تبلیغات

نوار بهداشتی

امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6 تمرین مفید برای تسکین کمردرد
#1
Bell 
امروزه باتوجه به ماشینی شدن زندگی ها و ساعت ها به دلایل کاری پشت میز نشستن ها و زایمان ، عضلات پشت بسیار ضعیف شده و درد های کمر و پشت بسیار شیوع پیدا کرده . شما با انجام تمریناتی که در زیر جمع آوری شده میتوانید با تکرار و گذشت زمان این عضلات را تقویت کرده و درد را کنترل نمایید.

1- حرکت گربه
در حالت تکیه بر زانو و کف دستها قرار میگیرید و وزنتان را بین کف دستها و زانوها تقسیم میکنید؛ یک دم عمیق گرفته پشتتان را گرد میکنید و به سمت بالا میکشید و با بازدم به حالت اولیه بازمیگردید. این تمرین را 15 مرتبه انجام میدهید.
[عکس: 20150131232207_073d092a6b3012d6766d1fef4...b-Copy.jpg]


2-کشش دست و پای مخالف در حالت گربه(سگ پرنده)
در حالت گربه میگیرید،دم گرفته و با بازدم عمیق دست و پای مخالف را از زمین بلند کرده و میکشید و سپس با دم به حالت اولیه برگشته و با بازدم این عمل کشش را برای دست و پای مخالف بعدی انجام میدهید. این تمرین را 20 مرتبه انجام میدهید(10 مرتبه برای هر دست و پای مخالف)
[عکس: 20150131234026_304a961c8aa3a89c9bcc7f450...6-Copy.jpg]


3-بالاکشیدن هیپ(پل)
روی سطح صافی دراز بکشید درحالتی زانوها شکسته و کف پاها روی زمین قرار گرفته همانند تصویر زیر. وزنتان را بین کف پاها و سرشانه ها تقسیم کنید و بین زانوهایتان به اندازه عرض لگن فاصله باشد. با یک دم عمیق باسن را به بالا بکشید لحضه ای مکث کنید و با بازدم به آرامی به حالت اول برگردید. این تمرین را 15 مرتبه انجام دهید.
[عکس: 20150131234615_bridge.jpg]


4-اکستنشن پشت(مار کبری)
روی زمین از قسمت جلوی بدن کاملا صاف دراز بکشید ،کف دستها در کنار سینه ها روی زمین قرار گیرد.با دم عمیق با کمک عضلات پشت و سرشانه باتکیه بر کف دستها نیم تنه ی بالا را از زمین بلند کرده و به بالا نگاه کنید. و با بازدم آرام به پایین برگردید. این تمرین را 15 مرتبه انجام دهید.
[عکس: 20150131235411_cobra-group-Copy.jpg]


5-حرکت سوپرمن
روی زمین از قسمت جلوی بدن کاملا صاف دراز بکشید ، دستها جلوی سر در راستای بدن صاف کشیده قرار میگیرد. با عمل دم به طور همزمان دستها و پاها را به یک اندازه از زمین بلند کرده و لحظه ای مکث کرده و با بازدم به حالت اولیه برگردید. این تمرین را 10 مرتبه انجام دهید.
[عکس: 20150201000325_superman.jpg]


6-حرکت بچه
مانند تصویر شماره 1 چهارزانو بنشینید و سپس از همان وضعیت به حالت شماره 2 بروید و دستها را در جلوی بدن روی زمین کش بدهید و توجه داشته باشید که باسن از کف پاها جدا نشود.
30 ثانیه با دم و بازدم جاری در این وضعیت بمانید و اجازه دهید عضلات پشتتان در کشش مناسبی قرار گیرند.
[عکس: 20150201001019_child-pose-1.jpg]


سلامت و موفق باشید30
instageram: ir_ladies_fitness
پاسخ }


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Error 5 دقیقه تمرین برای خانم های پر مشغله ! *sadaf* 0 772 ۱۴-۱۱-۱۳۹۳, ۱۲:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: *sadaf*
  ورزش مفید برای بهبود پارکینسون گل شقایق 0 638 ۱۷-۰۳-۱۳۹۲, ۱۰:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: گل شقایق
  3 تمرین ورزشی برای داشتن قفسه سینه زیبا + تصویر الهه ناز 0 1,467 ۲۳-۰۲-۱۳۹۱, ۰۸:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: الهه ناز
  تمرین کششی برای رفع خستگی در محل کار ياس سفيد 0 669 ۲۶-۱۱-۱۳۹۰, ۱۰:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: ياس سفيد