خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 19 رأی - میانگین امتیازات: 2.74
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

3تمرین ویژه برای تناسب اندام

مدیریت کل

*******
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
13,306
تاریخ عضویت:
دی ۱۳۸۹
مدال ها
مدال برنده مسابقه آشپزی

اعتبار: 23861


محل سکونت : Persia
ارسال: #1
3تمرین ویژه برای تناسب اندام
حفظ تناسب اندام و داشتن هیکلی جوان و زیبا به طور حتم ممکن است. در اینجا چند تمرین برای آموزش به شما ارائه می شود، این تمرین ها بدن شما را انعطاف پذیر می کنند، به آن نیرو می دهند و اندام تان را زیبا و متناسب می سازد.


چند نکتۀ احتیاطی برای انجام تمرین های زیبایی اندام

- دقت کنید، برخی تکنیک ها که چرخش دارند، باید با احتیاط انجام شوند و گرنه باعث انحراف مهره ها، تنبلی عضلانی یا آسیب به مهره ها می شوند. بهتر است قبل از هر چیز نظر پزشک تان را جویا شوید.

_ حرکاتی که همراه با چرخش شدید هستند می توانند باعث کشیده شدن رباط ها و حتی جابه جایی مهره ها شوند. بنابراین، مهم است که این تمرین ها به آهستگی شروع شوند و به آرامی دامنه شان گسترش یابد. این احتیاط ساده، موقع انجام 10 حرکت اول (برای هر تمرینی) می تواند جایگزین گرم کردن شود.

تمرین شماره 1 تناسب اندام:

خمیدگی جانبی

بایستید، پاها را باز و کمی خم کنید، سر کاملاً صاف، دست ها روی کفل ها، بالاتنه را به نوبت به راست و چپ خم کنید، و هر بار بدن تان را در راستای قائم بکشید. با**سن تان نباید حرکت کند، ضمناً دقت کنید که پشت تان هم خم نشود. اگر پشت تان حساس است، در حالی که با**سن را به جلو می کشید، قسمت پایین پشت تان را گرد کنید.

این تمرین را 30 بار به نوبت چپ و راست، 4 بار در هفته انجام دهید.


فوت و فن:

_ با ریتمی که برایتان مناسب است، این حرکت را انجام دهید.

_ هنگام خم شدن هوا را از دهان بیرون بدهید و هنگام بازگرداندن بالاتنه از بینی نفس بگیرید.

_ اگر مفاصل زانویتان حساسند، پاهای تان را به طور موازی کنار هم نگه دارید و اجازه ندهید که به سمت خارج برود.

_ به جای قرار دادن دست ها روی کفل ها:
یک وزنه (نیم تا 2 کیلویی) در هر دست تان بگیرید، این کار به انعطاف پذیر شدن بازوها و کشیدگی بدن کمک می کند.


تمرین شمارۀ 2 تناسب اندام:


چرخش

برای جلوگیری از انحراف جانبی ستون مهره ها، این حرکت را به آرامی انجام دهید.

بایستید، پاها باز و نیمه خم ، و بازوها موازی زمین باشند.
بالاتنه تان را به نوبت به چپ و راست چرخش دهید. دقت کنید که با**سن تان نباید حرکت داشته باشد. پشت تان نباید خم شود. اگر پشت تان حساس است، قسمت پایین پشت تان را گرد کنید.

چرخش را حدوداً چهل بار برای هر طرف به نوبت تکرار کنید، این حرکت را 5 بار در هفته انجام دهید.

فوت وفن:

_ هنگام اوج چرخش هوا را از دهان بیرون دهید و هنگامی که بالاتنه به طرف مقابل برمی گردد، از بینی نفس بگیرید.

_ بین هر 20 چرخش، 5 تا 6 ثانیه مکث کنید تا دچار سرگیجه نشوید.

_ ریتم حرکت را مطابق خوشایندتان آرام یا خیلی آرام تنظیم کنید.

_ این تمرین را با یک چوب بر روی شانه ها هم می توانید انجام دهید.


تمرین تناسب اندام شماره 3:

دایرۀ بالاتنه

بایستید، پاها را باز و نیمه خم کنید، دست ها روی کفل ها باشد، با بالاتنه تان تا بیشترین حدی که می توانید دایره بزنید، به نوبت جهت دایره ها به این سو و آن سو تغییر دهید. در پایان هر حرکت بالاتنه تان را به راستای قائم برگردانید.

سه نوبت در هفته و هر نوبت حدود 15 بار این حرکت را تکرار کنید.

فوت و فن:

_ هنگام پایین آوردن بالاتنه به سمت پهلوها هوا را از بینی تنفس کنید و هنگام بالا آمدن بالاتنه هوا را از دهان خارج کنید.

_ برای بدست آوردن بیشترین فایده از این تمرین، بالاتنه تان را تا بیشترین حد ممکن به سمت پهلوها بیاورید.

_ برای اجتناب از سرگیجه، این حرکت را به آهستگی انجام دهید؛ به نوبت یک دایره را در یک جهت و بعدی را در سمت دیگر بزنید.

ضمناً تمام این تمرین ها را می توان در حالت نشسته، بر روی صندلی یا روی زمین، انجام داد.

تهیه و ترجمه :گروه سلامت سیمرغ
امضای Galaxy
[تصویر:  clocklandscape.php?img=03&bn=Gisoo&a...9&ad=1]
۱۵-۱۱-۱۳۸۹, ۱۰:۴۸ عصر
یافتن سپاس نقل قول
4 کاربر از Galaxy به دلیل این ارسال سپاس کرده.
RAZIYEH66, lib2, شقایق کوهی, *sadaf*


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تناسب اندام در 15 هفته گل شقایق 0 2,375 ۲۳-۱۲-۱۳۹۱ ۱۱:۵۰ عصر
آخرین ارسال: گل شقایق
  30توصیه برای خوش اندام شدن صدالبته اسان گل شقایق 0 1,182 ۲۲-۱۱-۱۳۹۱ ۰۸:۵۶ عصر
آخرین ارسال: گل شقایق
  معجزه رنگ ها در شادابي و تناسب اندام gohare naz 0 387 ۲۵-۱۰-۱۳۹۱ ۱۲:۰۳ عصر
آخرین ارسال: gohare naz
  شاخصی برای اینکه بفهمیم ایا تناسب اندام داریم؟؟؟؟؟؟؟؟ نسیم91 3 2,933 ۳۱-۶-۱۳۹۱ ۰۸:۱۹ عصر
آخرین ارسال: نگار خدادوست
Xeyes رژیم لاغری دسته جمعی هدف:تناسب اندام paria 507 66,270 ۲۷-۶-۱۳۹۱ ۰۸:۲۴ صبح
آخرین ارسال: مهرنوش 212
  هفت راز ملت های مختلف جهان برای تناسب اندام . شبنم * 0 462 ۱۳-۳-۱۳۹۱ ۱۰:۴۶ صبح
آخرین ارسال: شبنم *
  7 توصیه غذایی برای تناسب اندام خوب n.e.d.a 0 571 ۱-۳-۱۳۹۱ ۱۰:۴۶ صبح
آخرین ارسال: n.e.d.a
  هر سوالی در مورد تناسب اندام و زیبایی چهره دارید بپرسید sara 83 152 24,894 ۲۶-۱۰-۱۳۹۰ ۱۲:۰۷ صبح
آخرین ارسال: sara 83


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد