خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 16 رأی - میانگین امتیازات: 2.88
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاهش چربی شکمی با کاهش کربوهیدرات دریافتی

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
284
تاریخ عضویت:
مرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 143


محل سکونت : مادر
ارسال: #1
کاهش چربی شکمی با کاهش کربوهیدرات دریافتی
[تصویر:  art_606.jpg]
چاقی شکمی از معضلات جامعه امروزی است که اثرات تهدید کننده سلامتی آن بیش از چاقی و افزایش وزن به تنهایی است. مطالعات نشان داده اند که کاهش چربی شکمی می تواند سبب کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2، سکته و بیماری های قلبی عروقی گردد زیرا که چربی شکمی ریسک ابتلا به این بیماری ها را افزایش می دهد. دانشمندان به دنبال یافتن راههایی برای کنترل حجم چاقی شکمی هستند.

نتیجه مطالعه ای که در دانشگاه بیرمینگهام انجام شده نشان می دهد مصرف کمتر غذاهای حاوی کربوهیدرات می تواند سبب کاهش چربی شکمی شود. نتیجه این مطالعه در نود و سومین نشست متخصصین غدد درون ریز در بوستون اعلام شده است.

این مطالعه بر روی 69 مرد و زن سالم دچار اضافه وزن انجام شده است. در طول مطالعه افراد در دو دوره 8 هفته ای پی در پی تحت نظر بودند. در مرحله اول مداخله برای تثبیت وزن و بعد مداخله برای کاهش وزن انجام گرفت که در این دوره کالری دریافتی هر فرد 1000 کیلو کالری کمتر از میزان نیاز در نظر گرفته شد.

شرکت کنندگان تحت دو نوع رژیم، اول رژیم استاندارد کم چرب و دوم رژیم با کاهش کم کربوهیدرات و افزایش جزئی در میزان چربی در مقایسه با رژیم استاندارد قرار گرفتند. رژیمی که با محدودیت جزئی در میزان کربوهیدرات تنظیم شده بود شامل غذاهای با شاخص گلایسمیک کم بود. در این رژیم 43 درصد کالری از کربوهیدرات و 39 درصد از چربی تامین شد و در رژیم استاندارد این مقادیر شامل 55 درصد کربوهیدرات و 27 درصد از چربی بود. و 18 درصد باقیمانده از پروتئین تامین شد. در ابتدا و پایان هر مرحله میزان چربی شکمی و چربی کل بدن اندازه گیری شد.

بعد از مرحله تثبیت وزن، گروهی که رژیم محدود از کربوهیدارت مصرف کرده بودند 11 درصد چربی شکمی کمتر در مقایسه با گروه تحت رژیم استاندارد داشتند. در مرحله کاهش وزن هم در هر دو گروه کاهش وزن رخ داد که در گروه با رژیم محدود از کربوهیدرات 4 درصد کاهش بیشتر چربی شکمی مشاهده شد.

نکته عملی: برای کاهش چربی شکمی توصیه می شود که میزان کربوهیدرات مصرفی تا حدی محدود شود. نتایج مطالعات نشان می دهد که محدودیت در کربوهیدرات مصرفی و استفاده از غذاهای حاوی نمایه گلایسمی پایین می تواند سبب کاهش چربی بدن شود. پس اگر قصد کاهش وزن دارید و از تجمع چربی در ناحیه شکم گله مندید این توصیه را جدی بگیرید.

منبع: The Endocrine Society June 24, 2011
۳۱-۵-۱۳۹۰, ۱۰:۰۷ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Restart-1 نوشیدنی فوق العاده برای کاهش وزن *HELIA* 9 2,648 ۱۴-۹-۱۳۹۱ ۰۸:۰۸ عصر
آخرین ارسال: marss
  زنجبیل؛ گیاهی برای کاهش وزن nazgol64 4 929 ۱۴-۹-۱۳۹۱ ۰۴:۵۶ عصر
آخرین ارسال: گلشید
  11ماده غذایی برای کاهش وزن سریع marss 0 620 ۴-۹-۱۳۹۱ ۰۲:۳۹ صبح
آخرین ارسال: marss
  نوشیدنی فوق العاده برای کاهش وزن t@manna 0 636 ۲۶-۷-۱۳۹۱ ۰۶:۱۴ عصر
آخرین ارسال: t@manna
Agt_login 40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد roza 0 534 ۲۳-۷-۱۳۹۱ ۰۴:۳۶ عصر
آخرین ارسال: roza
  راههای ساده برای کاهش وزن NAHID.V 0 564 ۲۱-۶-۱۳۹۱ ۱۱:۲۱ عصر
آخرین ارسال: NAHID.V
  شش کلید برای کاهش وزن NAHID.V 0 382 ۲۱-۶-۱۳۹۱ ۱۱:۱۷ عصر
آخرین ارسال: NAHID.V
  برای کاهش وزن از این دو کمک بگیرید NAHID.V 0 519 ۳۱-۵-۱۳۹۱ ۱۲:۲۷ صبح
آخرین ارسال: NAHID.V


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد