خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امتیازات: 2.9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونگي افزايش شانس بچه دار شدن به طور طبيعي

مدیر بازنشسته

****
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
451
تاریخ عضویت:
خرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 747


محل سکونت : ahvaz
ارسال: #1
چگونگي افزايش شانس بچه دار شدن به طور طبيعي
چگونگي افزايش شانس بچه دار شدن به طور طبيعي

مراقبت از سلامتي خود:

- مراقب تغذيه خود باشيد. سعي كنيد ميوه و سبزيجات بيش از حد معمول استفاده كنيد. غذاهاي حاوي پروتيين زياد مانند ماهي، مرغ، گوشت و حبوبات وغلات با سبوس را در وعده روزانه خود جا دهيد.
- از كشيدن سيگار خودداري كنيد.
- از مشروبات الكلي استفاده نكنيد.
- با ورزش كردن مرتب وزن خود را به ايده آل برسانيد. حداقل در هفته سه بار به مدت 20 دقيقه ورزش كنيد. به عنوان مثال مي توانيد شنا و پياده روي را انتخاب كنيد.
- به ميزان كافي خواب و استراحت داشته باشيد.
- از نگراني و استرس پرهيز كنيد.

خنك نگه داشتن اسپرم:
اسپرم در دماي 2-3 درجه پايين تر از دماي بدن توليد شده و زنده مي ماند. به همين خاطر است كه بيضه ها در خارج از بدن قرار دارند. پوشيدن لباس زير تنگ يا شلوار جين مي تواند دماي آنها را بالا برده و شانس توليد اسپرم را كم كند. بهتر است آقايان در زمان تلاش براي بچه دار شدن از لباس زيرهاي گشاد استفاده نمايند.

نزديكي در زمان مناسب:
بهترين زمان نزديكي براي بچه دار شدن درست پيش از اوولاسيون است. به طور متوسط سيكل باروري در خانمها 28 روز مي باشد، كه از روز اول شروع خونريزي شمرده مي شود و تا روز اول پريود بعد طول مي كشد. اوولاسيون درست در وسط اين سيكل صورت مي گيرد. بنابراين اگر شما سيكل منظم 28 روزه در هر ماه داريد، اوولاسيون شما در حدود روز 14 از اولين روز شروع خونريزي مي باشد. با تشخيص زماناوولاسيون مي توان شانس بچه دار شدن را بسيار زيادتر كرد.

بررسي ترشحات رحمي:
سلولهايي كه سطح دهانه رحم را تشكيل مي دهند مدام در حال نوسازي هستند و سلولهاي كهنه، ترشحات رحمي را مي سارند. اين ترشحات هميشه وجود دارند ولي شكل ظاهري آن بسته به تغييرات سطح هورمون شما در طول سيكل ماهانه، تغيير مي كند. در ابتداي سيكل، اين ترشحات چسبنده و غليظ هستند، در نتيجه دهانه رحم را بسته و به اسپرم اجازه ورود به رحم را نمي دهند. بيشتر خانمها در اين زمان هيچ ترشح خارجي احساس نمي كنند.
زمانيكه به اوولاسيون نزديك مي شويد، اين ترشحات رقيق تر شده و مشخص مي شوند. به اين ترتيب دهانه رحم باز شده و اسپرم اجازه ورود به رحم را پيدا مي كند.پس از گذشت زمان اوولاسيون ترشحات دوباره غليظ مي شوند.
شما مي توانيد به مدت يك تا دو ماه ترشحاتتان را بررسي كنيد و از روي رقيق شدن آن به زمان اوولاسيونتان پي ببريد.نزديكي با همسرتان در اين زمان منجر به بچه دار شدن مي گردد.

بررسي دماي بدنتان:
پس ازاوولاسيون دماي بدن زن حدود 0.2 درجه بالا مي رود و اين دماي بالاتر تا هنگام پريود بعدي ثابت مي ماند. براي تشخيص اين بالا رفتن دما، هر روز صبح دماي بدنتان را پيش از اينكه از تختخواب بيرون رويد، اندازه گرفته و آنرا در يك جدول يادداشت نماييد. با مشاهده جهش در دماي بدنتان مي توانيد زمان اوولاسيون و در نتيجه زمان مناسب براي نزديكي داشتن را بدانيد.

داشتن نزديكي مكرر با همسرتان:
به ياد داشته باشيد كه هر چه تعداد نزديكي شما و همسرتان بيشتر باشد، شانس آميزش اسپرم و تخمك بيشتر شده و در نتيجه احتمال حاملگي افزايش مي يابد. زماني كه به منظور بچه دار شدن نزديكي داريد از لوبريكنتها يا وازلين استفاده نكنيد. اغلب لوبريكنتهاي موجود در بازار اسپرمها را از بين مي برند كه اين خود شانس بچه دار شدن را كم مي كند. در صورت خشكي واژن براي آسان شدن دخول مي توانيد از سفيدۀ تخم مرغ استفاده كنيد، اين خود يك لوبريكنت طبيعي است كه آسيبي به اسپرمها نيزنمي زند.

تغييرات در تغذيه در زمان پيش از لقاح

براي خانمها:

براي بالا بردن شانس حامله شدن، هر چه سريع تر بايد تغذيه اي سالم را شروع كنيد. تغذيه و باروري در خانمها ارتباط مستقيم دارد. در صورت عدم دريافت مواد مغذي كافي، پريود شما تحت تاثير قرار گرفته و پيش بيني آن مشكل مي شود. در نتيجه تخمين زمان اوولاسيون كه زماني است كه لقاح صورت مي گيرد، مشكل مي شود.
در موارد حاد اضافه وزن يا كمبود وزن احتمال اين وجود دارد كه اوولاسيون يا تخمك گذاري صورت نگيرد. بنابداين مهم است كه پيش از تلاش براي بچه دار شدن، به وزن ايده آل خود برسيد.
سعي كنيد روزانه 5 وعده ميوه و سبزيجات مضرف نماييد. نان و غلات سبوس دار داراي خاصيت فراوان هستند. مصرف غذاهاي با كلسيم بالا مانند شير، ماست و پنير به طور روزانه توصيه مي شود.

موارد قابل اجتناب:
مصرف سيگار و الكل به محض تلاش براي بچه دار شدن بايد قطع شود. اگر روزانه مقدار زيادي چاي، قهوه يا هر نوع كافيين ديگري استفاده مي كنيد، بهتر است مصرف آن را كاهش دهيد. مصرف زياد كافيين روي قدرت بارداري خانمها اثر نامطلوب مي گذارد.
با اينكه ماهي ها داراي خواص بسيار مي باشند ولي هنگامي كه تصميم به بچه دار شدن مي كنيد،از مصرف زياد ماهي هاي با جيوه بالا پرهيز كنيد. زيرا كه جيوه مي تواند تا 1 سال در بدن شما باقي بماند و به كودك آتي شما آسيب برساند. كوسه ها و اره ماهيهاداراي جيوه بالا مي باشند.

مصرف مولتي ويتامين:
با اينكه از طريق تغذيه سالم شما مي توانيد تمام نيازمنديهاي بدن را تامين نماييد، ولي بسياري از پزشكان و متخصصان تغذيه معتقدند كه مصرف مولتي ويتامين در هنگام تلاش براي بچه دار شدن به شانس بچه دار شدن مي افزايد. فقط به ياد داشته باشيد كه مصرف اين نوع مكمل ها نبايد جايگزين تغذيه سالم شود بلكه همانطور كه از اسمشان نيز مشخص است، بايد مكمل غذاهاي سالم و طبيعي باشند.

مصرف فوليك اسيد:
از هنگام تصميم گرفتن به بچه دار شدن تا ماه 3 دوران حاملگي مصرف اين ويتامين توصيه مي شود. ثابت شده است كه مصرف روزانه حداقل 400 ميلي گرم فوليك اسيد در اين دوران از شانس ابتلاي نوزاد به نقص مجاري سلسله اعصاب (Neural Tube defect ) مي كاهد.




براي آقايان:

براي آقايان نيز تغذيه سالم تاير مستقيم بر كيفيت و قدرت اسپرم دارد. تحقيقات نشان ميدهد كه مصرف الكل يا تغذيه نامناسب هم بر تعداد اسپرم توليد شده توسط مرد و هم بر كيفيت آن اثر مي گذارد. اين اثر تنها همين جا ختم نمي شود. حتي در صورت بچه دار شدن، مرداني كه پيش از لقاح الكل زياد مصرف كرده اند معمولا داراي نوزادان كم وزن تر از حد معمول مي شوند.

براي آقايان نيز تغذيه متعادل و متنوع داراي اهميت بسيار مي باشد. توصيه هاي زير به توليد اسپرم سالم كمك مي كند:
مصرف غذاهاي سرشار از ويتامين ث و ساير آنتي اكسيدانت ها:
ويتامين ث از احتمال نقص اسپرم مي كاهد و حركت آنها را افزايش مي دهد كه خود باعث زياد شدن شانس باروري مي شود.مصرف 90 ميلي گرم ويتامين ث روزانه براي آقايان توصيه مي شود. در صورتي كه شما سيگار مي كشيد اين مقدار بايد به 120 ميلي گرم در روز افرايش يابد.

مصرف كافي زينك(روي) :
تحقيقات نشان مي دهد كه كمبود روي(زينك) در مردان باعث كاهش حجم آب مني و همچنين هورمون مردانگي تستسترون مي شود. روزانه 11 ميلي گرم زينك (روي) براي پدران آينده توصيه مي شود. منابع سرشار از روي عبارتند از: صدف، گوشت لخم گاو، لوبيا چيتي و قسمت تيره گوشت مرغ.مصرف فوليك اسيد:مانند خانمها مصرف اين نوع ويتامين ب براي آقايان نيز ضروري مي باشد. براي اينكه ميزان 400 ميلي گرم مورد نياز خود را تامين كنيد، علاوه بر مصرف غذاهاي سرشار از اين ويتامين مانند: سبزيجات سبز، غلات، حبوبات و پرتقال، مي توان از قزصهاي مكمل نيز استفاده كرد.مصرف كلسيم و ويتامين د:مصرف روزانه 1000 ميلي گرم كلسيم و 10 مايكرو گرم ويتامين د مي تواند شانس باروري مرد را افرايش دهد.منابع غني كلسيم عبارتند از شير، ماست و پنير و براي ويتامين د مي توانيد علاره بر نور آفتاب از شير و ماهي سلمون نيز استفاده كنيد.
امضای pari
[تصویر:  20130612022241_20130120225740_2012122301...2_jpg3.jpg]

به سلامتی مادر بخاطر اینکه همیشه از غمهامون شنید اما هیچوقت از غمهاش نگفت
به سلامتی لرزش دستهای پیر پدر
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹-۳-۱۳۹۱ ۰۲:۲۰ صبح، توسط pari.)
۲۹-۳-۱۳۹۱, ۰۲:۱۸ صبح
یافتن سپاس نقل قول
4 کاربر از pari به دلیل این ارسال سپاس کرده.
neda86, رضوانه خانم, زینب88, sara jon joni



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد