خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
تور رایگان' کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۸ توصیه غیردارویی برای کاهش درد عادت ماهانه

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
167
تاریخ عضویت:
آبان ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 164


محل سکونت : hamedan
ارسال: #1
۸ توصیه غیردارویی برای کاهش درد عادت ماهانه
اگرچه از میان شیوه‌های درمانی می‌توان به مصرف قرص‌های ضددرد، ضدبارداری و ضدافسردگی اشاره کرد که اتفاقا خیلی از زنان مصرف می‌کنند اما در این مطلب صرفا به توصیه‌های غیردارویی دکتر مائو، پزشک مشهور طب چین، اشاره می‌شود…
۱- اسیدهای چرب بیشتری مصرف کنید:
مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف این اسیدهای چرب که عمدتا در غذاهایی مانند ماهی‌های آب‌های سرد مثل سالمون و همچنین آجیل‌ها مثل گردو،بادام و یا دانه‌هایی مانند کنجد و قلوس وجود دارد،سبب کاهش علایم دیسمنوره (علایم اختلال دوره ماهانه) می‌گردد.
۲ – غذاهایی که باید یک هفته قبل از شروع دوره ماهانه مصرف کنید:
یک هفته قبل از شروع عادت ماهانه بهتر است از اسفناج (می‌توانید آن را بخارپز کرده و با ماست میل کنید که بسیار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنید و همچنین از زعفران، رازیانه،ترخون،تره‌فرنگی،موسیر،فلفل‌سیاه،دارچین و پوست پرتقال بیشتری در موقع طبخ غذاها استفاده کنید.
۳ – چای‌ مخصوص بنوشید:
چای بابونه،سنبل‌الطیب و گل گاوزبان،تمشک و سرخ‌ولیک در کاهش درد و ایجاد آرامش در شما بسیار موثرند.هریک از این دم کرده‌ها را می‌توانید به طور مجزا تهیه و به دلخواه خود مصرف کنید.لازم به ذکر است که این چای‌های گیاهی در واقع گنجینه‌های علم پزشکی شرق است که به ما به ارث رسیده و با مصرف به جا می‌توانید از آنها بسیار بهره ببرید.
۴ – مکمل منیزیم مصرف کنید:
بعضی از خانم‌ها به دلیل کاهش سطح منیزیم خون،دچار دردهای پیش از دوره ماهانه می‌گردند،لذا توصیه می‌شود،یک هفته قبل از پریود،شروع به مصرف روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم به علاوه ۵۰ میلی‌گرم ویتامین B6 کنید که در کاهش درد و گرفتگی‌های زیر شکم بسیار مفید است.
۵ – فهرستی از غذاهای حساسیت‌زا برای خودتان تهیه کنید:
حتما تا حالا متوجه شدید که یک هفته قبل از پریود به بعضی غذاها حساسیت و واکنش نشان می‌دهید و گاهی سبب تشدید ناراحتی شما در طول دوره ماهانه می‌گردد،لذا به شما توصیه می‌کنیم تا فهرستی از این غذاها تهیه نموده و در دوره‌های بعد از مصرف آنها خودداری کنید.
۶ – از تمرین‌های ورزشی و ذهنی غافل نشوید:
برخلاف گذشته که توصیه به استراحت می‌شد اما در طب چینی توصیه به انجام ورزش‌های فیزیکی و فکری آرام و در حد متوسط می‌گردد (مانند ورزش‌های تایی‌چی، یوگا). این سبب می‌شود تا شما در آرامش و تعادل بیشتری به سر ببرید.
۷ – مصرف نمک و کافئین را محدود کنید:
ممکن است شما نسبت به خوردن این مواد اشتیاق زیادی داشته باشد اما باید بدانید که بسیار در تشدید مشکلات شما موثرند واگر واقعا نمی‌توانید در برابر آنها مقاومت کنید، حداقل مصرف متوسط و کمی ‌از آنها داشته باشید و یا شکلات بخورید!
۸ – نفس عمیق بکشید:
در مواقعی که بسیار کلافه و مضطرب‌اید، پنج بار از راه بینی نفس عمیق بکشید و بیرون دهید، خواهید دید که در تخفیف درد و علایم شما بسیار موثر است.
امضای elim
خدايا دستم به آسمانت نمي رسد اما تو که دستت به زمين ميرسد.

عزت عزيزيانم را

تا عرش كبريايي خود بلند كن
۱۸-۳-۱۳۹۱, ۰۸:۴۲ صبح
وب سایت کاربر یافتن سپاس نقل قول
کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
77
تاریخ عضویت:
خرداد ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 31


محل سکونت : كشور آريا
ارسال: #2
RE: ۸ توصیه غیردارویی برای کاهش درد عادت ماهانه
ممنون اليم عزيزم.
اگه اجازه بدين ماهم يه عرض اندام كوچولو بكنيم.hih
يه جوشونده كه حاوي زيره،دارچين، زعفران،نبات و آب هست خيلي خيلي مفيده.واسه خيلي ها كه عالي جواب داده شما هم امتحان كنيد.Veiledsmile2
۱۸-۳-۱۳۹۱, ۰۹:۱۸ صبح
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد