خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 26 رأی - میانگین امتیازات: 3.46
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 نکته ای که باید در مورد کم کردن وزن بدانید

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
316
تاریخ عضویت:
فروردين ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 83


محل سکونت : تهران
ارسال: #1
10 نکته ای که باید در مورد کم کردن وزن بدانید
10 نکته ای که باید در مورد کم کردن وزن بدانید

برگرفته از یک برنامه علمی به نام

10 Things You Need to Know About Losing Weight


راز اول - وعده غذایی را حذف نکنید
تحقیقات نشون داده که وقتی گشنه هستیم مغز ما به فرمان میده که سراغ غذاهای پر کالری تر بریم و در نتیجه کار ما را برای کم کردن وزن سخت میکنه. به این دلیل بهتر این کار اینه که 3 وعده در روز غذا بخوریم و نگذاریم که خیلی گرسنه بشیم.
وقتی معده خالی میشه هورمونی به نام Ghrelin ترشح میکنه که به مغز فرمان میده که همین الان من را پر کن. به این دلیل مغز ما را به سمت غذاهای پر کالری سوق میده که جبران کنه.

راز دوم - بشقابتون را کوچک کنید.
فقط با 5 سانت کوچک کردن اندازه بشقابتون میتونید به خودتون کمک کنید که 22 درصد کمتر غذا بخورید. هرچی پرس غذا تون بزرگتر و بیشتر باشه تمایلتون به بیشتر خوردن زیادتره.

راز سوم - بدونید چقدر کالری دارید مصرف میکنید
حواستون به مقدار کالری که مصرف میکنید باشه. بدونید هر چی چقد کالری داره حواستون به کالری های مخفی باشه. مثلا یه کیک فنجانی برابر یه بشقاب غذا (حاوی یه تکه مرغ، 2-3 عدد سیب زمینی آب پز و مقداری سبزیجات) کالری دارد.

راز چهارم - خوردن غذاهای پروتئینی برای جلوگیری از گشنگی زود هنگام
هر چی پروتئین موجود در غذا بیشتر باشه مدت طولانی تری طول میکشه تا دوباره گرسنه بشید. پس بدون زیاد کردن کالری غذا پروتئین موجود در غذاتان را افزایش دهید تا دیرتر گرسنه بشید.


راز پنجم - خوردن غذا به صورت سوپ یکدست

[center][تصویر:  5C2V1149.jpg][/center]

اگه همه محتویات غذاتون را با یه لیوان آب درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید که بصورت یه سوپ یکدست در بیاد بسیار دیرتر از این که آن غذا را بصورت جامد با یه لیوان آب بخورید گرسنه میشوید.

راز ششم - تنوع کمتر = خوردن کمتر
هر چی تنوع تو سفرتون بیشتر باشه غذای بیشتری میخورید. پس بهتره که حتی الامکان تنوع تو هر وعده غذاتون خیلی کم باشه.

راز هفتم - خوردن لبنیات کم چربی همراه غذا
کلسیم موجود در لبنیات باعث میشه که چربی کمتری از غذا جذب بدن بشه. جذب کمتر چربی = کالری کمتر"

راز هشتم – ورزش کردن
نه تنها هنگامی که ورزش میکنید کالری میسوزانید بلکه تا 24 ساعت بعد از ورزش کردن (حتی هنگام خواب) به سوختن کالری ادامه میدهید.

راز نهم – تحرک مداوم
مدام وول بخورید. هر چقدر که میتونید کمتر ثابت باشید. مثلا هنگام تلفن صحبت کردن عوض نشستن راه بروید. یه ایستگاه زودتر از اتوبوس پیدا شید یا ماشین را کمی دورتر پارک کنید. با همین تحرک های به ظاهر کوچک میتواند تا 400- 600 کالری در روز بیشتر بسوزانید.

راز دهم - متابولیسم بدن را سرزنش نکنید
خیلی افراد میگند ما حتی آب هم که میخوریم چاق میشیم. چنین چیزی نیست. وقتی این افراد را تحت بررسی و آزمایش قرار دادند دیدند که متابولیسمشان کاملا طبیعی است. منتها این افراد از کالری های ذره ذره ای که میخورند غافلند و آن ها را به حساب نمیارند. برای جلوگیری از این مشکل باید بدانید هر چی چقدر کالری داره و دقیق بدونید چقدر در روز کالری مصرف میکنید. حتی از میان وعده های کوچک هم غافل نشوید.
امضای سوگند

حـرفی نـدارم …

مـن حـاضـرم حـتی جـانم بـه لبـم رسـد …!

اگـر جـانم تـو بـاشی …
۲۱-۱-۱۳۹۰, ۰۷:۱۱ عصر
یافتن سپاس نقل قول



ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد