مي​بريد يا احساس خستگي و ضعف مي​کنيد، ​بايد با انجام آزمايش ميزان اين ويتامين را بررسي کنيد. اگر وقت انجام آزمايش را نداشتيد و اين حالت در فصل​هاي سرد مثل پاييز و زمستان بيشتر شد، مصرف ويتامين D را آغاز کنيد و به مدت 6 تا8هفته صبر کنيد، ببينيد تغييري در حالت شما ايجاد مي​شود يا نه. اما حتما بايد آزمايشات را انجام دهيد.


--------------------------------------------------------------------------------


اگر آفتاب کافي به بدن​تان نمي​رسد، بايد روزانه 1000واحد از اين ويتامين مصرف کنيد



--------------------------------------------------------------------------------


با سوالات زير مي​توانيد متوجه فقدان ويتامين D در بدن​تان شويد.
آيا BMI (توده بدني) شما 30 يا بيشتر از 30 است؟
آيا از خستگي، درد مفاصل، استخوان​ها و عضله​هاي بدن رنج مي​بريد؟
آيا سن​تان 50سال يا بيشتر است؟
آيا بين ساعات 11 ظهر تا 4بعدازظهر زماني را در هواي آزاد نمي​گذرانيد؟
اگر پاسخ شما به 2تا از اين سوالات مثبت است، احتمالا ميزان اين ويتامين در بدن شما کم است.

ماهي بخوريد
در اينجا ليستي از بهترين منابع تأمين ويتامين D وجود دارد که با گنجاندن آنها در برنامه غذايي خود مي​توانيد نگراني خود را برطرف کنيد.
100گرم ماهي سالمون حاوي 360 واحد
100گرم ماهي خال مخالي حاوي 360 واحد
75گرم ماهي تن که در روغن کنسرو شده باشد حاوي 105واحد
يک تخم​مرغ حاوي 20واحد


--------------------------------------------------------------------------------


موادغذايي و مکمل​هاي ويتامين D


حدود 90درصد از ويتامين D مورد نياز بدن از طريق نورخورشيد تأمين مي​شود و بقيه آن را بايد از طريق موادغذايي مثل تخم​مرغ و روغن ماهي تأمين کنيد.
اگر ماهي را دوست نداريد، بايد سراغ مکمل​ها برويد، اما ميزان مصرف آنها مهم است.
اگر روزانه مقادير فراواني روغن ماهي و سبزيجات برگ​دار تيره مصرف کنيد، تنها 600واحد از اين ويتامين را به بدن خود رسانده​ايد، اما اکثر اوقات افراد اين مقدار سبزي و ميوه مصرف نمي​کنند. اگر آفتاب کافي به بدن​تان نمي​رسد، بايد روزانه 1000واحد از اين ويتامين مصرف کنيد و اگر اصلا در معرض نورآفتاب قرار نمي​گيريد، اين ميزان را به 2هزار واحد افزايش دهيد.شايد اين سوال برايتان مطرح شود که آيا مصرف بيش از حد اين ويتامين خطرناک است؛
در گذشته کارشناسان تصور مي​کردند، مصرف بيش از حد مي​تواند مضر باشد، اما امروزه مطالعات نشان مي​دهد حتي مصرف روزانه 10هزار واحد از اين ويتامين نيز مشکلي ايجاد نخواهد کرد.
البته بايد توجه کنيد که هرچه ميزان ويتامين D بيشتر باشد، اثرات آن بيشتر نخواهد بود، حفظ تعادل هميشه بهتر است.
امضای pari
[تصویر:  20130612022241_20130120225740_2012122301...2_jpg3.jpg]

به سلامتی مادر بخاطر اینکه همیشه از غمهامون شنید اما هیچوقت از غمهاش نگفت
به سلامتی لرزش دستهای پیر پدر
۹-۷-۱۳۹۰, ۰۳:۴۳ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Error *در هنگام سوختگی هرگز این کار را نکنید* *heliya joon* 1 381 ۱۱-۷-۱۳۹۱ ۰۸:۱۵ عصر
آخرین ارسال: 6lik


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد