خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 11 رأی - میانگین امتیازات: 2.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه کنیم همیشه سلامت بمانیم

مدیر بازنشسته

****
وضعیت : غایب
ارسال‌ها:
5,174
تاریخ عضویت:
آبان ۱۳۹۰
مدال ها
مدال برنده مسابقه هنری

اعتبار: 10374


محل سکونت : ایران
ارسال: #1
چه کنیم همیشه سلامت بمانیم
به نظر می‌آید برخی افراد اصلا مریض نمی‌شوند! این افراد چه می‌كنند كه ما انجام نمی‌دهیم، تا بیماری را برای همیشه از خود دور نگه داریم.آیا شما هم به همكار یا دوستتان كه مثل قهرمانی هستند كه نیروهای فوق‌العاده دارند و هیچگاه احساس بیماری نمی‌كنند، حسادت می‌كنید؟ همان افرادی كه وقتی اطرافیانشان همه عطسه و سرفه می‌كنند و دماغشان را بالا می‌كشند، در نهایت شادابی مشغول كار هستند.از افراد تندرست متنفر نشوید. در عوض اسرار تندرستی را بیاموزید تا از بیماری و رنج به دور باشید و بدن خود را مصونیت ببخشید.

ورزش
جنیفر كاستا، مربی هنرهای رزمی‌ در نیویورك، ادعا می‌كند كه هچگاه مریض نمی‌شود. همین طور پدربزرگ و مادربزرگ او كه آنها نیز مربی هنر رزمی ‌هستند. او می‌گوید: معتقدم كه این كار راه متناسبی برای به آرامش رسیدن و كاهش استرس است. همچنین با این روش قلب تقویت می‌شود و با عملكرد بهتر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. كاستا می‌گوید از هشت سال پیش كه وارد ورزش‌های رزمی شده است، سلامت جسمی ‌و روحی‌اش دچار تحول شگرفی شده است. قبل از آن وی دختری سیگاری و ٢٠ ساله بود كه به مقدار زیادی قهوه مصرف می‌كرده است. او می‌گوید: پس از اینكه شروع به ورزش كردم، عادت‌های بد را رها كردم. در رژیم غذایی‌ام تجدید نظر و سیگار را ترك كردم. به ورزش ادامه دادم و حالا در ٣٠ سالگی، انرژی بیشتری دارم، قیافه بهتری دارم و قوی‌تر از هر زمان دیگری در گذشته هستم.كریستین نورتاپ، نویسنده كتاب بدن زن، هوش زن می‌گوید: فعالیت بدنی سنگین گردش خون را بهبود می‌بخشد و با بهبود گردش خون میزان گلبول‌های سفید خون افزایش می‌یابد. و هر چه گلبول سفید بیشتری داشته باشید (البته تا حد معینی) مبارزه بدن شما با بیماری‌ها سریعتر و راحتر خواهد بود.

به دهان خود توجه كنید!
جووانا بروسارد، مشاور ارتباطات عمومی‌ در شیكاگو می‌گوید شستن دهان با دهان‌شویه‌های ضد عفونی كننده به او كمك كرده است كه دهان و دندان سالم‌تری داشته باشد و احتمالا در مقابل سایر بیماری‌ها نیز به وی كمك كرده است.دوازده سال پیش دندانپزشك بروسارد به وی توصیه كرد كه به طور مرتب بعد از مسواك از دهان شویه استفاده كند. او می‌گوید: من این كار را كردم و هر روز صبح از دهان شویه استفاده می‌كنم. از آن روز به بعد هیچگاه دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا نشده‌ام در حالی كه اطرافیانم هر از چند گاهی مبتلا شده‌اند. به نظر می‌رسد كه نسبت به این بیماری‌ها مصونیت پیدا كرده‌ام.علت دیگری كه باعث می‌شود مسواك زدن و استفاده از دهان شویه توصیه شود این است كه گاهی بیماری‌های خفیف دندان و لثه می‌توانند منجر به بروز بیماری‌های خطرناك مثل دیابت شوند.

هر روز یك سیب، تضمین كننده است
مادران گاهی به حق می‌گویند: خوردن یك سیب به طور روزانه، دكتر‌ها را از شما دور نگه می‌دارد. آنتی اكسیدانت طبیعی به نام كورستین كه در سیب قرمز، كلم بروكلی و چای سبز یافت می‌شود، می‌تواند در مواقع استرس و اضطراب از بروز علائم حاد جلوگیری كرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت كند.مطالعه‌ای كه توسط دیوید نیمن دارای مدرك PhD و استاد دانشگاه انجام شد، نشان داد كه از بین دوچرخه سوارانی كه به مدت پنج هفته هر روز یك گرم كورستین مصرف كردند، تنها پنج درصد در نتیجه دو هفته تمرین شدید، دچار ناراحتی‌های تنفسی شدند. در حالی كه ٤٥ درصد از افرادی كه دارونما مصرف كرده بودند به این ناراحتی‌ها گرفتار شدند. با این حال در عملكرد سیستم ایمنی بدن اعضای دو گروه، تفاوت قابل توجهی مشاهده نشد.به علاوه محققان متوجه شده‌اند كه ورزشكارانی كه مواد حاوی كورستین مصرف می‌‌كنند از لحاظ روحی قویتر و فعالتر از كسانی‌اند كه دارونما مصرف كرده‌اند. پس به مصرف سیب قرمز عادت كنید.

نگران نباشید، استرس را شكست دهید
زیاد در مورد مریض شدن فكر نكنید! نورتاپ می‌‌گوید: ترس از بروز یك اتفاق بد و منتظر چنین اتفاقاتی بودن، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌كند. مردم همیشه نگران به وقوع پیوستن یك اتفاق بد هستند. آنها تا سر حد مرگ خود را می‌ترسانند.اضطراب و دلهره دائمی ‌باعث می‌شود سطح هورمون‌های كورتیزول و اپی‌نفرین در بدن افزایش یابد و این هورمون‌ها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌‌كنند.نورتاپ می‌‌گوید: وقتی سطح كورتیزول خون به طور پیوسته بالا باشد، سیستم ایمنی دچار افت می‌شود. وقتی مرتبا در استرس و اضطراب به سر می‌برید، بدن شما تولید استروئیدها را افزایش می‌دهد.

بیشتر از قبل ویتامین مصرف كنید
نورتاپ می‌گوید: كمبود ویتامین D در سراسر جهان اپیدمی‌ شده است. ویتامین D در ماهی قزل‌آلا، شیر و تخم مرغ یافت می‌شود.هایلا كاس، نویسنده كتاب ٨ هفته تا سلامتی انفجاری! می‌گوید: تعدادی از داروهایی كه دكترها تجویز می‌كنند بر روی اسید‌های موجود در بدن اثر كرده و آنها را مهار می‌كنند. این داروها بدن را از مواد مورد نیاز مثل ویتامین D محروم می‌كنند.الیزالبتا پالیتی، مدیر تغذیه در موسسه لاغری و تناسب اندام دوك می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهند كه آمریكایی‌ها به اندازه كافی ویتامین C دریافت نمی‌كنند. مركبات منبع مناسبی برای ویتامین C هستند. او می‌گوید: اینكه ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می‌كند، یك باور غلط است. ولی مناسب بودن سطح ویتامین C بدن سیستم ایمنی را تقویت می‌كند.

روان مهمتر از جسم است
ملیسا گالت طراح دكوراسیون داخلی در آتلانتا به طرز تفكر معتقد است. او می‌گوید: من حتی وقت مریض شدن هم ندارم. او دائما در حال مسافرت است و برای مبارزه با بیماری‌ها چیزی برای پیشگیری استفاده نمی‌كند. ادامه می‌دهد: به این چیزها اعتقادی ندارم وتوصیه هم نمی‌كنم.نورتاپ می‌گوید: وقتی فكر می‌كنید سلسله‌ای از واكنش‌های شیمیایی در بدن شما به وقوع می‌پیوندند. تفكر مثبت مقدار نیتریك اكسید را در بدن افزایش می‌دهد. این ماده در عملكرد مناسب انتقال دهنده‌های عصبی دخالت دارد.همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت كرده و گردش خون را تنظیم می‌كند. اگر مقدار نیتریك اسید در بدن به هر دلیلی مثل تفكر مثبت یا ورزش بالا باشد، مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

آرام باشید
فلیس ریانان مربی یوگا در سانتا مونیكای كالیفرنیا، عامل سلامت روحی و جسمی ‌خود را تمرین‌های مدیتیشن و تنفس می‌داند. او می‌گوید: تمرین‌های مدیتیشن به من كمك می‌كند تا اعصاب خود را به آرامش برسانم و به سیستم ایمنی بدن اجازه دهم تا بدون دخالت عوامل مزاحم فعالیت كند. برای او ذهن آرام مساوی است با جسم آرام. او می‌گوید: مهمترین اثر یوگا برای من آرامش روانی و سبكبالی است. دیگر مثل زمانی كه جوانتر بودم سرما نمی‌خورم. خواب راحتری دارم و در مقابله با استرس‌های اجتناب ناپذیر زندگی بهتر عمل می‌كنم.بر اساس مقاله‌ای كه در سال ٢٠٠٣ در مجله پزشكی روانی چاپ شده است، محققان دانشگاه ویسكانسین و دانشگاه هاروارد متوجه شدند افرادی كه به طور داوطلبانه به مدت دو هفته در تمرین‌های مدیتیشن شركت كرده بودند، مقدار قابل توجهی مواد مبارزه كننده با سرماخوردگی و آنفولانزا، بیشتر از افراد عادی در بدن دارند.

اجتماعی‌تر باشید
شلدن كوئن، پروفسور روانشناسی دانشگاه كارنیج ملون كه در مورد اثرات اضطراب و روابط اجتماعی در سلامت و سیستم ایمنی بدن تحقیق می‌كند، می‌گوید: افرادی كه بعد از تماس با ویروس سرماخوردگی در برابر آن مقاومت زیاد نشان می‌دهند، دارای ویژگی‌های مشخصی در شخصیتشان هستند. مثلا افراد برون‌گرا نسبت به افراد درون‌گرا در برابر ویروس از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهند. ما سیستم ایمنی افراد را زیر نظر گرفتیم. علت مصونیت برون‌گراها در برابر بیماری تعامل بیشتر آنها با مردم نیست. ولی مشخصا چیزی وجود دارد كه از این افراد در برابر بیماری محافظت می‌كند.او می‌گوید: داشتن روابط اجتماعی مختلف و متفاوت مهم است. افرادی كه در چندین گروه اجتماعی عضویت دارند، در برابر سرماخوردگی مصونیت بیشتری دارند. او اضافه می‌كند: همچنین باوری جدی در بین متخصصان وجود دارد كه افرادی كه روابط اجتماعی گسترده‌تر دارند كمتر به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شنود و عمر طولانی‌تری دارند.

همیشه مثبت فكر كنید
تحقیقات كوئن نشان می‌دهد افرادی كه روحیه مثبت نگرتر دارند (روحیه مثبت‌نگر به صورت فرد شاد، مشتاق و علاقه‌مند و آسوده خاطر تعریف می‌شود)، كمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند.كوئن و همكارانش در دانشگاه كارنیج ملون، با ١٩٣ فرد بالغ و سالم به مدت دو هفته به طور روزانه مصاحبه می‌كردند و احساسات مثبت و منفی كه این افراد در طول روز تجربه كرده بودند را ثبت می‌كردند. سپس آنها را به طور داوطلبانه در معرض ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار می‌دادند. كسانی كه تجربیات مثبت گرایی بیشتری داشتند علائم كمتری از بیماری را نشان دادند و مقاومت بیشتری در برابر ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی نشان دادند.كوئن می‌گوید: علت، سرحال و شادمان بودن این افراد در روز آزمایش ویروس نیست. بلكه علت مصونیت این افراد، شخصیت پایدار آنهاست.

دائما دستان خود را بشویید
شاید شستن دست‌ها به نظر یكی از راه‌های كاملا مشخص (تابلو) مبارزه با بیماری‌ها باشد. ولی مطالعات نشان می‌دهند كه بسیاری از ما توجه زیادی به شستن دست‌ها بعد از استفاده از دستشویی نداریم!كاس می‌گوید: برای دوری از بیماری باید دستانتان را بشویید. در فصل آنفولانزا به طور روزانه دست‌ها را با صابون بشویید زیرا با عوامل بیماری‌زای زیادی در تماس هستید. دستگیره درها، نرده‌های پله‌ها و مردم اطرافتان. پس دستانتان را تمیز نگه دارید.شستن صحیح دست‌ها به مدت ٢٠ ثانیه بهترین راه برای دوری از یك بیلیون مرتبه سرماخوردگی‌ای است كه مردم هر ساله به آن مبتلا می‌شوند. همچنین دیگر بیماری‌های واگیردار.

خوب بخوابید
نورتاپ می‌گوید: خواب از بهترین راه‌های دوری از بیماری است. افرادی كه شبانه ٨ ساعت متوالی می‌خوابند، مسلما عملكرد بهتری دارند.كوئن می‌گوید: كمبود خواب مشكل اصلی است. كسانی كه بلافاصله بعد از دراز كشیدن به خواب می‌روند و در طول شب اصلا بیدار نمی‌شوند در برابر سرماخوردگی نسبت به افرادی كه در طول شب مرتب بیدار می‌شوند، مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.نورتاپ می‌گوید: خواب راحت در طول شب، به سیستم ایمنی اجازه بازسازی می‌دهد. زیرا در طول خواب شب، میزان هورمون ملاتونین در بدن افزایش می‌یابد كه این امر بر سیستم ایمنی بدن اثر مثبت می‌گذارد. از همه مهمتر این كه هیچ عوارضی وجود ندارد.
امضای mansore66
[تصویر:  20140407164734_946090_232018066979752_66...n-Copy.jpg]
۱۴-۱۰-۱۳۹۰, ۰۴:۱۱ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد