خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امتیازات: 2.9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کنترل وزن با رژیم از نوع سالاد

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
284
تاریخ عضویت:
مرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 143


محل سکونت : مادر
ارسال: #1
کنترل وزن با رژیم از نوع سالاد
.[تصویر:  4c00b5c6a22e6253c25becf50d7ba47c.jpg]
شاید برای شما هم پیش آمده باشد: وقتی خیلی گرسنه هستید و وارد یک رستوران می شوید، اولین چیزی که سفارش می دهید یک ظرف بزرگ سالاد است.اما وقتی که نوبت به غذای اصلی می شود، فقط مقدار خیلی کمی از آن را می توانید بخورید. اگر چنین چیزی برای شما هم پیش آمده باشد، معلوم می شود که شما هم توانسته اید تکنیک خوبی برای کنترل وزنتان به دست آورید. تحقیقات نشان می دهد که اگر غذایتان را با ظرف بزرگی از سالاد شروع کنید، کالری مصرفی هنگام خوردن غذای اصلی کاهش می یابد. اما نگاه شما به غذا، همچنین اندازه ی سالاد و آرایش آن، تفاوت ایجاد می کند.



برای اثبات اینکه سالاد می تواند از مصرف کالری جلوگیری کند، محققین دانشگاه پنسیلوانیا تحقیقی انجام دادند. در این تحقیق آنها برای ناهار قبل از سرو غذای اصلی به خانم ها، سالادهایی حجیم اما کم کالری دادند. نتایج کار نشان داد که خانم ها ۱۰۰ کالری کمتر از مقدار همیشگی مصرف کردند. این سالادها از کاهو، هویج، گوجه فرنگی، کرفس و خیار به همراه سُس کم چرب درست شده بود.

برای اینکه بتوانید با سالاد خوردن وزنتان را کنترل کنید، حتماً باید سالادهایتان را کم کالری درست کنید. در این تحقیق مشاهده شد، وقتی سالادهایی با کالری نسبتاً بالا به خانم ها داده شد، کالری مصرفی کلی مثل همیشه بود و کاهش نداشت. حتی سالادهای بسیار پرکالری که حاوی پنیر و سُس های چرب بودند، کالری مصرفی کلی را افزایش داد.

سایت پاتوق۹۸: اما قبل از اینکه مشغول درست کردن سالادهای حجیم و کم کالری شوید، بهتر است ذائقه ی خود را امتحان کنید. در مطالعه ای که برای تحقیق سرطان در موسسه ی آمریکایی انجام گرفت، افراد بسیار ابراز کردند که مقدار غذایی که می خورند، به میزان گرسنگی آنها بستگی ندارد، بلکه بسته به میزان غذایی است که در بشقابشان گذاشته شده است. چون اکثر افراد عادت دارند هر مقدار که در بشقابشان گذاشته می شود را بخورند، حتنی اگر واقعاً به آن اندازه گرسنه شان نباشد.

اگر شما هم چنین فردی هستیدف سعی کنید به نسبت مقدار سالدی که می خورید، برای خود غذا بکشید. برای کاهش میزان کالری مصرفی کلی، باید سعی کنید مقدار کمتری غذا صرف کنید، یعنی باید گرسنگیتان با لقمه های کوچک برطرف بشود. پس از صرف سالاد کمی صبر کنید و بعد غذای خود را شروع کنید. در تحقیقی که در بالا بریتان گفته شد، غذای اصلی ۲۰ دقیقه پس از صرف سالاد به خانم ها داده شد. این زمان به خام ها این فرصت را داد تا ببینند چه مقدار تا بحال خورده اند. اگر شما از آندسته افراد هستید که تند غذا می خورند، میزان غذایی که بعد از سالاد می خورید، باید همان مقدار معمول باشد.

خوردن سالادهای حجیم و کم کالری قبل از غذای اصلی راه خوبی برای کاهش کالری های مصرفی است، اما استفاده از مواد غذایی کم کالری در غذای اصلی نیز به این منظور کمک می کند. استفاده از سبزیجات که هم سالم هستند و هم کم کالری انتخاب خوبی به شمار می رود. اما دقت کنید که حتماً مقدار کافی پروتئین چه با مرغ، گوشت یا ماهی باشد نیز در برنامه ی غذاییتان بگنجانید، چون چند دقیقه ای بعد از صرف غذا باز گرسنه تان خواهد شد.

برای کاهش کالری مصرفیتان راه های زیادی جلو روی شماست. حال می بینید که لاغر شدن آنقدرها هم که تصور می کردید مشکل نیست. قبل از غذا مقدار زیادی سالاد کم کالری بخورید و برای درست کردن غذاهایتان نیز از مواد غذایی کم کالری مثل سبزیجات، میوه و حبوبات استفاده کنید. این سبک جدید غذا خوردن است که بسیار هم موثر نشان داده است .



شاید برای شما هم پیش آمده باشد: وقتی خیلی گرسنه هستید و وارد یک رستوران می شوید، اولین چیزی که سفارش می دهید یک ظرف بزرگ سالاد است.اما وقتی که نوبت به غذای اصلی می شود، فقط مقدار خیلی کمی از آن را می توانید بخورید. اگر چنین چیزی برای شما هم پیش آمده باشد، معلوم می شود که شما هم توانسته اید تکنیک خوبی برای کنترل وزنتان به دست آورید.سایت پاتوق ۹۸: تحقیقات نشان می دهد که اگر غذایتان را با ظرف بزرگی از سالاد شروع کنید، کالری مصرفی هنگام خوردن غذای اصلی کاهش می یابد. اما نگاه شما به غذا، همچنین اندازه ی سالاد و آرایش آن، تفاوت ایجاد می کند.

برای اثبات اینکه سالاد می تواند از مصرف کالری جلوگیری کند، محققین دانشگاه پنسیلوانیا تحقیقی انجام دادند. در این تحقیق آنها برای ناهار قبل از سرو غذای اصلی به خانم ها، سالادهایی حجیم اما کم کالری دادند. پاتوق۹۸: نتایج کار نشان داد که خانم ها ۱۰۰ کالری کمتر از مقدار همیشگی مصرف کردند. این سالادها از کاهو، هویج، گوجه فرنگی، کرفس و خیار به همراه سُس کم چرب درست شده بود.

برای اینکه بتوانید با سالاد خوردن وزنتان را کنترل کنید، حتماً باید سالادهایتان را کم کالری درست کنید. در این تحقیق مشاهده شد، وقتی سالادهایی با کالری نسبتاً بالا به خانم ها داده شد، کالری مصرفی کلی مثل همیشه بود و کاهش نداشت. حتی سالادهای بسیار پرکالری که حاوی پنیر و سُس های چرب بودند، کالری مصرفی کلی را افزایش داد.

اما قبل از اینکه مشغول درست کردن سالادهای حجیم و کم کالری شوید، بهتر است ذائقه ی خود را امتحان کنید. در مطالعه ای که برای تحقیق سرطان در موسسه ی آمریکایی انجام گرفت، افراد بسیار ابراز کردند که مقدار غذایی که می خورند، به میزان گرسنگی آنها بستگی ندارد، بلکه بسته به میزان غذایی است که در بشقابشان گذاشته شده است. چون اکثر افراد عادت دارند هر مقدار که در بشقابشان گذاشته می شود را بخورند، حتنی اگر واقعاً به آن اندازه گرسنه شان نباشد.

اگر شما هم چنین فردی هستیدف سعی کنید به نسبت مقدار سالدی که می خورید، برای خود غذا بکشید. سایت پاتوق ۹۸: برای کاهش میزان کالری مصرفی کلی، باید سعی کنید مقدار کمتری غذا صرف کنید، یعنی باید گرسنگیتان با لقمه های کوچک برطرف بشود. پس از صرف سالاد کمی صبر کنید و بعد غذای خود را شروع کنید. در تحقیقی که در بالا بریتان گفته شد، غذای اصلی ۲۰ دقیقه پس از صرف سالاد به خانم ها داده شد. این زمان به خام ها این فرصت را داد تا ببینند چه مقدار تا بحال خورده اند. اگر شما از آندسته افراد هستید که تند غذا می خورند، میزان غذایی که بعد از سالاد می خورید، باید همان مقدار معمول باشد.

خوردن سالادهای حجیم و کم کالری قبل از غذای اصلی راه خوبی برای کاهش کالری های مصرفی است، اما استفاده از مواد غذایی کم کالری در غذای اصلی نیز به این منظور کمک می کند. استفاده از سبزیجات که هم سالم هستند و هم کم کالری انتخاب خوبی به شمار می رود. اما دقت کنید که حتماً مقدار کافی پروتئین چه با مرغ، گوشت یا ماهی باشد نیز در برنامه ی غذاییتان بگنجانید، چون چند دقیقه ای بعد از صرف غذا باز گرسنه تان خواهد شد.

برای کاهش کالری مصرفیتان راه های زیادی جلو روی شماست. حال می بینید که لاغر شدن آنقدرها هم که تصور می کردید مشکل نیست. قبل از غذا مقدار زیادی سالاد کم کالری بخورید و برای درست کردن غذاهایتان نیز از مواد غذایی کم کالری مثل سبزیجات، میوه و حبوبات استفاده کنید. این سبک جدید غذا خوردن است که بسیار هم موثر نشان داده است .

.patogh98.com
۱۰-۷-۱۳۹۰, ۰۹:۵۸ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد