خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

13 خوراکی اعجاب آور برای افزایش طول عمر


وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
108
تاریخ عضویت:
بهمن ۱۳۹۰
مدال ها



محل سکونت :
ارسال: #1
13 خوراکی اعجاب آور برای افزایش طول عمر
خوراکی های اعجاب آوری وجود دارد که با مصرف آنها باعث افزایش طول عمر می شود که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

1- سیر:

سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر ا ین سیر اثر ضد انعقاد خون جذب کننده و پایین آورنده فشار خون هم دارد.
این ماده غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری ازبسیاری از بیماری ها دارد،

2- پیاز:
پیاز نیز خاصیت آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد پیاز باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها، ورم لثه را می کشد. پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می شود آنچه پیاز انجام می دهد این است که یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مثل آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می کند.

3- زردچوبه و فلفل سیاه:

زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی است این ادویه در کنار فلفل سیاه خاصیتش ده برابر می شود.

4- سویا:

در سویا "ایزوفلان" وجود دارد که "ایزوفلان" آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.میزان کلسترول خون را پایین می آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکنی می دهد و سویا به شکل سس سویا،‌شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می شود.دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

5- قارچ ها:

بعضی از قارچ ها مانند قارچ ژاپنی سیستم دفاعی بدن را تحریک کند که این اثر به خاطر وجود "پلی ساکاریدهایی" در این نوع قارچ هاست.

6- میوه های قرمز:

تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، انگور سیاه و میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان پلی فنول و فلاویند هستند.

7- شکلات سیاه:

شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی سهیم است.

مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می کند.

شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش یک ضد افسردگی طبیعی است هر چه شکلات طبیعی تر باشد خوردن منظم آن بیشتر توصیه می شود البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک ماده کم کالری نیست.

8- ماهی:

ماهی سرشار از امگا 3 است و به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی و عروقی مشهور شده است.

میزان کافی امگا 3 در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده موثر است.
به زنان باردار نیز توصیه می شود که امگا 3 زیادی مصرف کنند زیرا امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.
2 یا 3 بار در هفته ماهی بخورید البته خوردن ماهی های کوچکتر در اولویت است چون ماهی های کوچکتر حاوی جیوه کمتری است.

9- چای سبز:

این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می کند


10- غلات کامل:


غلات کامل سرشار از فیبراند و باید در لیست غذایی ما از اولویت بالایی قرار گیرند و جایگزین غلات تصفیه شده شوند.غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی، بخش عمده ای از خواصشان مخصوصا فوایدی را که برای گوارش و سیستم قلبی و عروقی دارند از دست می دهند .

نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات (برنج و نان) باید هر روز مصرف شوند.

11- روغن زیتون:

ماده غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل میان ا مگا 3 و امگا 6 است. این روغن در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر است و توصیه می شود این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرد.

12- بروکلی و سبزیجات دیگر:

بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدو تنبل سبزیجان فوق العاده ای برای سلامتی هستند. این مواد غذایی را با ید 2 بار در روز و در وعده های غذایی ناهار و شام استفاده شود.

13- زنجبیل

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری ها است.
خواص ضد التهابی بسیار دارد خصوصا در درمان بیماری های ورم مفاصل دارد.
در نهایت زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می کند.
۲۱-۳-۱۳۹۱, ۰۲:۱۶ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Personal خوش پوشی برای افزایش اعتماد به نفس pari 0 484 ۸-۷-۱۳۹۰ ۱۰:۵۹ عصر
آخرین ارسال: pari


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد