خوش آمدید ورود یا ثبت نام

تبلیغات
Bia2Aroosi
کانال خانوم گل'
Ads Ads

close
Ads
 
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 علت برای مصرف روزانه آجیل

کاربر خانوم گل

*
وضعیت : آفلاین
ارسال‌ها:
1,157
تاریخ عضویت:
اسفند ۱۳۹۰
مدال ها

اعتبار: 317


محل سکونت : تهران
ارسال: #1
Kate 5 علت برای مصرف روزانه آجیل
شاید اکثر ما تصور کنیم مصرف روزانه آجیل باعث چاقی، افزایش چربی های خون و در نهایت بیماری می شود ولی مطالعات انجام شده در این زمینه حاکی از آنست که به دلایل عدیده، که ما در اینجا به 5 مورد آن اشاره می کنیم استفاده از مغزها به سلامتی مان کمک شایانی می کند.

1. آجیل برای قلبتان مفید است. مغزها حاوی اسید آمینه آرژینین هستند که در فرآیند اتساع و گشادی عروق و در نتیجه جریان یافتن آسان تر خون در عروق ایفای نقش می کند. مطالعات سال 2011 کالج امریکایی تغذیه نشان داد کسانی که به صورت مداوم از مغزها استفاده می کنند فاکتور خطر پایین تری برای فشار خون داشته و کاهش HDL (کلسترول خوب) و شیوع چاقی شکمی و افزایش قند خون ناشتا در آنها شیوع کمتری دارد. حال کدام یک از مغزها مفیدترند؟ در سال 2003 ادعای سلامتی بخش بودن مغزها بر بیماری های قلبی – عروقی توسط FDA (سازمان غذا و دارو) تأیید شد که شامل بادام زمینی، مغزهای درختی مثل بادام، فندق، پسته، پیکن (گردوی امریکایی) و گردو بود.

2. انواع آجیل دارای چربی های سلامتی بخشی هستند. 80 درصد اکثر مغزها چربی است اما این چربی ها بیشتر از نوع تک غیر اشباع و چند غیر اشباع می باشند. افزودن مغزها و کره آنها به ساندویچ یا زدن غذا به داخل کره آنها، یا استفاده از چند عدد از آنها به عنوان میان وعده راه های خوبی برای متعادل کردن چربیهای سالم تر و ایجاد احساس رضایت بیشتر است. در مورد کره هایی که حاوی روغن های نیمه هیدروژنه هستند به دلیل داشتن اسید چرب ترانس احتیاط کنید.

3. مغزها دریافت مواد مغذی را ارتقا می دهند. مغزها نه تنها برای قلبتان مفید است بلکه مواد مغذی کلیدی را به رژیم تان اضافه می کنند. در حالی که هر کدام از آنها خواص تغذیه ای منحصر به فرد خود را دارا هستند ولی اکثر آنها حاوی ویتامین E ، منیزیم، سلنیوم، فولات، فیبر و مس هستند. براساس مطالعات سال 2012، کودکان و بالغینی که روزانه حداقل 4/1 انس از مغزها استفاده می کنند نسبت به سایرین دریافت مواد مغذی شان کامل تر است.

4. آجیل به ایجاد احساس سیری کمک می کند. براساس مطالعات انجام شده بر میزان مصرف مغزها و وزن افراد، دیده شده است هر چند انواع آجیل کالری بالایی دارند ولی تغییر وزنی با مصرف آجیل دیده نشده است. محققان معتقدند این خاصیت باید به دلیل ارزش سیر کنندگی (احساس پری) باشد که مغزها به موازات داشتن پروتئین، فیبر و چربی دارا می باشند. حتی برخی مطالعات حاکی از آنند که رژیم های کاهش وزنی که مغزها را در خود دارند نتیجه و دوام بیشتری نسبت به رژیم های عاری از این مواد مغذی دارند.

5. استفاده از انواع آجیل طعم و بافت غذا را بهبود می دهند. مغزها را چه به شکل کره ای که میوه یا ساندویچ خود را داخل آن می زنید و چه به شکل پودر آنها که به غلات و ماست و شیرینی و شکلات خود اضافه می کنید طعم و بافت غذا را بهبود می دهند و مورد پسند بیشتری واقع می شوند.

حال چه مقدار مصرف انواع آجیل کافی است؟ اکثر کارشناسان مصرف یک مشت پر انواع آجیل را روزانه توصیه می کنند (30 گرم) و معتقدند با مصرف این مقدار می توان از خواص عدیده آنها بهره برد.

نویسنده: کوثر خان بابایی
امضای نرگس خانوم
اللهم الرزقتی شفاعة الحسین، یوم الورود
و ثبت لی قدم صدق
عندک مع الحسین
و اصحاب الحسین
الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام
۱۹-۳-۱۳۹۱, ۰۱:۴۳ عصر
یافتن سپاس نقل قول


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانستنیهای جالب و وحشتناک در مورد مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم fa38 0 1,096 ۱۸-۷-۱۳۹۰ ۱۰:۳۲ عصر
آخرین ارسال: fa38
  مصرف روزانه شیر تا 40 درصد از اختلال بروز سرطان روده می‌کاهد fa38 0 483 ۷-۷-۱۳۹۰ ۰۹:۵۹ عصر
آخرین ارسال: fa38


ّبرگزیده مردمی ششمین جشنواره وب ایران در بخش خانواده و کودک
Top of Page
کپی برداری بدون ذکر منبع مجاز نبوده و تمامی حقوق متعلق به © انجمن خانوم گل می باشد