خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 19 رأی - میانگین امتیازات: 2.63
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چند ماده غذایی چربی سوز

خانوم گل کدبانو

****
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
1,012
تاریخ عضویت:
مهر ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 1402


محل سکونت :
ارسال: #1
چند ماده غذایی چربی سوز
میوه‌های سرشار از ویتامین C:
شاید تا به حال شنیده‌اید كه گریپ‌فروت در زمره خوردنی‌هایی است كه در كاهش حجم چربی نقشی پررنگ دارد، اما بهتر است بدانید علاوه بر این میوه تمام میوه‌هایی كه از حیث ویتامین C غنی هستند، خاصیت چربی‌سوزی قوی‌ای دارند. ویتامین C به بدن كمك می‌كند تا هر چه زودتر بر متابولیسم و سوختن چربی‌ها كار كند و همچنین با فعال كردن اسید آمینه كارنیتین ظرفیت بدن را در سوزاندن و كاهش حجم چربی بدن كمك می‌كند. از بین میوه‌های حاوی ویتامین C مركباتی همچون پرتقال، گریپ‌فروت، لیموشیرین و ترش، گوجه‌فرنگی و نارنگی بهترین نمونه‌ها به شمار می‌رود.
سیب:
اگر می‌خواهید بعد از خوردن یك وعده غذای چرب مطمئن شوید كه قسمت اعظم چربی خورده شده از بدنتان دفع شده كافی است یك عدد سیب متوسط را با پوست بعد از صرف غذا میل كنید. سیب حاوی ماده‌ای به نام پكتین است. پكتین سیب كه تمایل بسیار زیادی به چسبیدن به چربی‌ها دارد بعد از خورده شدن در معده و روده به چربی‌های خورده شده می‌چسبد و از جذب آن از طریق جدار روده‌ها جلوگیری می‌كند و با ته‌نشین شدن آن به نواحی تحتانی روده‌ها سبب دفع سریع چربی‌ها از بدن می‌شود. توصیه می‌شود اگر به دنبال تناسب اندام هستید، روزانه حداقل 2 عدد سیب یكی بعد از ناهار و یكی بعد از شام در سبد غذایی‌تان قرار دهید.
سویا:
اگرچه منابع مختلف پروتئینی همچون گوشت‌های مختلف و سویا به عنوان منابع غذایی مهم در سبد غذایی افراد محسوب می‌شود، اما درخصوص سویا بهتر است بدانید علاوه بر این كه حجم پروتئین مورد نیاز بدنتان را از طریق یك منبع گیاهی تامین می‌كند، با خاصیت جذب چربی‌های خورده شده در معده خاصیت چربی سوزی بسیار بالایی دارد. سویا به دلیل این كه ماهیتی حجیم و پرمنفذ دارد، علاوه بر جذب آب در جذب چربی‌ها هم نقشی كلیدی دارد البته به شرط این‌كه به شكل آب‌پز یا بخارپز سرو شود نه سرخ شده.
عدس:
اگر چربی شكمی بالایی دارید حتما در هفته بین 3 تا 4 وعده خوراك عدسی را در وعده‌های غذایی خود قرار دهید. عدس حاوی حجم بالایی فیبر و پروتئین است و علاوه بر این‌كه قند خون فرد را تنظیم می‌كند، با جذب چربی‌های بدن در كاهش چربی‌های زائد دور شكم بسیار موثر است.
منبع : jamejamonline.ir
۱۰-۱۱-۱۳۹۰, ۱۱:۲۶ صبح
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  هفت ماده ی غذایی برای کاهش وزن zizo 0 370 ۱۳-۵-۱۳۹۱ ۰۴:۳۹ عصر
آخرین ارسال: zizo
  این ماده غذایی جلوی هله هوله خوری های شما را می گیرد fa38 0 563 ۲-۱۰-۱۳۹۰ ۱۲:۲۹ صبح
آخرین ارسال: fa38
  هشت ماده غذایی برای افزایش سیستم ایمنی بدن fa38 0 455 ۲۷-۹-۱۳۹۰ ۱۰:۲۵ عصر
آخرین ارسال: fa38


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد